Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Myran- När det gäller graviditetsillamående så rekommenderar jag Apotekets Sea Band, tog bort allt illamående på mig om jag bar dem dygnet runt ett runt varje handled. Tog bara av dem när jag skulle duscha.

Funkar inte Sea band rekommenderar jag Postafen receptfritt mot åksjuka, men funkar mot gravidillamående också.

Funkar inte heller det, så får du ta kontakt med en läkare och få recept på Lergigan Comp mot gravidillamående.

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-03 20:11:21 följande:

9 juli. Känner nada men det är ju bara dag 8 från insätt.

De flesta säger att de inte känner nåt vid ruvning vid ÄD

Så jag tror är fullt normalt att inte känna nåt. Jag kände inget heller, men det blev plus ändå (dock missfall i v.11 för mig, pgr av låga LAD-nivåer. Det förstod vi sen efter ny immunutredning i London, det är ett immunproblem som jag ska fixa LIT-behandling för i höst).

Så man kan vara gravid efter ÄD utan att man känner nåt under ruvningen
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-03 20:13:09 följande:

Fattar jag det hela rätt att du bara behövde ta 3 lutinus per dag, och du har gjort färsk äd?

myran hade embryo i frysen som hon använde till syskonförsök om jag inte minns fel.

Olika klininer hsr olika ordinationer, vissa ger 1X3 Lutinus, i Riga ger de 2x3 Lutinus/Utrogestan.
  • UndrandeSökare
    myran skrev 2018-07-04 15:49:30 följande:
    Tack! Har redan fått lergigan comp efter att ha provat allt annat, mår ändå lite illa men står ut. Blir dock sjukt torr i munnen, näsan är ju totalt täppt sen ett tag så det gör inte saken bättre hahaha. Pest eller kolera... Men man får tänka att det går över och belöningen kommer
    Det finns koksaltlösning i nässprayform på Apoteket som man kan köpa receptfritt och använda under graviditet för att det ska bli bättre med nästäppan. Testa det !
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-05 21:09:46 följande:

Jaså säger du det. Ja den som lever får se. Herregud vad du orkar med alla behandlingar, vilket tålamod :)

smurfen 11 skrev 2018-07-05 21:16:41 följande:

Nä det tänker jag inte göra. Väntar kanske tom en dag extra då jag ska på intervju på testdagen och inte vill sabba den.

Jag har haft mensvärk idag i omgångar så befarar att tant röd är på g:/

Jag har inte googlat nåt alls...tänker det visar sig om det blev nåt.

Lycka till på jobbintervjun, låter som en bra plan att vänta med att testa till dagen efter intervjun. Hoppas att det inte är mensen som är på gång utan att det är ett plus på gång ! Ang behandlingar så måste man vara envis och inte ge upp, för ger man upp blir det ju definitivt inga barn. Så fortsätt kämpa !
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-06 17:50:06 följande:

Nä sant, men så mycket som er kommer vi inte orka, max en FET eller två om det kommer behövas, sen är det stopp för vår del. 4 år har gått åt till utredningar, prover, älstickor, planerat sex, IVF, mejl konversationer med kliniker mm. För att inte tala om pengar och energi:/ tur man inte är barskrapad.

Läste ju att lutinus ger kramper i livmoder som biverkning, det är nog det jag fått. Men börjat på dag 11, så svårt om det är pga kotte eller tant röd kombinerat med kleggis.

Tack för lycka till:)

Jag kan förstå att inte alla har pengar, tid, ork och energi att kämpa lika mycket som vi kanske gjort. Men de finns de som kämpat mycket längre och hårdare också och fått barn till slut tex mom2012. Hon fick besöka många kliniker och hon sa att totalt hade det kostat över en halv milijon att få barn nr 2 men det gick till slut.

Jag förstår att det är jobbigare om man gjort ivf med egna ägg också som ni gjort. Vi behövde aldrig göra det, för jag blev lätt gravid naturligt hemma de första 5 gångerna (varav nr 5 var med immunmedicinering).

Sen gick vi direkt på dubbeldonation inför nr 6.

