Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

BIM april 2018

Hej! Tror att jag får söka mig hit till bim april nu. Tyckte mig ana sn rosa nyans på flytningarna vilket stämmer bra eftersom bim är imorgon... Ny bim blir då 1.4 men eftersom mensen inte satt igång på riktigt ännu så kan datumet bli senare så skriver inte in mig på listan ännu. Detta blir femte försöket för fjärde barnet.

• Baraentilligen

Negativt test och lite färgade flytningar på bim+1-2 så hoppar in på riktigt nu. Mensen borde dyka upp imorgon men eftersom jag inte vet hur lång cykeln tänker vara denna cykel så sätter jag dit ett datum på ett ungefär. Femte försöket, fjärde barnet. Har svårt att fatta att det inte tar sig när alla andra tagit sig på första försöket. Håller tummarna för alla!

BIM-lista:

2/4 Elizai

2/4 Norrlänska

3/4 Jeex

4/4 Baraentilligen

----------------------------

+Lista:

• Baraentilligen

Hamnar att ändra datumet ännu för mensen har inte kommit igång på riktigt ännu, men låter det stå tills vidare. Vet inte vad kroppen håller på med, har haft lite ljusröda flytningar några dagar men mensen kommer inte :( Vill bara börja om nu ju!

• Baraentilligen

På bim+9 kom mensen äntligen! Om cykeln är normal så har jag bim 10/4 men det kan tydligen bli mycket senare också... Femte försöket nu då.

BIM-lista:

1/4 Meemelie

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92, aleakim90

5/4 Lebbmusen, Kiwi92, soooooofia

10/4 Baraentilligen

• Baraentilligen

Håller tummarna för alla! Hoppas det blir många jul-bebisar :) Det är så skönt att ha ett ställe var man kan skriva av sig och där alla är i liknande situation.

Jag har lite svårt att förstå att det här blir femte försöket. Trodde att det skulle ta sig snabbare, men har kommit över den största besvikelse nu som tur är. Känner mig positiv till att det kommer att lyckas förr eller senare, jag har ju ändå tre barn sen tidigare :) Hoppas såklart på en jul-bebis nu men om det inte lyckas så tror jag att det åtminstone blir bebis inom år 2019. Ca två veckor kvar till äl här, men mensen verkar åtminstone ha slutat redan vilket är skönt!

• Baraentilligen
    norrland91 skrev 2018-03-14 00:02:45 följande:

Hej alla! En fundering jag har om någon är mer kunnig än mig.. jag har ägglossning 29/3, om vi säger att jag har tur att bli gravid då. Kommer barnet typ nyårsafton då? Kan inte låta bli att drömma och planera :)

Jag borde ha äl 29.3 och bf borde bli 20.12 då. :)

Jag förbereder mig genom att äta folsyra och så har vi sex ofta. Tempade några månader men det stressade mig för mycket såpå slutade. Vet ändå ganska bra när jag har äl och vi ligger så ofta att vi garanterat prickar någon av de mer fertila dagarna.
  • Baraentilligen
    Lindsey77 skrev 2018-03-16 21:25:54 följande:

Idag är jag på dag 12. Det är sååå långsamt när jag inte vet när ÄL kommer igång efter missfallet. Jag brukar ha ÄL runt dag 20, men efter första missfallet dröjde det ända tills dag 30 tills kroppen hämtade sig. Jag är sååå trött på mina långa cykler alltså. Skulle vara skönt att ha ett BIM datum som mål i alla fall.

Snart kan jag börja missbruka ÄL tester, det är ju bra, ha ha. Då har jag ngt att roa mig med, tills jag byter ut dem mot gravtester. :) Ska använda digitala ÄL tester, de enda jag någonsin fått positivt på.

Har ca två veckor kvar till äl så är också i den första av de två oändliga väntorna... Brukar få mens runt cd32, men sist kom den på cd40 först. Inte kul med långa cyklar...
  • Baraentilligen

Cykeldag 11, 10 dagar kvar till äl då (om den kommer när den brukar komma) och 22 till bim. Inte så stor skillnad när äl infaller eftersom vi ligger varannan till varje dag. Sen litar jag inte en skvatt på min kropp eftersom mensen var över en vecka sen sist (med ljusröda flytningar i typ en vecka innan) så jag kommer att vänta tills mensen är sen och eventuella tydliga symtom uppkommer innan test. Vet tydligt när äl varit för får alltid samma symtom så kan räkna ut när mensen ska komma baserat på det. Bara att hoppas på det bästa men samtidigt inte bli besatt... Håller tummarna för alla här!

• Baraentilligen

Har helt sjukt mycket äl-flytningar idag! Borde inte ha äl före slutet av nästa vecka, men vet inte om min sena mens efter en veckas småblödningar ställde till det... Nåja, det lär väl visa sig! Kan hända att ägglossningen sker tidigare. Inte mig emot ;)

• Baraentilligen
    jennyek93 skrev 2018-03-22 17:12:48 följande:

Ni som använder er av temperaturmätning, vad använder ni för termometer (mun/öra)?Läste någonstans att man skulle ha en med två decimaler... I så fall, tips på var man köpa sån? :) På apoteket nära mig hittade jag bara med en decimal, men det kanske räcker?

Mäter med vanlig digital termometer under armen. En decimal bara, och så har jag hittat äl enkelt :) Min temperatur höjs ganska rejält när äl inträffat så.
Svar på tråden BIM april 2018