• Evadesiree

Vi som gör äd 2018!

UndrandeSökare skrev 2018-04-09 19:50:29 följande:

Progesteronnivåer: anvisningar.se/Anvisningar/Klinisk-kemi/P/S--Progesteron/

Familjeliv.se (EJ läkargranskad text) säger så här: "Kom ihåg alla att se till att få ert progesteron testat vid några tillfällen EFTER transfer och att det ska ligga på minst 60-65nmol eller 20ng. " Källa www.fertilitetsguiden.com

Hoppas att jag varit till lite hjälp.

Lycka till !

Här kommer uppdatering. Jag fick igår tisdag reda på att blodproven progesteron och östrogen måste tas innan transferbesöket på måndag. Jag har bokat flyg för 1200kr utan avbeställningsskydd på söndag kväll. Proven går inte att ta i Sverige någonstans under helger.

Så tack vara att de inte svarat mig i flera dagar utan först i går tisdag och de anser fortfarande att det även denna gång är mitt ansvar för behandlingen så har jag nu fått köpa ytterligare en biljett med avresa på lördag för att kunna ta proverna.

Om någon vill ha min biljett från Kastrup på söndag kväll till Gdynia så får ni den gratis.

Har redan kastar flera 10000tals kronor i sjön på denna skiten så bättre om någon reser på min biljett som jag inte kan nyttja.

Ni hör hur fruktansvärt taggad och nöjd jag är med InviMed och deras bullshitbehandling av sina patienter. Rasister kanske - vad vet jag eller bara fruktansvärt oförskämda.

Ni som vill ha barn se till att ni blir värdigt behandlade på en klinik som har förmåga till detta.

Kram från en medsyster.

• Evadesiree

Ja de borde svartlistas. Ja då har de kastat dina 2 embryo i sjön med precis som mina 2 för 14 dagar sedan.

Det är våra barn för helvete !!!! Min mans gener. Min älskade mans fina gener. Gråter.

De gjorde precis samma med mig för 14 dagar sedan. Satte in 2 embryo av tre i en övermogen livmoder med slemhinnor och progesteronvärde som passerat dagen för möjlig graviditet.

Ta reda på om du orkar efter att ha blivit sårad så här om det finns något rättsväsen i Polen. Kan man polisanmäla ansvarig Agnezka ? Finns det andra myndigheter som vi kan anmäla till ?

För att hjälpa alla andra i vår situation som lagt sin sista krona för att behandla sin barnlöshet.

Jag har 2 flygbiljetter nu men bara en röv. Jag åker på lördag i stället för att kunna ta proven.

Flygbiljetten med avgång på söndag från Kastrup skänker jag här och nu om någon vill ha den. Kram

• Evadesiree

Till er som inte är nöjda med äggdonationsprogrammet.

Agera och skriv till nedanstående för en bättre framtid.

• Evadesiree

Ja tack undrande sökande. Så fint av dig att tänka på mig.

Jag ligger här nu ensam på ett motell med gröna tapeter och gröna lakan - Hahaha men gubben som har detta är jätte snäll. Han kom och hämtade mig på flygplatsen. Andra gången jag bor här men första gången som jag rest helt ensam. Så detta stället rekommenderar jag till er som ska till Gdynia. 400kr natten maximum.

Ja nu ska jag uppdatera er kära vänner. Mitt liv händer det ständigt saker i och med behandlande klinik utan struktur eller snabba svar så fick jag ett mail från doktorn på kliniken - NÄR JAG ÄR PÅ FLYGPLATSEN -

Att jag inte behöver komma nu eftersom Werlabs provsvar som jag skickade till dem i går morse visar att jag är färdig för embryo transfern som nu är inbokad på tisdag kl 12.15.

Då är jag alltså redan inne på gaten och jag har ju nu två köpta och betalda flygbiljetter till Gdynia utan avbeställningsskydd. Eftersom jag hade läkarbesök på måndag och köpte första biljetten med avresa till Gdynia som i morgon - bara 1500kr för en tom flygstol.

