Inlägg från: Anonym (Kvinna37) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna37)

Är du mest för eller emot vaccinationer?

Meriall skrev 2018-02-11 13:23:51 följande:

Självklart för! Men det betyder inte att man inte kan vara skeptisk mot vissa detaljer med vissa vacciner. Tex så tycker jag det nya rotavaccinet för småbarn verkar jättebra och tror det varit jättebra för min bebis som fått det på försök men min familj skulle aldrig vaccinera mot säsongsinfluensa. Jag har själv betalat för och vaccinerat mig mot hpv men tror det kan i vissa fall finnas en koppling mellan vaccin och tid då autism bröt ut.

Men mestadels för.

Fast det finns ingen som helst koppling mellan vaccin och autism. Det fanns EN studie som visade det, resultaten hade förfalskats och detta har sedan motbevisats många gånger om.
  • Anonym (Kvinna37)
    Meriall skrev 2018-02-13 16:26:04 följande:
    Det finns annan forskning som visar att stress på kroppen eller psyket kan få latenta sjukdomar att bryta ut. Jag tror det kan vara fallet. Tror inte vaccin kan orsaka autism hos "friska" barn utan ev för barn som ändå skulle blivit autistiska om än inte just då. Därför visar inte motbevisen tillräckligt då de gjorts på friska barn.
    Du sitter väl ändå inte och tror att autism är en "sjukdom" som "bryter ut"?? Du är ju extremt okunnig! Ta och läs på lite för det där är bara skrattretande!
  • Anonym (Kvinna37)
    Meriall skrev 2018-02-13 16:26:04 följande:
    Det finns annan forskning som visar att stress på kroppen eller psyket kan få latenta sjukdomar att bryta ut. Jag tror det kan vara fallet. Tror inte vaccin kan orsaka autism hos "friska" barn utan ev för barn som ändå skulle blivit autistiska om än inte just då. Därför visar inte motbevisen tillräckligt då de gjorts på friska barn.
    Men herregud människa! Ta och läs på lite! Autism är för det första inte en latent sjukdom, det är inte en sjukdom öht på det sättet som kan bryta ut eller liknande och det är så klart inte smittsamt. Därför kan vaccin heller INTE utlösa någon latent autism, det existerar helt enkelt inte!

Antingen är man autistisk eller inte! Det är bara väldigt svårt att diagnostisera bäbisar och därför gör man inte det förrän man faktiskt kan göra en vettig bedömning, det betyder inte att barnet inte var autistiskt innan!

JA stress kan utlösa ANDRA sjukdomar men det har inget med autism att göra och inte med vaccin heller!

Återigen, det finns INGEN koppling mellan vaccin och autism, det finns MÅNGA studier som motbevisar en koppling och nej, det är inte bara friska barn som ingår i de studierna, naturligtvis måste man titta på barn av alla slag! Och nej, jag tänker inte googla fram dessa åt dig, educate yourself!
Svar på tråden Är du mest för eller emot vaccinationer?