Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Flowerpower skrev 2018-04-16 06:56:28 följande:

Tack snälla! Jag ska börja med TSH imorgon. Sist jag tog den var i december och det låg på 1,9 vilket läkarna på SH sa att det var utmärkt ??? 

Ta gärna sköldkörtelproverna (TSH, T3, T4, TPO, TRAK) fastande och på morgonen OM du kan (inget krav). Du får INTE ha tagit Levaxin samma dag innan du tar blodprovet !
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-04-16 06:56:28 följande:

Tack snälla! Jag ska börja med TSH imorgon. Sist jag tog den var i december och det låg på 1,9 vilket läkarna på SH sa att det var utmärkt ??? 

TSH ska ligga på max 1.0 i fertilitetssammanhang.

Jag har tyvärr sett att svenska läkare har dålig koll och tycker att mycket högre TSH är helt ok.

Man använder Levaxintabletter för att sänka TSH, finns receptbelagt i Sverige.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-04-16 10:29:17 följande:

Jag beställde det stora pakettestet. Ska dit imorgon.

Om man har en normal fungerande sköldkörtel ska det också ligga på 1... Varför kunden jag göra IVF då??? Man blir så ledsen och besviken, det kanske hade funkat med mina egna ägg ändå.. Om läkarna tycker att det ligger under rätt nivå hur ska göra för att kunna få tag på levaxin då? Vem vänder sig man till då? 

Inboxa mig !
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-16 10:44:26 följande:

Ni som är i full gång med era behandlingar, vad kostar alla mediciner? Funderar på om det är en parameter att väga in i valet av klinik, om det är någon fördel att medicinerna är inkluderade?

Vad medicinerna kostar varierar dels på vilka mediciner du behöver och hur mycket och av vilket märke det ska vara.

Det vanligaste är 1st Nedregleringsspruta, östrogentabletter och progesteronvaggissar.

Plus om du har immunproblem så behöver du en drös med andra mediciner också inkl kortisontabletter och annat.

Men det BILLIGASTE alternativet är om du har en gyn i Sverige som skriver ut alla mediciner du behöver på högkostnadskortet. Fråga kliniken du valt om de har en lista på gyn i ditt land som de samarbetar med. Vissa kliniker har det, andra inte.

Annars kan man fråga vad det kostar att köpa medicinerna på plats av kliniken ELLER så kan man fråga om de kan skicka medicinerna till dig från utlandet ELLER om de kan skriva ut ett EU-recept på medicinerna (då gäller inte högkostnadsskyddet så du får betala 100% av kostnaden på Apoteket i Sverige).

Så det finns några olika alternativ, så du får helt enkelt göra en prisjämförelse när du vet exakt VAD du behöver och vilken MÄNGD och MÄRKE.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Evadesiree-Jättetråkigt att kliniken skickat mail till fel mailadress. Bra att du fick en ursäkt. Hoppas transfer och hemresa går bra. Ta hand om dig !

• UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-16 11:04:38 följande:

Medicinerna kostar runt 3-4000kr i Polen. Men det finns också dolda kostnader som tillkommer. Tex prover på din man och dig 4500kr , ny transfer av din redan betalda behandling 4500kr.

Och inte att förglömma. Köp kvalite och inte billigt ! Du vill ha ett barn som resultat eller ?

Välj då en klinik där du ser på internet att folk blir gravida.

Gå inte på försäljningsreklamen från företaget att 65% blir gravida på första försöket. Det är lögn rakt upp och ner. Där jag går i Polen får nästan alla negativa gravtest och har offrat flera embryo. Endast 3 överlever dessutom i paketet som du betalar om för 12 ägg.

Ett tips välj kvalite om du vill föda ett barn.

Håller med dig till 100% om detta ! Bättre att välja en dyrare klinik, än en klinik där majoriteten av embryona dör i labbet
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-16 12:36:18 följande:

Ja, priset är inte den avgörande faktorn för oss utan kvalitén! Lutar mer och mer åt Tjeckien!

Om du är intresserad av Tjeckien så kan du ju kolla på Reprofit. De har tydligen ett garantipaket som de inte skriver om på hemsidan, utan man får fråga om det själv när man är i kontakt med kliniken. En kvinna som kallar sig MammaDA lyckades där på första försöket med deras garantipaket.

Sen har jag hört att Gennet i Prag, Tjeckien ska vara billiga, speciellt på embryodonation (dubbeldonation), vet en kvinna som lyckades där på 2a försöket.

Men ett tips är att googla klinikens namn och ivf reviews så kanske du hittar intressant info om eventuella kliniker du funderar på.
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-16 15:34:35 följande:

Tack för tipsen! Har kollat en hel del på eggdonation friends hemsida och jämfört/laddat ner ratings på de olika klinikerna!

Ok, och vilken klinik i Tjeckien har fått bäst omdöme där ?
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-16 19:26:15 följande:
    Du skulle kunna ta prolaktin när som i cykeln, noga med att det är före kl 12 bara annars sticker värdet upp. Och vila en kvart innan.

Vad var adressen till eggdonation friends dit man kunde skicka klagomål, det var du som fixade den va:)
    Prolaktinvärdet varierar beroende på var man är i menscykeln, så om man ska kunna ta värdet och sen jämföra med andra värden man tagit tidigare eller tar senare så måste man ta det samma dag. Jag har läst att man ska ta det CD21.
  • UndrandeSökare

Evadesiree-Fint porträtt på dig, ja det var verkligen gröna sängkläder på det hotellet

Hoppas hemresan går bra och att det blir plus denna gång !

Lycka till !

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!