Inlägg från: Jagvetdåinte |Visa alla inlägg
  • Jagvetdåinte

BIM april 2018

Systeryster33 skrev 2018-04-02 20:36:37 följande:

[quote=78602111][quote-nick]Maya 889 skrev 2018-04-02 19:08:02 följande:[/quote-nick]

Jag kan säga att första gången jag blev gravid (5år sedan, slöt med en abort) då plussade inte jag förens jag va i v.5. Men då va kroppen i väldigt mycket obalans också, hade precis slutat med p-piller osv. Jag räknar dock med att när jag väl plussar kommer det va nån vecka in redan. Jobbigt för en otålig fröken som jag haha ;)

[/

Nej men såklart kommer jag testa igen om mensen inte kommer , men har plussat innan senast äl+10 så tänker det borde synas då! Men jag får bara vänta och se.. är bara så jäkla otålig och känner det som att jag redan bestämt mig för att jag inte är gravid för att inte bli så ledsen sen

Förstår copingstilen, brukar oxå använda mig av den hihi.. men ibland är hoppet för jädra starkt!
  • Jagvetdåinte
    Lebbmusen skrev 2018-04-02 20:32:08 följande:

Åh men hoppas!!

Har samma BIM som du och fick också en rejäl tempdipp idag... så jag testade inte ens utan utvecklade bara månadens microdepression (bästa uttrycket!! Haha).

Kanske inte ska ge upp hoppet ännu och se på tempen imorgon åtminstone :)

Haha ja, tycker det är så det känns haha.. luften går helt ur en å man orkar ingenring haha :p Åh, håller tummarna så hårt för oss nu!!! <3
  • Jagvetdåinte

Jaha en liten uppdatering då. Dags att inleda månadens microdepression. Vilka jävla skittest som gjorde mig så glad igår och nu inte ens en liten skugga av ett streck samt att tempen damp ännu mer. Fan oxå. Å lite mer droppar blod. Hej mensen, du har inte varit saknad. Ursch, då var det bara på't igen. Orkar fan inte.

• Jagvetdåinte

[quote=78602958][quote-nick]Lindsey77 skrev 2018-04-03 05:35:53 följande:[/quote-nick]Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.[/quote

Hur vet du att ditt var falskt positivt oxå? Kanske bara var för tidigt å igår hade du tur?

Du, om ditt var falskt positivt oxå å vi bodde i usa kunde vi stämt graviditetskollen eller något å lebt gott på det sen ;) haha.. nej, skämtåsido. Riktigt jävla surt känns det! Fy fan.

• Jagvetdåinte
    maria1992 skrev 2018-04-03 06:14:29 följande:

Åh tråkigt tjejer... det är en riktig jävla skitkänsla, fan vad man mår dåligt några dagar.. men, vi ger inte upp!

Igårkväll så hade jag galet svårt att sova då mina äggstockar stack och drog på något sätt?

Galet kissnödig igårkväll med? Tryckte på liksom..?

Idag störtdyker tempen? Äl+8?? Vet någon?

Kan ju vara en fästnigsdipp! Men vågar inte ge någon hopp längre med tanke på min dipp igår äl+9 vilket tidsmässigt kändes positivt. Men nejdå, förvarnas bara på mens jag. Ovanligt tidigt :p men med tanke på smrtan låter det mer positivt än för mig. Men ta inte graviditetskollens stickor å testa :p haha..
  • Jagvetdåinte
    Lebbmusen skrev 2018-04-03 06:52:49 följande:

Öööh... BIM-3 enligt vanliga mensappen. BIM idag enligt NC. Dipp igår och så går det upp idag? Fattar inget? Ni som är mer haj på NC... är det normalt? Mätte samma tid, innan jag ens vaknat, mår bra och har sovit bra. Negativt på Testa tidigt. Hmm..?

Kan vara fästning! Testa igen om någon dag om mensen inte kommer :)
  • Jagvetdåinte
    Meemelie skrev 2018-04-03 07:45:33 följande:

Neej! Hoppades verkligen att tempen skulle öka för dig idag. Förhoppningsvis är det din tur nästa månad och isåfall blir det väl januaribebis? Jag som jobbar som lärare kan intyga att det märks tydligt på eleverna som är födda i december att de är mycket yngre än klasskamraterna som är födda i januari. Så orka med att fortsätta försöka och tänk att du ger din framtida bebis större förutsättningar att lyckas i skolan :)

Hihi söt du är <3 Det är sant!! När jag räknade blir det dec bebis om jag fortsätter under äl denna månad? :O
  • Jagvetdåinte
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 17:03:23 följande:

Förra gången fick jag inte positivt på graviditetskollen förrän ÄL +13, och då var det supersvagt streck (fast positivt på digitalt). Nu såg jag strecket tydligare, och det blev negativt på digitalt.

Fick positivt endast på testa tidigt test förra gången ÄL +11. De andra visade inte förrän ÄL +13, så det borde inte vara kört ännu.

Så även om alla test varit negativa, lever hoppet kvar eftersom jag bara är på ÄL +11 idag.

Kommer aldrig någonsin köpa graviditetskollens tester igen, svaga streck på var och varannan sticka. Misstänker att de reagerar på LH hormon. Tog en ÄL sticka för att kolla, man har ju en del LH hormon trots att man inte har ÄL. Strecket blev rätt starkt, men inte lika starkt som kontrollstrecket.

Eftersom mitt LH ofta är högre på em är det kanske inte konstigt att det reagerade. Har googlat och läst att vissa billiga tester inte alltid kan se skillnad på LH och hcg för de är så lika.

Det konstigaste är att på den förra omgången stickor fick jag inte ett enda felaktigt. Det måste ju varit fel på dessa stickor!! Varning för dem!!

Jag har god lust att stämma dem!! Man kan få psykisk ohälsa alltså!!

Tack kära ni som skrivit stöttande ord. <3

Verkligen sjukt upprörande!!! :O shit, har hur många av deras tester som helst :p Får ta dem med en nypa salt då! Håller tummarna för dig <3
  • Jagvetdåinte
    Frallanz skrev 2018-04-03 20:03:08 följande:

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

Alltså hur underbart?!! Stort grattis :D Hör av dig näru vet mer!!! :) Har mens nu men inte lika mycket mensvärk som jag brukar. Å fick svagt plus igår. Men min temp är låg oxå så är mensen som kommit.
  • Jagvetdåinte

Vill bara säga att jag inte gett upp denna månad än. Min syrra tittade på mitt svaga plus å sa att det var så det såg ut för henne i början. Å hon hade som vanlig mens i början, blev gravid av en slump å märkte inte att hon var gravid förrän i vecka 7 då hon mådde illa. Inga andra symptom innan å vanlig mens. Jag har vanlig mens nu men inte alls lika mycket mensvärk som jag brukar. Brukar ligga i fosterställning men nu har jag jobbat obehindrat, molar lite bara. Min temp gick upp lite idag oxå, om än inte så mycket. Greppar väl efter halmstrån här. Men enl syrran så har alla hennes gravtest varit helt blanka tills dess hon faktiskt varit gravid å fått svagt. Så ska iaf ta ett nytt test, slösa ett av mina digitala, innan jag åker på tjejhelg på fredag. :) Håller fortfarande tummarna. Läste bruksanvisningen på testet jag plussade på igen (se bifogad bild). Att plusset försvann efter några minuter kanske därför inte betyder så mycket. Vad teor ni? Är det kört för mig eller ska jag testa igen? :)

Svar på tråden BIM april 2018