Så det jobbigaste för oss har varit alla resor till olika kliniker och att det drar ut på tiden att jag behöver vara min egen läkare/detektiv för att hitta alla nycklar jag saknar. Trodde inte vägen skulle vara så lång, vi har kämpat drygt 5 år nu. Hoppas nå målet 2019.
  • UndrandeSökare

Smurfen- Om du har svårt att tåla Lutinus, köp då Utrogestan av AvaClinic. Det är progesteron som ej finns i Sverige endast utomlands tex i Lettland, Spanien, Grekland etc.

Utrogestan finns som 100mg och 200mg, det är små vita runda bollar, mycket mindre än Lutinus, kladdar inte, och kan tas via munnen eller vaginalt. Maila din koordinator på kliniken och fråga om de kan skicka till dig med post mot betalning. Bara ett tips.

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-07-10 10:18:57 följande:

Så himla gullig han är. Det blir säkert samma sak hos oss. Han blir 5 i november och har frågat om syskon i nästan 2 år. Vad härligt!

Skönt att kunna se rörelser, och få det bekräftat, nu kan du börja andas igen 

Mitt illamående försvann sist vid v14-15, nu har jag inte känt nåt. Känns lite märkligt faktiskt.

Vilket datum ska du göra vul för att se om det finns något foster med hjärtslag därinne?
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-11 15:51:36 följande:

Jag fick positivt resultat också, så är lite i chocktillstånd:) Tror min syrra och sambo blev mer glada, jag är mer i chock:) men glad såklart innerst inne.

Får bara hoppas det går hela vägen fram, men bara ta en dag i taget.

Grattis till plus. Vad fick du för siffror i hcg?
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-07-11 20:21:39 följande:

Åh stort grattis, håller verkligen tummarna. Så himla roligt.

Vad har du fått för mediciner mer än progerston??

Hej Lilly2013 !

Hur går det för dig hos Invimed? Har du fått din 3e donator nu? När gör ni nästa insättning?
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-07-13 20:17:11 följande:

Ja det får vi hoppas.. Jo tänkte prova det denna gång men egentligen vet man ju inte vilket som e bäst. Var det inte 3 dagars ni satte in nu??

När jag pratade med ava Riga rekommenderade de oxå 3 dagars första gången och sen odla vidare men vi har ju testat det så tänkte ändra lite. Har ändrat lite medicinering oxå så vi får se.

Ja, blastos är gererellt bättre. Man kan lyckas med 3-dagars, men mycket större chans med 5-dagars (blastos), för då rensar man bort de svaga, många embryon dör mellan dag 3 och 5. Så det är de bästa som är kvar dag 5. Så jag råder er absolut att välja blastos.

Jag sa direkt till Avaclinic att vi vill endast ha 5-dagars och dessutom göra PGS för att rensa bort alla embryon som är onormala kromosommässigt, och det fick vi.

Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st blastos och 7st var normala kromosommässigt. Vi har 5st av dem kvar i frysen nu.
  • UndrandeSökare
    Lilly2013 skrev 2018-07-13 20:17:11 följande:

Ja det får vi hoppas.. Jo tänkte prova det denna gång men egentligen vet man ju inte vilket som e bäst. Var det inte 3 dagars ni satte in nu??

När jag pratade med ava Riga rekommenderade de oxå 3 dagars första gången och sen odla vidare men vi har ju testat det så tänkte ändra lite. Har ändrat lite medicinering oxå så vi får se.

Använder du IL, kortison, trombyl och fragmin nu ? Något mer?
  • UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:37:00 följande:

Idag har vi varit på ultraljud!

Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen 

Grattis ! Då är det dags att kontakta MVC för inskrivning. Kub görs sen runt v 12-13.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-15 09:33:56 följande:

Jo vi satte in tredagars. 2 st. Visst ser man mer på blastisar än tredagars, men man måste också komma ihåg att om det går fel, så beror det många gånger på genetiska fel och inget annat, såvida man inte har något fel konstaterat hos sig själv eller sambon.

Utan pgs syns det inte på blastisar heller.

Bra att ni testar lite olika mediciner också, man vill ju känna att man gjort allt. 

