• Sara761

Vi som gör äd 2018!

Hej!

Vi är inne i svängen sedan länge och hunnit med 9 insättning m ÄD många minus, två plus som blev MA och nu missfall i förra v(v 6) . Kämpigt! men har några blasto kvar i frys

4 st.. man börjar ju fundera på om man måste ge upp?

Hur orkar man?

• Sara761
    Bappen skrev 2018-03-07 19:56:51 följande:

Det är tungt jag vet.

Var kör du behandling? Har du provat stöttande medicinering såsom fragmin och intralipid?

Galet! Ava i Riga! Ni?

Tar allt:) trots inga prover visar immunproblem..

Fragmin, Trombyl prednisolon 20mg och il dropp.

Har du gjort många försök?
  • Sara761
    Bappen skrev 2018-03-08 21:17:06 följande:

Syskon2018: spännande, håller tummarna!

Sara761: där kör vi oxå! Låter som samma upplägg som vi kör.

Vi hann med ivf i fyra år och två hela äd med alla återföringar innan det gick vägen. Nu är det första syskonförsöket som ska påbörjas.

Tycker de är bra där (trots allt)

spännande m nya försök! Hoppas det kommer igång snart

Hur många innan (ÄD) det gick vägen gjorde ni?
  • Sara761
    UndrandeSökare skrev 2018-03-17 09:47:55 följande:

Har du gjort PGS på era embryon hos AvaClinic i Riga. Vi går på samma klinik och har gjort PGS. Man kan ju annars få missfall pgr av embryon som är onormala kromosommässigt.

Var har du gjort immunutredning?

Har du gjort KIR-test? LAD-test? Hysto med inplantationssnitt?  Det finns mer att pröva om man inte lyckas trots IL, pred, Fragmin och Trombyl. Dessa mediciner funkade inte för mig heller trots embryon som var normala efter PGS, så jag har nu tagit fler tester hos Dr Gorgy i London och fick då veta att jag har för låga LADresultat. Så nu ska jag göra LIT behandling 2ggr och sen ta om LAD igen.

Har man låga LAD så kommer det inte fungera med endast IL, korison, Fragmin och Trombyl man måste ha LIT också för att höja nivåerna av blockerande antikroppar i kvinnans kropp annars går det inte.

Hej!

Har tagit immunprover i Sverige med extra prover i Riga sedan immunprover i Ryssland inkl hysto m impl snitt.

Detta var hos Ava Peter. Har ej kollat KIR el LAD. Vet ej vad det är. Men måste man inte hitta något avvikande i första hand för att sedan se om man bör ta fler prover?

När ska ni köra på m nytt försök? Ni hade frysta i Riga va?

Vad kostar lit och lad behandling? I England?

Har ej testat spermier för fragmentering mm för att de säger i Riga att iomed att det blir SP många fina blasto är det ej troligt att det är fel på spermier. Men man undrar ju...
  • Sara761
    Bappen skrev 2018-05-09 16:25:01 följande:

Hej på er,

Nu ruvar jag sedan igår på en fin liten blasto som jag fick på Ava Riga. Slemhinnan var 9.5 mm men lite blodfattig (mörk på uv) tydligen så jag hoppas det går ändå. Det här är vårt första syskonförsöket och jag är inställd på att det här är den första behandlingen av många.

Hoppas hoppas! Håller tummar!!

Verkligen jobbigt att vänta:(

Vi åker t ava i Riga om ca 2,5 veckor för fet med blasto med.
  • Sara761
    UndrandeSökare skrev 2018-05-10 12:45:16 följande:

Hoppas nästa insättning går bra för dig i Riga.

Här kan du läsa om Dr Gorgys klinik i London som vi varit hos och gjort immunutredning:

www.fertility-academy.co.uk/has-your-ivf-been-unsuccessful-so-far/

www.fertility-academy.co.uk/immune-fertility-testing-and-treatment-process/

www.fertility-academy.co.uk/immune-testing/

www.fertility-academy.co.uk/immune-treatments/

www.fertility-academy.co.uk/fees/

Tack så mycket!

Vi får se hur vi går vidare. Vilken mardröm detta är...
  • Sara761

Hej!

Ruvar nu igen efter besök i Riga.

Har gjort många insättningar och har ätit progynon lika länge som du beskriver. (Lite olika exakt hur länge) Jag har inte hört att det ska vara problem men nojar också en del kan jag säga...lycka till!

Lovsan skrev 2018-06-01 13:40:39 följande:

Börjar noja mig såhär i efterhand angående hur länge jag åt progynon innan transfer. Började den 4/5 och åt ända fram till transfer på klinikens inrådan.

Slemhinnan var redo redan den 14/5 enligt UL men först den 29/5 ägde transfer rum.

Hur länge har ni som längst fått äta progynon i väntan på transfer? Vet någon om slemhinnan kan hinna bli ?dålig? på något vis om man låter den vara så länge?

• Sara761

T[quote=78760237][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2018-06-01 20:22:31 följande:[/quote-nick]Grattis till att du är ruvare !

Har du gjort Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet med posten? Om några baciller hittas som inte ska vara där så får man recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige.

Jag hopoas att det går vägen denna gång för dig, men om det inte gör det, så kan jag rekommendera IvfSerums Mensblodtest. Många i Atentråden har lyckats efter att de gjort det och fått behandling för ev. baciller.

Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Bacillerna kan tyvärr störa infästningen av embryot så att det blir minus elller missfall. Men man ökar sina chanser att lyckas om man får bort bacillerna.[/

Tack! Har ej gjort testet du talar om. Däremot körde jag en antibiotikakur 7 dgr innan insättning på eget bevåg och tips från andra här på FL.

när kör ni igång, till hösten?

• Sara761
    Lovsan skrev 2018-06-01 20:27:28 följande:

Hej Sara! Vad roligt att du också blivit ruvade, lycka till! :) och tack för ditt svar, det känns lugnande att någon mer ätit progynon lika länge, då är det nog inte fel.

Spännande! Har du testdag samma som jag dvs 7/6?
  • Sara761

Hej alla!

Testade precis minus ruvardag 7 med blasto. Känns inte hoppfullt!!!????officiell testdag är på torsdag.

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!