Borde jag betala hyra??
Jag bor ofta hos min pojkvän även om jag inte officiellt flyttat dit ännu. Jag bor hemma hos mina föräldrar och min pojkvän har en bostadsrätt (han är lite äldre, har sitt barn varannan vecka, jobbar osv). Jag sover hos min pojkvän de allra flesta nätter har egen garderob där, mesta av mina kläder/prylar är där men har kvar mitt rum hemma.
Min pojkvän har aldrig nämnt något om hyra eller betala för mat, räkningar osv. Utan de här ideerna kommer från min mamma. Det är HON som säger att jag borde börja betala hyra hos min pojkvän och att du bor ju praktiskt taget där.
Jag har studiebidrag men tar inte studielån så jag har knappt några pengar alls men mamma säger att jag får ta studielån så att jag kan betala hyra/mat och att jag snyltar på honom annars. Men han har ALDRIG kallat mig snyltare eller sagt ett ord om att jag skall betala för något.
Jag älskar honom jättemycket och är givetvis tacksam för att han tar hand om mig och att jag får bo hos honom hur mycket jag vill och han säger inte "Min lägenhet" utan "Vår lägenhet".
Borde jag betala?