BIM april 2018
Blev gravid senast när jag var 34, alltså för 7 år sen. Sen blev jag gravid i nov -17, feb -18 men fick ju missfall. Har fyra barn sen innan. Så nu siktar jag in mig på ett positivt graviditetstest för sjunde gången. :)
Blev gravid senast när jag var 34, alltså för 7 år sen. Sen blev jag gravid i nov -17, feb -18 men fick ju missfall. Har fyra barn sen innan. Så nu siktar jag in mig på ett positivt graviditetstest för sjunde gången. :)
Hjälp!
Fick positivt på ÄL test igen under gårdagen på eftermiddagen. Så testade idag med och det var lika positivt. Eftersom jag aldrig fått positivt förr på stickor börjar jag tro att det är fel på testen. Vet ju att ältest kan känna av hcg, så för säkerhets skull tog jag ett gravtest. Det blev ett svagt streck, nästintill spökstreck nästan direkt!
Nu har jag ju läst på nätet att billiga gravtester kan känna av LH hormonet när man har ÄL. Har någon varit med om det?? Fått falskt positivt??
Osannolikt att jag skulle vara gravid. Har bara haft mys på dag 13 som tidigast i cykeln, det är 6 dagar sen. Dag 19 idag, brukar ha 35-45 dagars cykel.
Känns som om jag har ÄL nu med trådiga flytningar och allt. Kör på med mys och hoppas på det bästa.
Fel på ÄL test? Fel på gravtest? Kanske bara ska slänga dem i papperskorgen. :)
Ska hålla mig hela dagen nu och ta gravtest av annat märke. Måste ha koll när jag ska börja med progesteronkrämen!
Eller så är det något konstigt med min kropp och inte med testen. :) Någon som varit med om något liknande?
ÄL testet är svagare idag. Allt tyder på ÄL igår. Bara att vänta 2 veckor och hoppas. :)
Kan bara konstatera att gravtester kan reagera på LH hormon.
Jag har två barn, förhoppningsvis blir jag gravid med ett tredje och allt går väl. Som flerbarnsmor har jag inte bara inte tid utan jag är också så förståndig och VET så mycket att jag lugnt lutar mig tillbaka och litar på att naturen har sin gång. Får jag inte mens om 2-3 veckor är det dags att köpa ett test och blir det inte nu så är det bara att sitta ner i båten och leva som vanligt så händer det förhoppningsvis förr eller senare.
...
Jahopp, inne på DAG TRE av babymaking och googlar mig redan sanslös på ALLT som har med fertilitet och graviditet att göra. Alltså hallå!! Jag skulle ju inte bli knäpp den här gången utan bara go with the floooow liksom.
Var inne på apoteket pga mycket ont i en tumme (inflammation i en led) och frågade om hur antiinflammatoriska mediciner påverkar fertilitet och tidiga embryon. ALLA antiinflammatoriska ska undvikas under första och andra trimestern och inför graviditet då det kan störa fertiliteten. Köpte ett tumstöd. Ont som fan i tummen. Tänker skuldmedvetet på de är ipren tabletterna som jag tagit sista 2 veckorna (sammanlagt 6 st).
Köpte också ett graviditetstest, när jag ändå var där... Som jag SKA ta med morgonurin den 8e april om inte mensen kommit den 7e.
...
Hm, hur tidigt efter ägglossning var det man kanske kunde plussa nu igen...?
//har inte haft ägglossning än
Hej på er! Här kommer jag in på ett bananskal i hehe:) Bim är på söndag 1 april... Min Kropp verkar inte samarbeta o de finns lite misstankar om hormonrubbningar o utebliven ÄL, till denna månaden började jag även smörja med ProgesterAll, någon som använt eller använder den? :)
Idag fick jag lite brunt i trosan men är bara på äl+8 så för kroppens skull blir ja ledsen om spottingsen ska börja så tidigt :( dom brukar komma på äl+11/12... Vågar inte tro på nidis då ja inte hade det förra graviditeten utan kroppen skriker bara negativa tankar..
Men när hade du äl då? :) Du ska ju börja smörja från äl fram till bim.. :)
Men ja förstår! Ja har ju ?samma?, men denna månaden e de ju supertidigt, var är du i cykeln? Du har ju långt till bim så de behöver du nog inte oroa dig för <3 Sen tar det tyvärr oftast 2-3 mån innan krämen hinner göra verkan hörde jag..
Tis kl 15:45 är jag inbokad på samtal och vul hos min barnmorska.... spännande påsk det här blir nu då... hon sa iaf att det inte bör visa positivt nu om där va missfall då hormonet inte bör vara så högt i så tidigt missfall
alltså har jag ens haft ägglossning? Vet att bilden är dålig men..
Jag har BIM på onsdag/torsdag. Hade en otrolig ÄL känning förra veckan och kände mig så otroligt hoppfull över det (bara för jag hade det med 2:an). Som att det har någon betydelse huruvida man känner ÄL el inte, har de det? Redan 2-3 dgr efter ÄL fick jag en brun flytning sen dess har det hållt på. Tyvärr kopplar jag det inte som att det är ngn ÄL blödning el nidis el ngt kopplat till bebis utan det verkar komma från min lättblödande livmoderstapp. Igår kom klarrött när jag tog i på toan. Avskyr det, vågar knappt gå på toa. Har haft såhär till och från hela min vuxna p-piller fria ålder. Har tagit cellprov nyligen och visade inget. Hon tittade oxå efter polyper och infektioner- ingenting. Ska tilläggas att det endast förekommer efter ÄL i cykeln och ALDRIG innan. Någon som vet var det kan bero på. Denna månad upplever jag det som lite extra. Tillhör oxå dom som blöder under graviditet fram till minst v.18. Men oftast inte innan BIM så därför har jag ingen förhoppning att det tog sig nu ( vilket oxå är lite konstigt varför aldrig innan BIM eftersom tappen borde väl vara lika skör då). Någon som känner igen sig? Smörjer mig föresten med prostegeron kräm 2 ggr per dag denna månad. Men det hormonet har väl inget att göra med tappen va?
Glad påsk!
Jag har också haft mystiska blödningar, men det visade sig vara en cysta som antagligen ställde till det. Hittills inga extra blödningar denna cykel så håller tummarna att det förblir så.
Äl+5 idag. Känns så skönt att ha kommit en bit på vägen! Om 6 dagar borde jag börja se skymten av mensen som är beräknad om en vecka, om jag inte är gravid då. Låt detta femte försök vara det sista! Vill inte vänta mer nu.