Anonym (,mn) skrev 2018-02-26 10:16:33 följande:
Abort gör man för att man inte vill ha barn. Vill ni ha detta barn? Behåll. Vill ni inte ha barn? Gör abort. En provanställning är max 6 månader. Du har alltså ca 3 månader. Uppenbarligen gillar de dig då de satsar på dig genom att ge dig en arbetsledarroll. Alltså kan de vilja ha dig kvar ändå. Om du oroar dig för att du ska få gå så säg inget då, visst kan de bli sura men är du fast anställd så är du. Det kommer troligen inte att synas ändå innan dess.
(Eller är det ett sätt att lägga på dig mer uppgifter och slippa anställa en till eller slippa höja lönen så mycket)
Du har absolut rätt i det du skriver. Vi båda vill ha barnet. Vi har kämpat för det. Min man känner sig väldigt sårad över att jag överhuvudtaget överväger abort men han vet också att mitt nya jobb betyder mycket. Och att det ger mig fina möjligheter längre fram.
Speciellt då jag inte har någon klar utbildning.
Tjejen som hade denna position innan mig är sjukskriven så just nu står det som vikariat men hon kommer inte komma tillbaka och jag får då den anställningen.
Jag vet att dom anser mig bäst lämpad för jobbet och vill ha mig kvar. Men är ändå väldigt orolig över att dom kan hitta på en anledning till att inte ge mig det efter provanställning.