Bedragen
Hej!
Mycket sorgligt att läsa din historia, denna är tyvärr ganska vanlig!
Din kvinna har med sig ett bagage som du inte varken sett eller förstått,,, så på det sättet instämmer jag att du känner dig lurad!!
Själv har jag stora egna erfarenheter av detta!
Dessa problem är vad jag kallar symptom på något annat!
Ofta saker som hänt under uppväxt där delar av ens personlighet skapas!
Tex om dina föräldrar aldrig tar tag i problem utan sopar dom under mattan, stoppar huvudet i sanden och kör vidare, utan att ta eller lära sitt barn konflikt,gränser osv med allt vad det innebär!!( kärlek,trygghet osv)
Dessa personer går ofta i en relation( även med vänner och sina egna barn) utan att kunna lösa prata, hantera, förmedla konflikter, se egna eller andras behov, vilket resulterar att dom tillslut inte mår bra i relationen och tex kvävs! ( ohållbar)
Att då vara öppen för ny partner är oftast endast en flykt (qvick fix), då de inte är klara med sig själva och sina inersta egna problem!
Svårigheten med dessa personer är att dom kommer sällan till insikt eller kan vara objektiva på sig själv,, därav tar dom sällan hjälp utan dom kör på i liknade mönster och får ofta samma produkt tillbaka i sitt liv gång på gång!
Att få en fungerande relation måste man enskilt må bra,,och det är inte alltid lätt att se bagaget en människa har,, vare sig från uppväxt eller tidigare liv!