Vi som gör äd 2018!
Smil- Det är samma sak (östrogentabletter).
Vilken månad planerar ni bästa försök?
Kolla upp så dina infektionsprovsvar inte blivit för gamla, då måste man ta nya och skicka in.
Smil- Det är samma sak (östrogentabletter).
Vilken månad planerar ni bästa försök?
Kolla upp så dina infektionsprovsvar inte blivit för gamla, då måste man ta nya och skicka in.
Fick tillbaka svar från mensblodtest som jag skickat till IVF serum i Athen (på inrådan av UndrandeSökare!). De hittade ureaplasma och bacterial load. Har nu fått antibiotika ( Azithromycine) utskrivet till mig + partner. Jag kan ju ha burit på detta i flera år. Det är ju sannolikt inte orsaken till min infertilitet men tänker ?många bäckar små?. Första gången på länge jag känner mig lite positiv!
Det här med hgc... Nån som vet?
Jag tog blodprov igår. 11 dagar efter befruktning (7/4)och rd 8. (Transfer 10/4) Jag fick svar idag och mitt hgc ligger på exakt 5. Varken mer eller mindre. Svaret från läkaren var i princip "kanske".
Förra gången jag tog (var ej gravid) låg jag på 2.
Så. Hur ska jag tolka det här? Hur högt kan man ligga utan att vara gravid? Finns det något som kan påverka värdena? Hur snabbt bör nivåerna stiga de närmsta dagarna, OM jag mot förmodan skulle vara gravid?
Undrande sökare : vi får börja he dig lön här Hahaha
Woop Woop jag lyckades med din hjälp nästan dubbla mitt progesteron värde. Är så glad för detta eftersom det är ruvdag 3 i dag och för mig känns det som om det är i dag som han/hon bestämmer sig för om hen vill bo i min etta inklusive mat
Så nu väntar vi på och ser vad den lilla vill - kramar till er alla
Igår skickade vi in alla papper till kliniken. Det blev Ivf Riga för vår del.
Känns spännande att äntligen vara igång på riktigt och inte bara i planeringsstadiet.
Nu återstår för kliniken att hitta en lämplig donator och göra upp en behandlingsplan.
Vi ska se till att få gjort nya tester då de vi gjorde inför ivf har gått ut.
Det som känns mest nervöst just nu är hormoner och vilka värden man ska ligga på.
Känns som en djungel och samtidigt väldigt viktigt.
Skönt att det finns kloka personer här :)
Önskar alla en solig och härlig helg!
Och håller en extra tumme för er som ruvar.
Hej!
Koordinatorn skrev att hon skulle återkomma med förslag på donatorer nästa vecka. Så jag tror vi kommer att få alternativ. Vi kryssade i att vår donator skulle vara 21-25 år. Yngre kändes inte helt ok... men vi kommer nog också att välja den yngsta.
Vi funderar mer och mer på PGS. Frågade om hur det funkade. Här verkar de plocka ut celler dag 5 och sedan frysa äggen medan de testar (här tar det tydligen ett par dgr att testa). Har man kört PGS får man bara ett tillbaka. Risken för tvillingar blir högre om man vet att embryona är bra.
Vi har köpt ett paket där det ingår att de odlar 5 dagar.
Koordinatorn tyckte att vi skulle sätta in embryo utan PGS första och de tar celler från resterande embryon. Om det inte blir något av första försöket så kör de PGS på resterande inför nästa återsättning.
Trodde inte det gick att sätta in senare än dag 5... ska fråga Marina om det är möjligt att sätta in dag 6 hos dem.
Tack för ditt svar.
Alltid så omtänksam
Känns jätteskumt att inte testa från början. Man vill ju ha bästa förutsättningarna från början. Det lutar precis som du skiver åt att vi kör PGS och sedan fryser. Vid första förfrågan om att få PGS så sa hon att jag skulle hålla på med medicinerna något längre - jag behöver ju inte synkas med donatorn utan ligga några dagar efter så att vi kan få ett testat embryo tillbaka.
Ju mer man tänker på detta desto mer galet känns det ju att inte testa :)
Vi ska se vad det kostar att lägga till PGS.
De har en prislista efter hur många embryon man vill testa. De har även ett paketpris där PGS ingår, men då kostar det ganska mycket mer än vad man kommer upp i om man jämför med prislistan. Det kanske är så att de genomför den PGS:n som de gör hos er - att det är därför det kostar så pass mycket mer.
Får kolla med koordinatorn imorgon
Linsi - Se till att ni får göra Sperm dna fragmentationstestet först på kliniken i Riga innan ni väljer donator.
Det gjorde vi och det visade sig att det fanns både dnafel och fragmentationsfel, så vi gjorde dubbeldonation med PGS.
Det blev mycket bra resultat, vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades. Alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosomässigt.
Vi satte in 2 och 5 till frysen.
UndrandeSökare: ni fick verkligen ett fint resultat.
Har också tänkt på att det vore skönt att kunna sätta in i naturlig cykel och jag har regelbunden mens.
Om det är så att man slipper alla mediciner då. Jag vet inte. Så är det att föredra. Gud vilket kladd att pilla sig långt upp i snippan flera gånger om dagen i flera månader.
Det är ju klart värt besväret om det blir bra.
Undrande sökande är en klok kvinna och har bra svar. Hon har hjälpt mig mer än min läkare gjort. Förutom själva transfern förstås Hahaha