• smurfen 11

Vi som gör äd 2018!

Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla inlägg på någon vecka, men hoppas det går bra för alla.

Imorgon börjar jag nedregelringen inför äd vid midsommar. Det blir på AVA Riga med färska ägg. Lite nervös för alla hormoner ( biverkningar )  man knölar i sig, men det är ju kortvarigt tack och lov.

Jag mejlade ju till Invimed med mina synpunkter. Vi har idag fått besked att vi får tillbaka nästan alla pengar för själva första delbetalningen, vilket jag inte trodde. Gött! Så det lönar sig å klaga:)

• smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-05-28 14:12:13 följande:
    Skönt att ni får tillbaka en del av pengarna från Invimed. Så bra att du bytt till AvaClinic istället, jag och mannen går också dem och vi är nöjda med den kliniken. Det är en seriös och bra klinik enligt mig.

Dessutom har man ju mycket större chans att få fler embryon med färska ägg än med frusna. Men välj 5-dagars embryon, inte 3-dagars. För många embryon dör mellan dag 3 och 5. Så 5-dagars är mer levnadskraftiga.

Det är bara 1 nedregleringsspruta, östrogentabletter och Progesteron du behöver ta. Det är inte så mycket.

Har man däremot immunproblem som jag, så behöver man ju ytterligare en hel drös mera mediciner som trombyl, kortison, sprutor och dropp....

Då blir det insättning i juli då för dig?

Lycka till !
    Jo jag tror och hoppas resultatet blir bättre nu.

Vi får se, gärna blastisar, men det kan man bestämma senare, fattar jag det som, beroende på hur många ägg vi får.

Nä det är inte så mycket och länge, men som liten hypokondriker jag är så gillar jag inte det man tillför kroppen, förutom när det är absolut nödvändigt. Kan förmodligen för mycket om medicin från mina studier också, det hjälper inte...

Om allt klaffar så blir det i slutet av juni.
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-05-28 14:47:58 följande:

Det var ett jättebra val av klinik. Vad bra att ni fick nästan allt tillbaka. EvaDesiree sa till mig att göra samma sak då, men jag trodde inte att de skulle gå med på det. Men men vad roligt för er!

Det kommer gå jättebra ska du se. Spännande, nu är det nära Glad

Hur ska ni göra nu då?

Mm, faktiskt bara en månad kvar, känns konstigt. Har börjat med Synarela idag.
  • smurfen 11
    Lovsan skrev 2018-06-01 13:40:39 följande:

Börjar noja mig såhär i efterhand angående hur länge jag åt progynon innan transfer. Började den 4/5 och åt ända fram till transfer på klinikens inrådan.

Slemhinnan var redo redan den 14/5 enligt UL men först den 29/5 ägde transfer rum.

Hur länge har ni som längst fått äta progynon i väntan på transfer? Vet någon om slemhinnan kan hinna bli ?dålig? på något vis om man låter den vara så länge?

Det undrar jag med, ibland känns det som kliniker kör standardprotokoll, och tror att det tar si och så lång tid att bygga upp den. Jag kommer börja 2 veckor innan ET drygt. Dock som du säger om du inte har egen hormontillverkning kör de nog annan variant på dig. 
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-06-04 16:55:39 följande:
    Hej. Det är 2 veckor östrogen kur för de som inte har egen produktion också. Man framkallar en blödning med mediciner. Och på tredje blödningsdagen börjar man östrogen behandlingen. Samma standard medicinering.

Tre dagar innan transfern börjar man ta progesteron 3 gånger om dagen. Även det standard.

Om man har en naturlig menstration- cykel så är ju ägglossningen 2 veckor efter mens.

Därför tar man östrogen i 2 veckor och då brukar slemmhinnan vara över 7 mm och färdig för transfer. Även på oss som inte har några hormoner kvar naturligt i vår kropp längre.
    Ok, tack för förklaringen:)

Fantastiskt att det går att göra även om man inte har egen produktion. 

Väntar på min mens som skulle kommit igår. Men sist när jag gjorde ivf så använde jag Synarela också för nedreglering och då blev den några dagar för sen, antar det är så nu med. Tagit Synarela sen dag 21 nu.
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-06-05 11:29:14 följande:
    Smurfen går du hos Avaclinic? Nedreglerar de med Synarela nässprey?

Det har jag inte hört om någon som gjort tidigare. Jag och alla andra jag hört om som går hos AvaClinic brukar endast få 1 spruta Procren som nedreglering och sen väntar man på nästa blödning och då börjar med östrogentabletter.
    Man kan göra vilket som. Jag har Synarela hemma så då tar jag det, istället för att köpa mer grejer. Japp går på Ava.
  • smurfen 11

Nu är det äntligen dags för ET nästa vecka. 

Vår donator hade 10 folliklar på sista vul, hoppas det räcker med råge. Mer än vad jag fått iaf:)

Däremot får vi se om vi tar tre eller femdagars, beror ju på hur utvecklingen går, men får sikta på femdagars med tanke på att de är bäst, om det finns några med potential.

Nån här som inte har gjort immunutredning men ändå käkar kortison? Vad tar ni i så fall? Jag började idag, med 8 mg, förmodligen kommer jag höja dosen, men har ju ingen läkare bakom ordinationen.

Hur tjock slemhinna har ni haft vid återföring?

• smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-06-21 17:29:10 följande:

Smurfen- Slemhinnan måste vara minst 7 mm för att kliniken ska göra insättning. Min brukar ligga runt 10-12 mm.

Be att du får 5-dagars, de är mycket bättre. Jag kan också rekommendera PGS om ni har råd. Då är man säker på att om man ändå får minus eller missfall med PGSade embryon, så beror det inte på embryona utan på livmodern eller kvinnans immunförsvar och kan då gå direkt vidare och undersöka dessa delar sen.

Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades och alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala.

Lycka till i Riga !

Ok, min var på ca 9 på sista vul. Man kan ju inte be om femdagars, det beror ju på hur de utvecklar sig. Men de vet om vi vill ha det, om det finns möjlighet. PGS tror jag vi skippar.

Tack för lyckönskningen! Bara å håla sig cool antar jag:)
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 07:26:52 följande:

Hur har det gått? Hur många ägg fick ni från donatorn? Hur mångs 3-dagars eller 5-dagars blev det ?

Det blev 10, 9 mogna befruktade och nu på dag 2 är det 7 kvar. De tror det finns möjlighet å få blasto, vi får se imorgon hur vi gör.
  • smurfen 11
    kolabönan73 skrev 2018-06-29 11:57:18 följande:

Okej, nu kom svaret. 320 IE/L. Det är väl bra?!

Måste man fylla i en massa detaljer om sin hälsa och sånt för att få resultatet korrekt bedömt, eller räcker det med den siffran?

Åh grattis!

Det ska räcka med det svaret.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!