Ex vill ha full vårdnad för att fortsätta med mig
Jag håller på att förlora i en vårdnadstvist. Jag vill inte gå in på detaljer men så är det.
Mitt ex och jag har gått fram och tillbaka, har fortfarande känslor för varandra och sån skit som gör allt jobbigare.
Jag är redo att prova igen- dels pga känslorna och dels för att jag är medveten om att chanserna till att jag får vara med min son är större då.
Nu har exet kommit med ett förslag.
-Vi kan flytta ihop igen om jag ger honom ensam vårdnad. Detta enligt honom för att han ska känna sig "trygg" med att jag inte ska bråka och sticka med barnet.
Jag känner mig låst eftersom om jag tackar nej så kommer jag träffa min son begränsat (han är väldigt liten).
Finns det något annat man kan göra som på liknande sätt sätter en snara på mig så att han känner sig "säker"? Är väldigt rädd inför att ge bort vårdnaden. Jag vet att vi kan skriva något eget avtal hos Familjerätten men han säger att det inte räcker. Vad ska man göra...:( Hur ska jag kunna bevisa för honom att jag faktiskt inte försöker ta vårt barn ifrån honom (vilket jag aldrig försökt)?