Borde jag betala hyra??
Jag var i din sits ungefär. Förutom att jag är rädd för att bo själv. För att vara själv. Tanken av att bo själv är bara skrämmande, jag är rädd för att bli dödad eller för att någon ska göra inbrott osv utan att någon skulle märka det (ja det låter skitdumt men min ångest bidrar också, jag vet att det troligtvis inte kommer hända och det är mer en baktanke som bidrar), plus att jag ar jävligt mycket ångest så jag mår inte bra av att vara själv annars heller.
Hund eller katt behövs ALLTID för mig. Med dessa grejer som spelar in i mitt liv försöker jag att undvika att bo själv fram tills dagen jag (kanske) tyvärr blir tvingad till det och jag är beredd på det.
Jag vet att om det inte funkar med mig och min kille nu blir jag ensam. Jag får hantera allt själv, göra allt själv, betala allt själv, bo själv. Jag är MED PÅ DET. Är man medveten om vad man gör och vad konsekvenserna kan bli när man flyttar ihop med en kille det första man gör när man flyttar hemifrån så tycker jag det är helt okej. Man måste inte göra allt som man ''ska''. Tvärtom, jag lärde mig mer om mig själv och hur man gjorde saker på ett år i min killes lägenhet än vad jag gjort i 18 år i min mammas hus. Jag är dock väldigt ekonomisk av mig och har alltid varit, så pengarna var inte största problemet, dock tar det ju ett tag att komma igång och lära sig vid vad som är dyrast, vad man ska skära ner på att köpa osv. Det jag lärde mig var hur man satte på en tvätt, hur man lagar mat. Jag KAN sånt nu, att flytta hemifrån och bo själv direkt hade aldrig funkat för mig. Jag hade brytit ihop för jag inte hade kunnat något. För mig behövdes den där hjälpen som min kille omedvetet gav. NU skulle jag kunna ta hand om mig själv. Men inte innan.
TS, du borde betala en del av maten. Kanske hushållsprodukter som toapapper, handtvål, diskmedel, osv. Sånt ni båda använder. När jag först flyttade in hos min kille betalade jag all min mat själv och efter bara nån månad blev det en gemensam kostnad så vi betalade ungefär samma för maten. Jag levde också på studiebidraget, 1050kr.