Ung och dum - konsekvenser?
Hej! Vet ej om jag valt kategori.
Tänkte starta en tråd om dumma saker man gjort i livet, som man ångrar och bara vill förtränga. Är man värd en andra chans? Och kommer en sån som jag alltid ses som en oansvarlig skitunge o är värd konsekvenserna? Tänkte försöka berätta kort om min situation.
Är en tjej i 20 års åldern, som började tidigt med sex och alkohol/fester. Hela min tonår hade jag dålig självkänsla som jag behövde trösta mig med något, vilket resulterade i oansvarligt sex och supande. Haft mycket ilska i min kropp, mest pga min pappa som behandlade mig illa i barndomen och som inte brytt sig om min tonår, o även behandlat min mamma illa. Jag har gjort lite som jag vill helt enkelt.. Höll på såhär till för ca 4 år sedan då jag träffade en kille jag blev tillsammans med, och äntligen fick ordning på mitt liv. Sedan för ca 1 år sen flyttade jag ut från vårat gemensamma hem, då han var otrogen. Då gick jag lös igen med sex och alkohol.
Jag har varit kaos. Jag var definitionen av ?ung och dum?. Jag skäms och mår dåligt över detta idag. Mådde även sjukt dåligt under den tiden över mitt beteende, men visste inte hur jag skulle få hjälp, jag skämdes.
Men för 6 månader sen fick jag bara nog på allt. Ville inte fortsätta utsätta mig för fara. Jag gick till ungdomsmottagnigen och testade mig för ALLT som går. Blodprov, toppsar upp här o där. Alla provsvar såg bra ut. Jag hade en nystart, ren och fräsch, slutade träffa random killar och slutade festa som en jävla hollywood pundare.
Nu har jag träffat en kille jag verkligen tycker om. Vi bara träffas och har kul. Ut och käkar, myser, skrattar och pratar. Vi har inte haft sex än! Vilket jag verkligen uppskattar, då jag vill att detta ska betyda något för en gångsskull.
Men. Konsekvenserna kommer ifatt en. Förra veckan hade jag hög feber i flera dagar, ont i underlivet och svullen ljumske. Gick till gyn, och dom konstaterade att jag har herpes.
Är jag en dålig människa nu? Hur ska jag berätta detta för honom, som fick mig att se mig som en ny och bra människa, inte den jag var förut..
Herpesen får mig att må dåligt. Att jag inte är värd någon som honom, pga mina tidigare handlingar. Känner mig äcklig och slampig, alltså precis som mitt gamla jag...
Glad för alla svar jag får!