Inlägg från: Femhenist |Visa alla inlägg
  • Femhenist

Ex vill ha full vårdnad för att fortsätta med mig

Om du som mamma håller på att förlora i en vårdnadstvist så har du (enligt rätten) visat prov på hejdlöst dåligt omdöme (och det är INTE vanligt att de ser på en kvinna på det viset). Förstår din känsla av att sitta i en obehaglig rävsax här, men med tanke på att ni har hamnat där ni är idag så är det ju inte att undra på att han vill ha denna hållhake på dig. Skulle inte heller förvåna mig om du faktiskt behöver denna hållhake för att hålla dig i skinnet och inte återgå till det beteende som gjorde att ni hamnade här, där du håller på att förlora vårdnaden.

Känns verkligen som att du ska ta den här chansen för att få kontinuerlig kontakt med ert barn. Om du sköter dig ett par år, och kan visa ett gediget prov på bättre leverne så kanske du kan återfå halva vårdnaden.

...och angående att han skulle vara rädd att du ska ta barnet ifrån honom, så tänker jag att ni antagligen har missförstått varandra. För delad vårdnad tillsammans med en kaotisk förälder kan nog verkligen ses som att den föräldern tar barnet ifrån en.

• Femhenist
    nevermind skrev 2018-02-11 09:30:36 följande:
    Om sonen är väldigt liten har väl du boendet?
    Och vad...?
Svar på tråden Ex vill ha full vårdnad för att fortsätta med mig