Evadesiree skrev 2018-04-15 17:06:08 följande:
Undrande sökande. Här kommer dagens provsvar.
Östrogen 1475 pmol/l
Progesteron 29,1 nmol/l
Det är samma mätenheter som Sverige använder.
Nu har alltså progesteronet ökat på 3 dagar från 0,7 -
29,1 som det är i dag.
Du vet om detta är bra värde för transfer i övermorgon.
Att fråga kliniken som är anmäld för bristande vård är ingen idé. Därför behövs du verkligen nu.
Jag gör jobbet själv och har på eget bevåg och initiativ tagit dessa prover i Polen i dag.
Sätta in embryot i mig själv kan jag inte utan det ska de assistera med på tisdag. Men all kunskap och prover måste jag själv fixa. Därför frågar jag dig igen är 29,1 ett bra värde för att utföra transfern ?
Inte för högt så jag ska sakta ner med medicinerna?
Ja jag tar alla hormoner som man ska som du förstår. De stopoas in vaginalt och oralt. Även kortison och blodförtunnande.
Mitt tsh är topp 10 - har ingen sköldskörtel och medicinerar med levaxin sedan många år. Jag har långt under 1 i tsh. Men det är riktigt - förr var jag steril p g av för högt tsh. Nu beror min sterilitet på att mina ägg är åldersrelaterat slut. Har en 10 år yngre ny man som jag gärna vill ge ett barn. Dvs vi vill gärna ha ett barn.
Enligt Unilabs/Werlabs ska man i Lutefas (alltså mellan ägglossning och mens, när man sätter in embryot ligga mellan
11-81 nmol /L i progesteron samt
200-790 pmol/L i Östradiol
Som du ser ligger du lite högt i Östradiol men lite åt det låga hållet i progesteron, men detta kan ju hinna rätta till sig innan transfer. Eftersom jag inte vet hur många tabletter östrogen du tar just nu per dag eller hur många Utrogestan per dag eller vilken totaldos du får i dig redan så kan jag inte råda dig om dosförändringar just nu.
Men nån dag EFTER transfer skulle jag råda dig att i Sverige ta om proverna och försök dosera ditt progesteron så du åtminstone kommer upp runt 60-65 i progesteronvärde med hjälp av Utrogestan och Werlabsblodprover.
Jag undrade om du hade mätt ditt Prolaktin nyligen (ska tas cd21), för om man har för högt värde av det så blir man inte gravid.
Jättetråkigt att du inte får bra hjälp av din klinik och jag är ingen läkare men har försökt hjälpt dig så mycket jag kunnat. Hoppas detta räcker nu för att det ska bli plus.
Hoppas du inte blir arg på mig om det inte blir plus.
Lycka till !