• Flowerpower

Vi som gör äd 2018!

retrofia skrev 2018-06-14 14:22:40 följande:

Va är det för skillnad i pris på äggdonation i de olika länderna?

Är det lång väntetid, ca? ????

Riga ligger vid ca 70-75 tkr, AVA och IVF Riga. Det finns en till som jag blev rekommenderad av EVG eller EGV i Riga deras priser är lägre.Tjeckien däremot har mycket lägre priser. Inga väntetider bara tiden som tar mellan första besöket (för några) donatorval och mensen. 
  • Flowerpower
    Sara761 skrev 2018-06-18 20:02:38 följande:
    Hur har det gått för er?

Det går toppen! Jag ruvar Hjärta

• Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-06-17 11:05:33 följande:

Jag var på Vitanova för transfer i fredags, allt gick jättebra. Vi hade inte så många befruktade ägg dock, bara tre av nio ägg. Så det känns sådär faktiskt... Men de som var befruktade såg bra ut sa de, så det får man lita på.

Så nu ruvar jag... Shit vad jobbigt det är, bara en lång väntan. Jag känner ingenting, det har jag inte gjort vid IVF heller i och för sig. Men då har det inte funkat, så jag hade gärna haft några symptom.

Jag har inte fått några restriktioner, så jag undrar också om det är någon som har en lista på vad man får och inte får? Jag är rätt försiktig, dricker inte, äter nyttigt osv.

Sedan undrar jag hur alla gör med Lutinus-äcklet?! Kletigt klegg som kommer när som helst! Jag har binda eller trosskydd, men det känns inte helt bra att ha det hela tiden! Kan man använda sin menskopp? Någon som har tips?

Stort grattis till ruvningen! Fick du ett eller 2 embryo insatta? Hur mår du utöver det psykiska galenskapen som är att ruva?

Jag har fått olika "restriktioner" vid varje klinik. De som verkar vara lika är att inte bada varken i pool, sjö eller badkar tills man får resultatet. Inget samlag under den tiden heller och ingen träning heller. Därefter går bra att leva som vanligt.

• Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-06-20 13:51:05 följande:
    Tack så mycket! Det verkar som om bakterierna är det farliga, och det kan man ju förstå. Stress är väl aldrig bra heller tänker jag. 

Jag fick ett embryo insatt, i Danmark sätter de alltid in ett vid äggdonation,. Jag tror inte att de får sätta in fler enligt dansk lag. När vi gjorde IVF satte de in två, men nu alltså bara ett. Jag har ett kvar, och ett som var av lite halvbra kvalitet.
    Jag har precis fått sommarlov, så det passar väldigt bra! Försöker ta det så lugnt som möjligt och äta bra. 

När har du testdag? Jag har den 26/6

Jag har testdag den 29/6 men IOM att labbet har stängt på fredagar, jag fick OK att ta den 28/6 istället.

Hur mår du? Hur känns det? Har du några "symptom"?

• Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-06-21 21:26:00 följande:

Har fått väldigt ont i huvudet, något jag drabbas av rätt ofta. Alvedon brukar inte hjälpa, vågar jag ta något annat? Ipren eller diklofenak t.ex.

När jag ruvade efter en IVF fick jag också ont i huvudet och frågade då kliniken, och det var okej att ta en Treo eller liknande enligt dem. Det är bara en gång jag tar då såklart, inget återkommande. 

Men nu känns det lite mer viktigt på något sätt. Någon som har erfarenhet? 

Jag hade världens starkaste huvudvärk igår men som tur är försvann efter 2-3 timmar av sig självt. Är det bättre nu?

Har du tjuvtestat? Ska du göra det?
  • Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-06-24 16:14:11 följande:

Nu såg jag att jag har skrivit fel tidigare, 28/6 har jag testdag. Då har vi samma! 

Jaha den 28/6 då är det blodtest som gäller. Jag får göra ett test till på måndag den 2/7 för att följa upp nivåerna.
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-06-24 21:08:06 följande:
    Jag sa direkt att jag ville endast ha 5-dagars och PGS och det blev jag lovad, inga problem. Det var också det vi fick.
    Det kanske har ändrat sig nu. För just några veckor sedan frågade jag om det var blasto som gällde hos dem. Svaret var att de inte kunde inte garantera detta, att beroende på resultatet skulle man bestämma därefter. Det var därför jag valde IVF Riga och inte Ava. För 2 veckor sedan skickade Veronika en fråga ifall jag hade bestämt mig så sa jag att jag valde de andra pga blasto till vad hon svarade att det var tyvärr inte nåt de kunde garantera. 
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 07:24:45 följande:
    Hur går det för dig?
    Oändliga väntan som är rena tortyr men nu är man nästan framme. Blodtest imorgon och sedan på tisdag igen för att kunna följa upp HCG utvecklingen + progesteron. 
  • Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-27 08:30:04 följande:
    Det är först på fredag som vi ska på ultraljud. Hoppas verkligen på att få se hjärtslag. Har fått nya symptom senaste två veckorna så det känns som att det fortfarande finns något som växer där inne.. Lovar att skriva om hur det gick :)
    Vad härligt Hjärta Vilka symptom?? 
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 10:57:55 följande:

Då blir det jättespännande allihop på fredag ! Lovsan ska på ultraljud, och Kolabönan och Flowerpower har förhoppningsvis fått sina hcgbesked på fredag !

Vi håller tummarna allihop för glada besked !

Tack snälla Glad
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!