Hur som helst så ville de att jag skulle ta prover i Gdynia på söndag morgon vilket innebar att jag fick köpa en ny biljett som jag åkte på i morse. Även om jag fick mail från kliniken när jag är inte på gaten på väg på planet att jag kan vänta med att komma till på tisdag så gör de transfern direkt.

Detta eftersom jag tog lagen i egna händer och gick till Werlab och tog östrogen prov och progesteron prov i torsdags. Jag var redan i tisdags färdig alltså och ligger på höga nivåer 1808 i östrogen och progesteron 0,7.

Så jag fick springa in på flygplatsens toalett och köra upp en Uterus - vaginal progesteron och svälja en.

Jag var som tur var väl förberedd på allt och hade alla mediciner i handbagaget.

Just nu ligger jag som sagt som en hormonbomb och medicinerar överallt känns det som i mitt gröna motell rum.

Snälla gubben här ska utfodra mig kl 19.

Hahaha just nu skrattar jag åt allt i stället för att gråta iaf även om jag har fått panta mitt guld och låna till ny flygbiljett.

Så ett råd - smart av mig att ta prover själv i Sverige utan att någon ville ha dem.

Inte smart av mig att boka flera flygstolar utan avbokningsskydd.

Och förbannat synd att kliniken inte kan ha en kommunikation och svara samma dag för det hade flygbolaget tjänat på för då hade jag haft tre enkla flygresor just nu och inväntat transfern i mitt hem med min familj som behöver mig.

Men men jag får en välbehövlig paus och kan ligga här som en belgianblue o stoppa i mig hormoner och titta på de gröna väggarna - Hahaha

Och så kan jag ju skriva med er och mina erfarenheter kan ju faktiskt ev gagna någon av er - Gröna lördagskramar från hormonkossan i Gdynia

• Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-15 11:16:49 följande:

Evadesiree-Hoppas du får upp din progesteronnnivå tillräckligt med Utrogestan. Be gärna att kliniken mäter dina nivåer nu igen innan transfer, med tanke på att du bara hade 0.7 sist.

Samt att du tar dem igen några gånger sen i Sverige när du kommit tillbaka. Jag har ju lagt in info tidigare itråden vad nivåerna bör ligga på innan och efter transfer.

Ha det nu bra i Gdynia och lycka till med transfer och hemresan !

Undrande sökande. Vad ska mitt progesteron värde ligga på nu innan transfern ?

Du har skrivit det innan men hittar inte det. Jag får ju ta ansvar själv för min behandling eftersom de inte svarar mig eller bryr sig. Jag har i dag tagit nya prover på ett labb i polen som inte hör till kliniken. Man kan läsa av proverna och logga in på internet men lyckas inte logga in och få provsvaren eftersom jag inte förstår instruktionerna på polska.

Ska be snälla gubben här på hotellet om hjälp nu i em sedan återkommer jag här med vad de nya progvärdet för i dag är.

Vad ska det ligga på vid transfern ?

Kram
  • Evadesiree

Undrande sökande. Här kommer dagens provsvar.

Östrogen 1475 pmol/l

Progesteron 29,1 nmol/l

Det är samma mätenheter som Sverige använder.

Nu har alltså progesteronet ökat på 3 dagar från 0,7 -

29,1 som det är i dag.

Du vet om detta är bra värde för transfer i övermorgon.

Att fråga kliniken som är anmäld för bristande vård är ingen idé. Därför behövs du verkligen nu.

Jag gör jobbet själv och har på eget bevåg och initiativ tagit dessa prover i Polen i dag.

Sätta in embryot i mig själv kan jag inte utan det ska de assistera med på tisdag. Men all kunskap och prover måste jag själv fixa. Därför frågar jag dig igen är 29,1 ett bra värde för att utföra transfern ?

Inte för högt så jag ska sakta ner med medicinerna?

Ja jag tar alla hormoner som man ska som du förstår. De stopoas in vaginalt och oralt. Även kortison och blodförtunnande.

Mitt tsh är topp 10 - har ingen sköldskörtel och medicinerar med levaxin sedan många år. Jag har långt under 1 i tsh. Men det är riktigt - förr var jag steril p g av för högt tsh. Nu beror min sterilitet på att mina ägg är åldersrelaterat slut. Har en 10 år yngre ny man som jag gärna vill ge ett barn. Dvs vi vill gärna ha ett barn.

• Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-15 15:39:39 följande:

Evadesiree- Googla på S-progesteron Unilabs, samt S-Östradiol Unilabs, så hittar du Werlabs referensvärden. Du kan skriva ut de dokumenten också och visa för din klinik föreslår jag.

Jag vet tyvärr inte i vilken enhet man mäter i utomlands (Polen) så där kan jag inte hjälpa dig.

Men skriv ut uppgifterna från dina nya polska provsvar och visa upp dem för kliniken tex imorgon, så du har chans att sitta ner och diskutera detta med dem innan transfer föreslår jag.

Har man för lågt progesteron vid transfer så blir det ingen graviditet tyvärr, och det vore mycket synd tycker jag om kliniken gjorde om samma fel mot dig igen.

Hoppas mannen på motellet/hotellet kan hjälpa dig skriva ut dina nya polska provsvar så du kan visa upp dem på kliniken.

Ursäkta om jag oroar dig, men tycker att du borde få bästa möjliga förutsättningar nu för det sista embryot i frysen. Mycket tråkigt att du inte fått denna hjälp av din klinik/koordinator, det borde du fått.

Vilken dos av östrogen tar du nu?

Och hur mycket Progesteron (Lutinus/Utrogestan) Dvs hur många tabletter per dag och hur många mg?

Tex kan man ta Progynon 2mg 1tablett 3 ggr per dag=6mg östrogen.

Lutinus 100mg 2st 3 ggr per dag= 600mg progesteron.

Progesteron ska man börja med minst 5 dagar innan transfer/insättning. På vissa kliniker får man börja 7 dagar innan insättning med progesteron (tex Lutinus eller Utrogestan).

Det bästa vore om kliniken kunde ta om proverna imorgon måndag och se så att de är i bra nivå nu innan transfer, men om progesteronet är för lågt så borde de avbryta insättningen och frysa in embryot igen och låta dig komma tillbaka en annan månad när dina hormoner är på bra nivåer tycker jag. Åtminstone så skulle en seriös klinik göra så tycker jag.

Har du mätt ditt TSH nyligen (sköldkörtelprov)? Om TSH ligger för högt så blir man inte gravid. Samt mätt ditt Prolaktin? Om det är för högt blir man heller inte gravid.

Hoppas allt ordnar sig.

Lycka till !

Undrande sökande. Här kommer dagens provsvar.

Östrogen 1475 pmol/l

Progesteron 29,1 nmol/l

Det är samma mätenheter som Sverige använder.

Nu har alltså progesteronet ökat på 3 dagar från 0,7 -

29,1 som det är i dag.

Du vet om detta är bra värde för transfer i övermorgon.

Att fråga kliniken som är anmäld för bristande vård är ingen idé. Därför behövs du verkligen nu.

Jag gör jobbet själv och har på eget bevåg och initiativ tagit dessa prover i Polen i dag.

Sätta in embryot i mig själv kan jag inte utan det ska de assistera med på tisdag. Men all kunskap och prover måste jag själv fixa. Därför frågar jag dig igen är 29,1 ett bra värde för att utföra transfern ?

Inte för högt så jag ska sakta ner med medicinerna?

Ja jag tar alla hormoner som man ska som du förstår. De stopoas in vaginalt och oralt. Även kortison och blodförtunnande.

Mitt tsh är topp 10 - har ingen sköldskörtel och medicinerar med levaxin sedan många år. Jag har långt under 1 i tsh. Men det är riktigt - förr var jag steril p g av för högt tsh. Nu beror min sterilitet på att mina ägg är åldersrelaterat slut. Har en 10 år yngre ny man som jag gärna vill ge ett barn. Dvs vi vill gärna ha ett barn.
  • Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-15 18:23:38 följande:

Enligt Unilabs/Werlabs ska man i Lutefas (alltså mellan ägglossning och mens, när man sätter in embryot ligga mellan

11-81 nmol /L i progesteron samt

200-790 pmol/L i Östradiol

Som du ser ligger du lite högt i Östradiol men lite åt det låga hållet i progesteron, men detta kan ju hinna rätta till sig innan transfer. Eftersom jag inte vet hur många tabletter östrogen du tar just nu per dag eller hur många Utrogestan per dag eller vilken totaldos du får i dig redan så kan jag inte råda dig om dosförändringar just nu.

