Inlägg från: The sea refuses no river |Visa alla inlägg
  • The sea refuses no river

Ung och dum - konsekvenser?

Som övriga säger så var det ingenting "fel" med ditt beteende utöver att det verkar som att du inte mådde bra av det. Det finns många människor som festar och har mycket sex men som trivs med det och utan att skämmas. Dom är inte heller "slampor". 

Du verkar lida av dåligt självförtroende, och ett stort behov av att rättfärdiga dig själv genom att leva lugnare. Du beskriver själv hur du tar avstånd från hur du levde tidigare, det är fine ifall du inte vill göra det men jag tror att du också skulle må bra av att acceptera att du levde det livet utan att måla det så mörkt. Du kanske kan föreställa dig en annan människa som lever så, kanske har du vänner som fortfarande festar och har engångsligg - dom kallar du väl inte för "slampor"?

Vidare kan jag påpeka att min flickvän haft relativt många engångsligg (förvisso jag också men inte lika många), vilket vi kan prata öppet om - hon skäms inte över sitt beteende, det behöver inte du heller göra! Likväl skulle jag aldrig hålla det emot henne.

Svar på tråden Ung och dum - konsekvenser?