Inlägg från: sofiaaaaaa |Visa alla inlägg
  • sofiaaaaaa

BIM april 2018

SofiaS95 skrev 2018-03-20 07:11:08 följande:

Igår lag jag upp min äl test som inte var positivt ännu. Tog det testet sent på eftermiddan men ville även ta ett redan då jag vaknade idag eftersom jag hade äl känningar hela kvällen. Men teset jag tog idag var nästa helt blankt...vad beror det på? Kan jag redan haft äl eller beror det på att jag testade på morgonen?

Jag har alltid väldigt kort stegring. Gick tillbaka till ditt test och när mitt ser ut så, får jag helt positivt bara några timmar senare. Så antingen är det för det är på morgonen men det borde ju inte vara blankt. El så har du haft ÄL men då borde det väl inte heller vara helt blankt! Konstigt! Testa igen om några timmar.
  • sofiaaaaaa

Jag har ÄL idag. Otroligt mycket molvärk och lika starkt streck på ÄL test. Men min kille är på dåligt humör och vill inte. Jag håller på att gå i taket. Paniken inombords. Vill fick till det igår, 2 ggr i söndags. I fredags och tors. Dom sistnämnda gör väl ingen skillnad men snälla sig att det finns en liten chans ändå???

• sofiaaaaaa
    bluegrass skrev 2018-03-20 20:54:19 följande:

Det borde finnas stor chans!!

Jag vet inte riktigt när jag har ÄL. Enl appen i måndags, men har bara rel svaga streck på stickorna. Hade missfall i mitten av mars, så har ingen koll alls. Får nog köpa digitala nästa mån om det inte tar sig denna gång.

Vi har tyvärr åkt om varandra, maken och jag så det har inte blivit så mkt sex. I torsdags, i söndags och ikväll kommer maken hem från London så då får vi mysa på innan jag åker till Malmö några dagar imorgon.

Jobbigt att älen sammanföll med jobbresor, men jag hoppas vi lyckas få till det ändå :)

stragge skrev 2018-03-21 06:50:58 följande:

Jag blev gravid när vi hade sex två dagar innan och två dagar efter ägglossning :)

Tack för pepp svar. Faktiskt så vände humöret igår, så nu blev det större chans att det kan bli ngt. Men imorse var ÄL test fortf lika starka (kanske ännu mer när man jämför) så nu måste vi ligga idag och imorn med. Suck! Haha, känns lite tjatigt nu ;).

Bluegrass: Hoppas ni fick till det innan Malmö.

Stragge: Grattis till graviditet, om det är nutid ;)
  • sofiaaaaaa

Okej, nu är min ÄL över, ÄL testet var bra mkt svagare idag. Hade otroligt stark ÄL denna månad. Måste vart munkpeppar el så har jag helt enkelt inte ÄL varje månad. Hur som helst! Nu till min stora fråga! Någon som har testat progesteronkräm? Jag har fått hem en tub och läste mig till någonstans när jag googlade att man ska börja 4 dgr efter positivt test så man inte stör ÄL. När började ni? Anledningen till att jag vill testa är inte att jag har oregelbunden mens utan att jag får spottings typ 5-7 dgr efter ÄL och är rädd att det påverkar befruktning. Är dock lite rädd att den rubba på min cykel. Sen förstår jag inte riktigt när jag ska sluta smörja. För om man blir gravid och testet inte visar positivt innan BIM. Man ska ju helst sluta smörja 2 dgr innan men om man är gravid ska man smörja till och med v 12. Ska man då ha ett uppehåll på 2 dgr. Haha i-landsproblem. Förlåt för långt inlägg!

• sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 08:20:44 följande:

Ska också börja med progesteronkräm och har samma undringar som dig. En del säger dock att man ska smörja längre än vecka 12.

Kanske ska börja på måndag då, om jag fick positivt ÄL test idag? Ska smörja pga av två missfall.

Ja men det blir väl toppen. Just det med missfall tänker jag oxå lite på. Det är väl ett sätt för kroppen att stöta ut ngt som inte är ?friskt?? Finns det risk att om man äter att kroppen inte stöter bort utan graviditeten fortsätter fanns det inte är 100%?
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 08:23:05 följande:

Hur stor dos har du tänkt at ta? Läste på progester all hemsidan att man ska smörja 2 ggr/dag mot missfall. Dosen är som guldpricken på tuben.

Ja jag tänker att jag ska ta enligt instruktionen, inte mer. Jag vet ju egentligen inte om jag har brist på progestron. Har aldrig haft missfall, vad jag vet. Men tänker att mina spottings ska bli mindre el helst inte komma alls. Mejlade dom på progester all och fick svar!

Det finns ingen risk med att använda krämen under en tid även om man inte har brist. Ja, det är vecka 12 som gäller. Du följer schemat anpassat efter din kunskap och dina erfarenheter för att börja och sluta under månaden. Ibland får man testa sig fram också, det kan skilja mellan olika personer. Ja, krämen kan hjälpa vid PMS, men då om du har progesteronbrist.

Så jag antar att man som sagt får testa sig fram. Man vill ju maxa alla chanser man kan
  • sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 08:47:13 följande:

Ja men det blir väl toppen. Just det med missfall tänker jag oxå lite på. Det är väl ett sätt för kroppen att stöta ut ngt som inte är ?friskt?? Finns det risk att om man äter att kroppen inte stöter bort utan graviditeten fortsätter fanns det inte är 100%?

Inte äta. Smörja såklart ;)
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-03-22 09:13:10 följande:

Det är lite större risk att jag har brist på progesteron än någon som är 10 år yngre. :) Så jag tycker att det är värt att prova.

Eller hur, jag känner oxå så. Är 36 år så det är ju lite segare å blir gravid nu :/
  • sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 09:27:44 följande:

Eller hur, jag känner oxå så. Är 36 år så det är ju lite segare å blir gravid nu :/

Haha okej ;). När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
  • sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-22 10:58:59 följande:

Haha okej ;). När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?

Lindsey77 skrev 2018-03-22 09:47:31 följande:

Du är ju rena ungdomen jämfört med mig. :) Fyller snart 41...

Haha skrev till mig själv!

När var du gravid senast? För visst hade du fler barn?
Svar på tråden BIM april 2018