Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

strong85 skrev 2018-03-29 07:59:20 följande:

Olidligt........dag 10 nu och tiden går sååå långsamt, haft konstig känsla i magen små hugg eller som nyp känns väldigt konstigt något som känns igen? Hade det i 2 dagar sen gick det över och det var tisdag onsdag. Så pass att jag hade svårt att somna i tisdags .....

Om du är på rd 10 idag, så kan du ta ett Clearblue digital imorgon fredag med första morgonurinen om det är för jobbigt att vänta. Planerar du att ta blodprov och mäta hcg på tis 3 april annars?
  • UndrandeSökare
    strong85 skrev 2018-03-29 09:22:38 följande:

Jag vet inte, inte tänkt på det här med blodprov. Då bokar man tid för det annat jag och jag har lite svårt att komma iväg på Då jag jobbar lite jobbiga tider för sådant....Men du tror jag kan ta ett digitalt då alltså? Är det bättre med digitala än "vanliga" stickor?

Vill du ta ett blodprov och mäta hcg så kan du köpa en sådan remiss och betala själv via tex www.werlabs.se

Kolla under provtagningsorter om något av deras labb finns i din närhet. Man klickar i provet man vill ha, tex gravidtest, väljer labb och betalar via hemsidan.

Sen går man tidigast nästa vardag och tar provet.De flesta labb har dropp-in, på några får man boka tid i förväg. Sen får man ett sms när provsvaret är färdigt, man loggar in och läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt !

5 och allt över betyder gravid, men ska helst cara minst 50-100 i startvärde.

Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.

Blodhcg är det säkraste så gör det i första hand. Om du absolut inte har möjlighet med blodprov så köp då ett Ckearblue digitalt med veckoindikator. Min klinik i Riga accepterar endast blodprov eller Clearblue, inte de billigare varianterna med streck.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    strong85 skrev 2018-03-30 08:05:28 följande:

Hej alla i tråden, ville bara dela med mig av lite positiva nyheter så här i påsk. Tog ett clearblue digitaltest nu på morgon och det står GRAVID 1-2 veckor :D

Stort grattis Strong ! Då är det dags att boka in vul om 4 veckor för att se om det finns ett foster med hjärtslag därinne sen efter du sett det kan du boka in inskrivning på mvc.
  • UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-03-30 08:31:51 följande:

Jag har hamnat i en svacka och känner mig övertygad om att jag aldrig kommer bli mamma. Allt känns väldigt tungt just nu. Tror det är att testdagen närmar sig (ruvardag 12, på tis). Känner bara för att gråta. Livet är så orättvist. Känns som att det kvittar om det ens blir plus på stickan för alla graviditeter leder ändå bara till missfall för mig. Hur ska man orka ta sig igenom det här? Ska gå ut en långpromenad med hunden och hoppas att jag mår lite bättre efter det. Kram till er alla som kämpar

Deppa inte ihop Beaglemom ! Om detta inte går vägen så boka en tid för immunutredning i Aten eller London, så kommer du ha mycket större chanser att lyckas sen med rätt medicinering.

Man kan också göra Serums mensblodtest och skicka till deras labb, och hittas några infektioner så får man EU-recept på dunderkur antibiotika ifall det finns baciller i livmodern som inte borde vara där. Man kan ha en infektion även om de svenska testerna inte visat något och man inte har symptom.

Bara några tips.
  • UndrandeSökare

Smil- Med tanke på dina missfall, har du gjort någon immunutredning i Aten eller London? Tyvärr är det så att kvinnans immunförsvar kan vara en av orsakerna till att det blir missfall eller minus. Vissa får ett barn och sen taggar immunförsvaret upp och försöker aktivt stoppa fler graviditeter. Andra har medfött problem med immunförsvaret och får problem redan att få första barnet.

Men om man gör en immunugredning (de tar en mängd blodprover och skickar till ett speciallabb i USA inriktat på immunologi) så får man en behandlingsplan och mediciner för att lugna immunförsvaret.

Jag är en av dessa immuntjejer, inga barn sen förut, blir lätt gravid men alltid missfall. Missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. Vi reste till Life clinic i Aten och gjorde en immunutredning. Där konstaterades att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Intralipid, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.

För de flesta immuntjejer räcker det för att få barn. Men tyvärr inte för mig. Jag fick missfall ändå.

Vi reste då till Avaclinic i Riga, gjorde sperm dna fragmentationstest och fick veta att det fanns både dnafel och fragmentationsfel på spermierna. Gjorde dubbeldonation med PGS (kromosomtest på embryona dag 5). Fick 8 blastos varav 7 var friska. Satte in 2 och 5 till frysen. Men missfall ändå (missfall nr 6).

Reste då till London för stlrre immunutredning än i Aten och det hittades låga LAD-nivåer. Så nu ska jag göra LIT 2 ggr och sen ta om LAD-testet för att kolla att det ökat. Sen blir det nästa insättning i Riga, vi har 5 blastos i frysen kvar där friska enligt PGS.

Så det jag vill säga att det finns hjälp att få om man får upprepade missfall eller bara får minus på stickan.

• UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-03-30 11:36:45 följande:

Och hur gick det kära du ? Bra va ? Inte bra för mig i dag- har med testat.

Ja, det gick bra för Strong, men jag beklagar verkligen att det blev minus för dig EvaDesiree. Jag har svarat dig i Invimedtråden också, att ett bra tips kan vara att man gör något för att förbättra chanserna inför nästa insättning tex göra Mensblodtestet och antibiotika om några baciller hittas, innan nästa insättning.
  • UndrandeSökare

Om du vill så kan du fortsätta med medicinerna några dagar till och testa om igen på det datum då kliniken föreslog. Sen meddelar du kliniken och slutar med medicinerna. Du kan sluta med alla mediciner itan nedtrappning - utom om du tagit kortison, då måste man trappa ner långsamt (specirllt om man äter hög dos.)

Jag brukar halvera tabletterna och ta delar av tabletter. Jag trappar ner i dos, äter den lägre dosen i 3 dar och sen trappar ner mer. Slutar man med kortison tvärt så hinner inte kroppens kortisolproduktion med och då blir man hemskt trött och slut. Ta hand om dig och hoppas det går bättre vid nästa insättning.

• UndrandeSökare

Man kan låta kroppen vila i en månad efter ett minus och sen meddelar man kliniken att man vill göra en ny insättning.

• UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-03-30 22:05:09 följande:

Rosa flytning nyss. Huvudvärk som jag brukar få innan mens. Vet att man inte ska ta ut sorgen i förskott, men är 99,9 % säker på varåt det barkar. Livet är så sjukt orättvist.

But my dear, this is not wonderland, and you are not Alice.......

Vilket datum har du testdag?
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!