Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

BIM april 2018

Lindsey77 skrev 2018-04-04 14:08:55 följande:

Tillägg: Nu när jag läste bruksanvisningen noggrannare kom ju strecket upp inom 5 minuter på mig också, och sen försvann det efter 5 min, och då ska man inte läsa av. :) Jag tror dock att positiva test oftast förblir positiva, man kan ju spara dem??

Hejsan! Ja, hade aldrig hört om falska positiva innan. Inte några andra jag pratat med heller. Kanske de varit gravida men fått missfall som passerat som mens? Kanske är likadant för mig oxå. Då är det ju iaf skönt att ha lyckats bli gravid :) Har liksom aldrig haft en antydan till positivt innan å har ju använt likadana test. Har varit tokblankt. Så kanske ligger något i det syrran sa. För mig är det ju dock så att tempen störtat oxå, så är säkert mens eller miasfall. Men hoppas det är ett litet pyre istället :) Uppdatera när du testat. Jag tänkte att jag testar på fredag, ska på tjejhelg då så är jag preggo vill jag ju inte dricka! Hade du fått blödning än?
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 13:49:41 följande:

Jag har inte heller gett upp. Mitt streck försvann också (dock inte helt, men nästan) efter några minuter. Det känns som om det borde vara kvar om det blivit positivt?? Känns som om många har fått falska streck när man googlar runt lite. Jag hoppas så mycket, jag vill att det ska bli morgon så att jag kan testa igen! :) 

Har förresten läst om många via google vars pmus försvunnit. Så är nog inte så ovanligt ändå :)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 15:43:04 följande:

Nej, ingen blödning här...

Då känns det ju väldigt positivt för dig? :) för mig är det ju både blödning å tempdipp som gör mig tveksam!
  • Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-04-05 06:24:15 följande:

Hm.. på bim-5 idag, testade med testa tidigt.

Syns när jsg tar testet mot ljuset på bild.

Vad ska man tro? Är det kört så de är ett spök eller finns det hopp?

Första oredigerad andra mörkade jag ner...

Jag ser helt klart ett streck!! Hoppas det är ett plus! Jag har alltid tidigare tänkt att ett plus alltid är ett plus men nu har jag förstått att med de billiga testen är inte så fallet :S Fick själv plus på stickan innan bim men tempen sjönk å mensen kom. Besvikelse såklart! Ksn iof ha varit ett missfall men jag har haft mindre mensvärk än normalt, bara lite molande. Om jag var dig hade jag sett det som negativt å testa med ett vanligt från apoteket på bim dagen istället. Ursäkta om jag är tråkig men vill bara spara dig den uppgivna känslan jag har nu :p Är säkert positivt! Litar bara inte på de där testen längre!
  • Jagvetdåinte
    Frallanz skrev 2018-04-05 08:13:40 följande:

Min bm berättade att tester kan ge svaga positivt pga hormonerna man har kribg mensen, jag hde ingen aning om att det kunde bli så men det är mer vanligare än man tror, därför rekommenderas det egentligen att man ska göra gravtesten 14 dagar efter beräknad mens för att få ett mer korrekt gravtest. Aldrig hört någon säga det förut så blev rätt förvånad själv

Men jösses :O Så det är helt meningslöst att testa innan dess egentligen? Känns ju helt galet :O
  • Jagvetdåinte
    Frallanz skrev 2018-04-05 10:00:10 följande:

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.

Supertack för infon!! Nästa gång ska jag inte testa förrän några dagar efter bim :) om jag lyckas hålla mig ;)
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 19:54:03 följande:

Tog två gravtester imorse, men fotade inte förrän nu. Strecken kom dock inom tiden, men syns fortfarande. Två gravtest av två olika märken kan inte visa fel?? Förlåt så mycket graviditetskollen, hoppas du visat rätt hela tiden!!

Blir digitalt imorgon.. Ska även kolla med sticka för att se om hcg ökar ngt. De två senaste graviditeterna har inte strecken blivit starkare, för att bara bli svagare = graviditeten avstannat. Förra gången kom jag bara till vecka 4+3. Vågar inte tro på detta förrän jag passerat BIM med minst en vecka...

Tror jag är i vecka 3+6. BIM imorgon (flo tror lördag, men jag tror fredag. :))

Haha älskar vårt förtroende för graviditetskollen :D Ser ju väldigt ljust ut för dig! Du kan nog snart fira ordentligt (med ett digitalt). I en annan tråd trodde de jag kunde haft kemisk grav. Men tydligen oxå så att man kan ha grav hormoner vid mens enl någon barnmorska som rekommenderade att msn testar först några dagar efter bim :S
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 06:12:26 följande:

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!

Grattis!!! Du är gravid! Njut av resultatet :) Som sagt inget ovanligt att de där stickorna är svaga i början! Jag ger iaf upp april nu och åker å partajar lite i helgen. Ses i nästa bim tråd hälsar jag alla som inte plussar :)
  • Jagvetdåinte
    Förstabarnet33 skrev 2018-04-27 17:20:27 följande:

Visst är det ett pluss? Herregud! Jag kan inte fatta att det är sant

Helt klart ett plus! Stort grattis!!!! <3
  • Jagvetdåinte
    storformatare skrev 2018-05-02 13:25:42 följande:

Och ett plus det var :) så konstigt!

Grattis :D så du plussade alltså först bim+6? Då finns det hopp :D
  • Jagvetdåinte
    storformatare skrev 2018-05-03 21:49:36 följande:

Tack så mycket! Nej precis, inte ett märke eller tillstymmelse av streck innan, och sen small det till på BIM +6. Antingen så är jag väl en låghormonare, eller riktigt dålig på matte ;) håller tummarna för dig <3

Haha :D Det känns ju verkligen lovande och upplyftande! Håller tummarna att mensen håller sig borta även för mig denna gång :)
Svar på tråden BIM april 2018