• MsM84

Abort pga jobbet?

Jag hänger inte riktigt med, du började en provanställning i december, men i februari började du en ny tjänst som är ett vikariat? Isf har du ingen provanställning längre. Eller så är du provanställd men har en annan tjänst just nu utan att nya papper är skrivna och provanställningen går ut i maj?

• MsM84
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2018-02-26 15:25:24 följande:

Jag blev anställd 6 december. Och gick då in på provanställning. Sen fick jag nu det här vikariatet som kommer att bli anställning för mig efter att det går ut. Tjejen jag vikarierar för är sjukskriven för att hon är utbränd och inte klarar sina arbetsuppgifter (har aldrig gjort heller)

Jag har fortfarande inte skrivit på några papper. För att dom inte har tidsbestämt vikariatet än. Vilket bara det är en historia i sig som jag varit på dom om att det måste vara tidsbestämt. Sen får dom heller inte ge mig ytterligare provanställning för den nya tjänsten vad jag försökt läsa mig till på Google. Men verkar också som att vissa arbetsgivare gör lite som dom vill på den fronten. Min provanställning på den tjänst jag anställdes för från första början går ut 6 Juni.

Grejen är den att om provanställningen går ut utan att du hör något så blir du automatiskt fast anställd. Skriver du på ett vikariat nu slutar provanställningen att gälla och du har bara ett vikariat, dvs vill de inte ha kvar dig efter det behöver de inte. Men oavsett tycker jag absolut inte du ska göra abort pga jobbet, ni har ju försökt länge så det finns inga garantier för att ni skulle lyckas igen om ni börjar försöka igen senare.
Svar på tråden Abort pga jobbet?