• Sara761

Vi som gör äd 2018!

Lovsan skrev 2018-06-05 23:37:12 följande:

Hej Sara! Jag är också på ruvardag 7 med blasto, men har testdag först på tisdag nästa vecka. Att det var så många dagar skillnad på testdag för oss? Med tanke på att en blasto på ruvardag 7 precis börjar producera HCG-hormon är det ju väldigt osäkert att testa redan. Jag tror hoppet fortfarande finns! :)

Har själv inte testat ännu, kommer nog hålla mig till testdag, orkar inte med ovissheten med eventuellt falska minus.

Hej!

Jag vet, lite tidigt men förra gången plussade jag på dag 8 väldigt tydligt. Tyvärr missfall i v 6:(

Vart har ni varit? Satt in blasto?

Jag har alltid innan fått testdag ?dag 9? om femdagars vart insatt. Men olika kliniker och i Sverige oftast längre väntan innan test.

Lycka till!
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-05 23:46:32 följande:

Vad tråkigt med missfall, men förstår då att du testar redan. Men håller tummarna för att det kommer visa annat på torsdag!

Vi har varit i Helsingfors och fått en blasto insatt. De har nog lika lång väntan innan test som Sverige tror jag.

Vart har ni varit?

Vi har varit i Riga. På Ava

Har 9 insättningar gjorda innan detta

( började i Åbo och fortsatte senare i Riga)

helt galet hur svårt det är ( för oss iaf )

Hoppas ni lyckas nu!

Vilken terror detta är.. vill inte ge upp men det är tungt.
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-06 09:39:47 följande:

Jag som sa att jag inte tänkt tjuvtesta utan vänta till testdagen vaknade idag och bestämde mig för att tjuvtesta så fort sambon vaknat. Ville ha med honom. Har läst om så många som testat och fått utslag redan dag 8 så jag tänkte.. äh va fan. Om inte kan man ju få se att man åtminstone uppnått kemisk graviditet om det sedan är negativt på testdagen. Har varit så svullen och haft mensvärk till och från i flera dagar. Känt mig lite yr till och från.. allt kan ju vara Lutinus/progynonen (så var det sist) och jag var helt inställd på det. Men nu på morgonen visade den lilla teststickan en väldigt svag liten linje, men visst är den där!!

Hej! Ser ut så ja!! Hoppas:)

Kolla igen om en eller två dagar! Då är det säkert starkare +

Clearblus test tycker jag är tydliga och bra om du tänkte prova ett annat test.
  • Sara761
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-06 09:57:26 följande:

Vänta och testa på rd 10 eller senare, rd7 kan vara för tidigt.

Tyvärr minus idag med (dag 8)

Plussat starkt dag 8 innan, men det är ju olika kanske från gång till gång.

Ska testa imorgon igen för att meddela kliniken.

Lycka till ni andra som ska testa snart!
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-07 08:42:00 följande:

Men så tråkigt, beklagar verkligen:( Har ni några embryos i frysen till fler försök? Kram!!

Jag testade idag igen med samma typ av test/sticka och strecket var lite starkare. Känns overkligt. Samtidigt som precis allt kan hända så jag har verkligen inte känslan av att jag ska få barn på något vis. Har även en sjukdomshistorik som gör det troligt att jag kommer förlora min första graviditet sent i graviditeten.. :( andra graviditeten brukar dock gå bättre för ?sånna som mig?

Tack!

Det är minus! Så förbannat jobbigt

Vi har två frysta blasto kvar. Tyvärr inte toppkvalitet men ändå. Kram
  • Sara761
    Flowerpower skrev 2018-06-07 19:42:36 följande:

Jag beklagar man vet hur ont det gör. Har du meddelat kliniken eller vill de ha HCG blodtest? Tänker ni köra nu på en gång eller ta en paus?

Tack!

De är ok med urintest. Vi får kolla om vi gör något mer efter sommaren. Vart kämpigt länge nu.

Vi funderar på om vi måste ge upp(?)

Hur går det för dig?
  • Sara761
    Flowerpower skrev 2018-06-07 20:33:03 följande:

Hur och när tar man det beslutet? Jag förstår om ni vill ta en paus. Min man gick med på ett sista försök på en annan klinik men sedan blir det svårt att övertyga honom. Det tar verkligen på krafterna och ibland känns det som att livet är pausat. Vi kom överens om att om vi testade en gång till och vi inte skulle lyckas då skulle jag söka hjälp hos en kurator. För att kunna gå vidare och kunna nöja mig med livet som det är. 

Nu är det positiva tankar som gäller . Snart är det dags igen. Idag var jag på UL och allt såg bra ut enligt läkaren. 

Ja det är svårt! Hur många försök har ni gjort? Vilken klinik är det som ni bytt till? Vi är på Avaclinic. Jag är rätt envis och kämpar på men min sambo börjar fundera på om vi måste acceptera. Att det kanske inte funkar för oss... just det att livet är på paus och man lever med detta hela tiden är ju det som tär.

Lycka till med försöket! Håller tummar
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-08 06:06:02 följande:

Förstår det :( Men då har ni iaf möjligheten att göra nya försök, om ni känner att ni orkar och vill.. har ni gjort många försök hittills?

10 insättningar????

Galet!
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-08 12:18:39 följande:

Oj, ja det var många! Tufft både för kroppen och psyket. Är det med ivf eller äd? Har ni fått + någon gång?

Japp två plus

Slutade i MA och missfall den andra gången

Det ska gå liksom....
  • Sara761
    Sara761 skrev 2018-06-08 13:33:48 följande:

Japp två plus

Slutade i MA och missfall den andra gången

Det ska gå liksom....

Sorry gick lite fort

Är ÄD. Hade lite lite ägg och sämre kvalitet enl ivf i Sverige
  • Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-09 00:11:21 följande:

Okej, det är ju förstås tufft att kämpa länge utan att få resultat. Varje insättning är ju både tid, energi och pengar. Man satsar ju så mycket och hoppas varje gång... Två plus är ju iaf positivt i sig, även om det slutat olyckligt :(

Jo det är ju det att man tänker att det ?ska gå? trägen vinner typ... och att det kan gå iomed tidigare plus. Vi får se om vi kör vidare i höst med fler försök. Tack för uppmuntran och lycka till.
  • Sara761
    Smil skrev 2018-06-18 19:30:25 följande:

Uppdatering...

Ultraljud idag, inget foster i hinnsäcken. Är i vecka 8 så man ska kunna se ett tickande hjärta. Ska på ett nytt vul om en vecka försäkerhets skull, men, hoppet är ute.

Beklagar! Så sorgligt! Hoppas ni orkar kämpa vidare.
  • Sara761
    Flowerpower skrev 2018-06-07 20:33:03 följande:

Hur och när tar man det beslutet? Jag förstår om ni vill ta en paus. Min man gick med på ett sista försök på en annan klinik men sedan blir det svårt att övertyga honom. Det tar verkligen på krafterna och ibland känns det som att livet är pausat. Vi kom överens om att om vi testade en gång till och vi inte skulle lyckas då skulle jag söka hjälp hos en kurator. För att kunna gå vidare och kunna nöja mig med livet som det är. 

Nu är det positiva tankar som gäller . Snart är det dags igen. Idag var jag på UL och allt såg bra ut enligt läkaren. 

Hur har det gått för er?
  • Sara761

Stort grattis till era plus!

Fantastiskt att flera lyckas. Fortsätt berätta hur det går????

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!