Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Ex vill ha full vårdnad för att fortsätta med mig

Yenn skrev 2018-02-11 11:15:41 följande:
    Så är det, barnet har bott hos pappan sedan han var sex veckor, han är nu 7 månader.

Han har inte stämt mig på vårdnaden än. Men eftersom han har bett mig om den förstår jag att han senare kommer vilja ta den, och att han som ovanstående säger då kommer ha en stor fördel i och med att min son vuxit upp hos honom och träffat mig sporadiskt. Jag får träffa sonen så länge jag går med på att ha sex med pappan. Jag kan ge vårdnaden om det innebär att jag verkligen får bo med min son. Jag är rädd att det bara är ett sätt för pappan att ta honom från mig helt och hållet. Det är en ohållbar situation som jag inte vet hur jag ska ta mig ur.
    Pappan har ingen rätt att köra med utpressning emot dig. att säga att du får träffa sonen så länge du har sex med pappan är att göra en utpressning.

Det är så tråkigt men tyvärr vanligt fenomen både bland män och kvinnor, barnen används som "knölpåk" för att utpressa den andre föräldern, för sina privata vendettor mot den andre föräldern, som inte har med barnen att göra alls.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ex vill ha full vårdnad för att fortsätta med mig