• Vattumankillen

Har ni bestämt er redan vilket parti ni ska rösta på i riksdagsvalet 2018?

Har ni bestämt er redan vilket parti ni ska rösta på i riksdagsvalet 2018?

• Svar på tråden Har ni bestämt er redan vilket parti ni ska rösta på i riksdagsvalet 2018?
  • Anonym (Inte helt säker än.)

Ska rösta på Miljöpartiet, Eller Direktdemokraterna eller Folkstyret.

• Anonym (SAP)

På SAP trots allt. En kombo av M och SAP vore bra.

• Vattumankillen

Jag tycker inte Socialdemokraterna borde bilda regering med Moderaterna eller ha något större samarbete mellan varandra. Det är viktigt att det finns stora skillnader mellan partierna.

• Vattumankillen
    Anonym (SAP) skrev 2018-02-12 08:28:13 följande:

På SAP trots allt. En kombo av M och SAP vore bra.

Varför röstar du på Socialdemokraterna?
  • Anonym (SAP)
    Vattumankillen skrev 2018-02-12 08:45:15 följande:

Varför röstar du på Socialdemokraterna?

För att jag anser det vara bästa alternativet.
  • Anonym (Systeryster)

Det parti som tar upp och gör upp med Försäkringskassans egenmäktiga förfarande kan få mitt gehör till att börja med! Men ingen tycks tro att de kan bli sjuk, förlora en del i inkomst, bli utförsäkrad. Att råka hamna i en olycka, bli skadad, allvarligt sjuk, kämpa för assistans, det kan hända var och en av oss.

Det här är en viktig försäkringsfråga som vi betalar för att få del av om det händer oss något. Men det verkar inte finnas med i debatten alls. Alla går omkring som om de är odödliga och osårbara.

• Anonym (My)

Lutar mot M eller KD. För mig är det inte så intressant med enskilda politiska utspel, valfläsk eller kortsiktiga löften. Tycker det talas alltför lite om den bakomliggande ideologin. Jag stödjer M's ideologi som är en mix av konservativ samhällssyn och liberalism. Jag tror på individens valfrihet och eget ansvar så långt det är möjligt.

På senare tid har KD dessutom börjat lyfta frågan om vad våra skattepengar går till på ett sätt som jag gillar. Istället för att diskutera skattehöjningar när pengarna inte räcker till dra ner utgifterna till att handla om samhällets kärnverksamhet och stryk allt annat. Speciellt på kommunal nivå finns det många skrämmande exempel på hur man använder skattepengar på ett vansinnigt ansvarslöst sätt, mängder med prestigeprojekt "för att sätta kommunen på kartan" och allt annat. Är övertygad om att KD skulle nå ut till många fler om de strök ordet "Krist" i sitt namn då det vilseleder. De står på en kristen värdegrund, men man behöver inte alls vara religiös eller kristen för den delen för att tro på deras politiska budskap.

• Anonym (tänder)

Vänsterpartiet eller blankt. Tycker tandvårdsreformen att den blir en del av högkostnadsskyddet är en av de viktigaste valfrågorna. För utan tänder kan man inte uppehålla liv och hälsa. Alltför många i in närhet som inte har råd och går med gluggar och infektioner i tandbenet. Det är en stor statusmarkör med tänder och utan dem hamnar man direkt i träsket och kan inte ens få försörjning eller respekt.Skrämmande men som vanligt är majoriteten av alla svenskar odödliga så det rör ju inte dem!

• Don3

Vet jag inte kommer rösta på

F! Känns inte som man behöver förklara varför.

MP Ett parti dom jobbar så hårt med att förstöra miljön är svårt att hitta. Sen är de för vänster.

V Kommunist hippies som är påröka och drömmer om något utopia. Vissa förslag kan vara bra men det mesta är bara galenskap.

KD För konservativa samt att jag ogillar kyrkan.

SD politiken är väll sådär dock så litar jag inte på dem.

C bättre än miljöpartiet dock lever de också i en värld där fakta inte är viktigt när det gäller kraftförsörjningen.

S enda stora felet är att de vill regera med V och MP. Hade de tagit avstånd från dessa hade de nog varit ett alternativ.

Kvar är då L och M. Föredrar isf L. Men det kan ändra sig till valet. Kalle anka partiet är ju också ett alternativ.

Svar på tråden Har ni bestämt er redan vilket parti ni ska rösta på i riksdagsvalet 2018?