Det handlar i vissa fall om fel på embryot, men långt ifrån alltid. Kan finnas fel som de inte konstaterat än också ! Sen finns det också fall där det finns flera fel samtidigt tex dåliga ägg, blocjerade äggledare, dnafel etc

Många gånger handlar det också om fel i livmodern tex infektioner i livmodern eller död vävnad, polyper etc i livmodern som orsakar minus och missfall, (sånt fixar isåfall ivfSerum).
  • UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:44:22 följande:

Hej!

Hur valde du MVC? Är det något speciellt man ska kolla efter tycker du? 

Jag tänkte kanske bara gå till vårdcentralen där jag är skriven, men jag kanske ska forska lite först...

Du har rätt att välja vilken MVC du vill i hela Sverige, vården där är gratis men du får retala resorna själv.

Har hört att Mamma Mia i Stockholm är ett populärt val. Googla på olika och kolla vad du hittar. Finns både privata och Landstinget.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-07-19 14:07:07 följande:

Jag vet, därför skrev jag ju som jag gjorde...pluggar medicin så jag vet.

De flesta inom svenska vården skyller enbart på dåliga ägg/dåliga embryon och det är verkligen inte sant. Jag har ägnat 5 år att studera fertilitetsproblem och immunologiproblem så jag kan detta !
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-07-23 12:38:17 följande:

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta  vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

Grattis till vul med foster med tickande hjärta ! Då är det bara att kontakta MVC för inskrivning !

Om man vill göra NIPT så kan man göra det från v.10.

Kub v.12-13 (blodprov veckan innan för kub).
  • UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-08-05 01:19:45 följande:

Hej alla! Jag har precis gjort mitt första färskförsök, äggdonation på Gennet i Prag den 18 juli (4 åkte i frysen). Embryot var ett 5-dagars och av toppkvalitet (AA), resterande i frysen är AB och BB. Är det någon som vet vad denna kvalitetsgranskning innebär/betyder? Jag testade tyvärr negativt i går (blodtestet visade på ett ynka 2 i hcg-värde ruvardag 14). Betyder ett så lågt värde att det aldrig fäste? Har inte haft någon blödning än.

AA betyder den bästa kvaliteten, det vill säga det embryo som ser bäst ut i labbet och bedöms som ha störst chans att bli ett levande barn. AB och BB är sämre kvalitet.

Beklagar ditt minus. Hcg 5 och över betyder gravid, 4 och allt under betyder inte gravid. Men hcg behöver ligga på minst 50-100 för att det ska gå bra. Har man hcg 2 så kan embryot ha fäst, men släppt mycket snart därefter.

Varför det släpper kan ha olika orsaker, tex infektion i livmodern eller tex död vävnad därinne.

Jag kan rekommendera ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det kostar 300euro. Man kan ha baciller även utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller därinne kan de orsaka minus eller missfall, och isåfall får man ett EU-recept på antibiotika. Både mannen ich kvinsn måste behandlas samtidigt och lika länge annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Man kan Googla på ivfSerum infection screening så hittar du mer info.

För att ta bort död vävnad och annat störande därinne rekommenderar jag ivfSerums hysto med implantationssnitt. Googla på ivfSerum hysto så kan du läsa mer.
  • UndrandeSökare
    snuffen5 skrev 2018-08-21 17:24:38 följande:

Tack för svar! Såg inte att någon svarat förrän jag bytte dator...Tyvärr har jag inte mens längre, därav donation. Jag har gjort ett mindre immuntest på min klinik redan  och det visade inte på några problem på NK-celler, koaguleringsproblem etc om det har betydelse

Man kan göra Mensblodtest samtidigt som man gör hysto för man klipper/skär då i vävnaden så att man blöder. Det går också att ta p-piller i en månad så att man får en blödning när man slutar med tabletterna och göra testet med den blödningen.

Mensblodtest och hysto har inget med NK-celler att göra, utan att man kan ha tex död vävnad eller infektion i livmodern, och att om man har det, att det isåfall behöver tas bort för att man ska kunna få ett embryo att fästa och stanna kvar i 9 månader.

Om du vill ha kontakt med Serum så gå in på deras hemsida och fyll i deras Questionaire och maila in det så kommer Katie på Serum att svara dig och erbjuda dig ett gratis samtal via telefon eller Skype med klinikchefen Penny eller någon av klinikens läkare.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!