Har ni bestämt er redan vilket parti ni ska rösta på i riksdagsvalet 2018?
Lutar mot M eller KD. För mig är det inte så intressant med enskilda politiska utspel, valfläsk eller kortsiktiga löften. Tycker det talas alltför lite om den bakomliggande ideologin. Jag stödjer M's ideologi som är en mix av konservativ samhällssyn och liberalism. Jag tror på individens valfrihet och eget ansvar så långt det är möjligt.
På senare tid har KD dessutom börjat lyfta frågan om vad våra skattepengar går till på ett sätt som jag gillar. Istället för att diskutera skattehöjningar när pengarna inte räcker till dra ner utgifterna till att handla om samhällets kärnverksamhet och stryk allt annat. Speciellt på kommunal nivå finns det många skrämmande exempel på hur man använder skattepengar på ett vansinnigt ansvarslöst sätt, mängder med prestigeprojekt "för att sätta kommunen på kartan" och allt annat. Är övertygad om att KD skulle nå ut till många fler om de strök ordet "Krist" i sitt namn då det vilseleder. De står på en kristen värdegrund, men man behöver inte alls vara religiös eller kristen för den delen för att tro på deras politiska budskap.