Inlägg från: Meriall |Visa alla inlägg
  • Meriall

Är du mest för eller emot vaccinationer?

Självklart för! Men det betyder inte att man inte kan vara skeptisk mot vissa detaljer med vissa vacciner. Tex så tycker jag det nya rotavaccinet för småbarn verkar jättebra och tror det varit jättebra för min bebis som fått det på försök men min familj skulle aldrig vaccinera mot säsongsinfluensa. Jag har själv betalat för och vaccinerat mig mot hpv men tror det kan i vissa fall finnas en koppling mellan vaccin och tid då autism bröt ut.

Men mestadels för.

• Meriall
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-02-13 14:55:20 följande:

Fast det finns ingen som helst koppling mellan vaccin och autism. Det fanns EN studie som visade det, resultaten hade förfalskats och detta har sedan motbevisats många gånger om.

Det finns annan forskning som visar att stress på kroppen eller psyket kan få latenta sjukdomar att bryta ut. Jag tror det kan vara fallet. Tror inte vaccin kan orsaka autism hos "friska" barn utan ev för barn som ändå skulle blivit autistiska om än inte just då. Därför visar inte motbevisen tillräckligt då de gjorts på friska barn.
  • Meriall
    klitis1 skrev 2018-02-13 18:19:56 följande:

Autoimmuna sjukdomar?

Ja eller immunologiska bara. Finns hypoteser om att det skulle vara ett immunrespons med inflammerad hjärna som blir kroniskt.
    klitis1 skrev 2018-02-13 18:24:56 följande:

Nej jag tror inte heller att friska barn får autism av vaccin men mina sysslingar blev sjuka efteråt. En fick narkolepsi av svininfluensavaccinet och den andra utvecklade autism efter 18måns vaccinet. Båda har en genmutation som försvårar metylation och avgiftning.

Jo jag har en bekant som fick narkolepsi av influensavaccinet också och den kopplingen är ju vetenskapligt belagd. Mitt barn fick autism efter 18månvaccinet.

Vad är det för genmutation? Lät intressant. Hur har du fått veta om den? SNP?
  • Meriall
    klitis1 skrev 2018-02-13 18:33:00 följande:

Jag beklagar att de hände ditt barn. Har du anmält vaccinationsskadan?

Det är en genmutation som heter MTHFR. Mina sysslingars mamma har ME och fibromyalgi och barnen fick som sagt biverkningar av vaccin så jag berättade om MTHRF (utbildar mig till funktionsmedicinare) mutationen och de gjorde ett gentest via 23andme.

Vad spännande. Vårt barn har inte gjort men vi föräldrar har gjort 23&mes test så vi kan ju se om vi är bärare. Jag har mkt autoimmunt/immunologiska problem i släkten. Vilken SNP är det så jag vet vad jag ska söka på på 23&me.
Svar på tråden Är du mest för eller emot vaccinationer?