Men nån dag EFTER transfer skulle jag råda dig att i Sverige ta om proverna och försök dosera ditt progesteron så du åtminstone kommer upp runt 60-65 i progesteronvärde med hjälp av Utrogestan och Werlabsblodprover.

Jag undrade om du hade mätt ditt Prolaktin nyligen (ska tas cd21), för om man har för högt värde av det så blir man inte gravid.

Jättetråkigt att du inte får bra hjälp av din klinik och jag är ingen läkare men har försökt hjälpt dig så mycket jag kunnat. Hoppas detta räcker nu för att det ska bli plus.

Hoppas du inte blir arg på mig om det inte blir plus.

Lycka till !

Tusen tack.

Du är en tillgång endast och jag är såå tacksam att du försöker att hjälpa till.

Skyldig till något blir du aldrig. Vi är bara vanliga patienter här som försöker hjälpa varandra med våra erfarenheter vilket ger oss kunskap. Kram
  • Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-15 18:23:38 följande:

Enligt Unilabs/Werlabs ska man i Lutefas (alltså mellan ägglossning och mens, när man sätter in embryot ligga mellan

11-81 nmol /L i progesteron samt

200-790 pmol/L i Östradiol

Som du ser ligger du lite högt i Östradiol men lite åt det låga hållet i progesteron, men detta kan ju hinna rätta till sig innan transfer. Eftersom jag inte vet hur många tabletter östrogen du tar just nu per dag eller hur många Utrogestan per dag eller vilken totaldos du får i dig redan så kan jag inte råda dig om dosförändringar just nu.

Men nån dag EFTER transfer skulle jag råda dig att i Sverige ta om proverna och försök dosera ditt progesteron så du åtminstone kommer upp runt 60-65 i progesteronvärde med hjälp av Utrogestan och Werlabsblodprover.

Jag undrade om du hade mätt ditt Prolaktin nyligen (ska tas cd21), för om man har för högt värde av det så blir man inte gravid.

Jättetråkigt att du inte får bra hjälp av din klinik och jag är ingen läkare men har försökt hjälpt dig så mycket jag kunnat. Hoppas detta räcker nu för att det ska bli plus.

Hoppas du inte blir arg på mig om det inte blir plus.

Lycka till !

Jag är på cykeldag 13 i morgon. Nej har aldrig kollat Proklaktin. Men jag har ingen cykel längre i vanliga fall så jag kan inte kolla det dag 21. Jo i denna cykeln efter transfern.

Men jag lär inte få någon framtida nytta av det värdet ändå för detta är min absolut sista chans sedan passerar jag tillåten åldersgräns för äggdonation i Europa.

Förutom att äggen är slut så är pengarna med det så det är bara att gilla läget sen och försöka hitta andra glädje ämnen.

Kram
  • Evadesiree
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-16 10:44:26 följande:

Ni som är i full gång med era behandlingar, vad kostar alla mediciner? Funderar på om det är en parameter att väga in i valet av klinik, om det är någon fördel att medicinerna är inkluderade?

Medicinerna kostar runt 3-4000kr i Polen. Men det finns också dolda kostnader som tillkommer. Tex prover på din man och dig 4500kr , ny transfer av din redan betalda behandling 4500kr.

Och inte att förglömma. Köp kvalite och inte billigt ! Du vill ha ett barn som resultat eller ?

Välj då en klinik där du ser på internet att folk blir gravida.

Gå inte på försäljningsreklamen från företaget att 65% blir gravida på första försöket. Det är lögn rakt upp och ner. Där jag går i Polen får nästan alla negativa gravtest och har offrat flera embryo. Endast 3 överlever dessutom i paketet som du betalar om för 12 ägg.

Ett tips välj kvalite om du vill föda ett barn.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!