snuffen5 skrev 2018-08-05 01:19:45 följande:
Hej alla! Jag har precis gjort mitt första färskförsök, äggdonation på Gennet i Prag den 18 juli (4 åkte i frysen). Embryot var ett 5-dagars och av toppkvalitet (AA), resterande i frysen är AB och BB. Är det någon som vet vad denna kvalitetsgranskning innebär/betyder? Jag testade tyvärr negativt i går (blodtestet visade på ett ynka 2 i hcg-värde ruvardag 14). Betyder ett så lågt värde att det aldrig fäste? Har inte haft någon blödning än.
AA betyder den bästa kvaliteten, det vill säga det embryo som ser bäst ut i labbet och bedöms som ha störst chans att bli ett levande barn. AB och BB är sämre kvalitet.
Beklagar ditt minus. Hcg 5 och över betyder gravid, 4 och allt under betyder inte gravid. Men hcg behöver ligga på minst 50-100 för att det ska gå bra. Har man hcg 2 så kan embryot ha fäst, men släppt mycket snart därefter.
Varför det släpper kan ha olika orsaker, tex infektion i livmodern eller tex död vävnad därinne.
Jag kan rekommendera ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det kostar 300euro. Man kan ha baciller även utan symptom och utan att de svenska testerna visat något. Om man har baciller därinne kan de orsaka minus eller missfall, och isåfall får man ett EU-recept på antibiotika. Både mannen ich kvinsn måste behandlas samtidigt och lika länge annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
Man kan Googla på ivfSerum infection screening så hittar du mer info.
För att ta bort död vävnad och annat störande därinne rekommenderar jag ivfSerums hysto med implantationssnitt. Googla på ivfSerum hysto så kan du läsa mer.