Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 12:32:44 följande:

Klart att ingen letar upp den blyge tyste tillbakadragne utan ögonkontakt för att fråga om de ska ha sex..utan väljer den som verkar tillgänglig och öppen

Tillgänglig och öppen räcker inte långt, även om det är en början.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:30:45 följande:

Ok så det handlar inte om att kvinnor väljer män för att de är elaka utan att de väljer män som de tror är snälla men som sedan visar en annan sida? Kvinnor är dåliga på att läsa av människor?

Det är snarare så att kvinnorna inte bryr sig om en man är snäll eller inte när de placerar in männen i potentiella partners och friendzone-män.

Allt går på självförtroende och liknande egenskaper.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:37:09 följande:

Varför det? Tråden handlar ju om egenskaperna snäll och försiktig och jag har redan sagt hur jag tänker kring dem.

Jag svarar i denna tråd för att jag reagerar över en märkligtoökning av snäll, att vissa egenskapskombos anses givna och för att vissa hävdar att kvinnor generellt sett vill att män ska bete sig illa mot dem.

Att man inte vill var med nån som man tycker är tråkig är väl rätt självklart men har ingenting led denna övriga diskussion att göra.

Eftersom vissa i tråden anser att så gott som alla män är snälla så förlorar det stor del av sin betydelse.

Fast om vi nu ändå skulle ha den definitionen har du större chans att få kvinnor på fall om du inte är snäll, vilket också forskning visar. Psykopaterna är bäst på att få kvinnor attraherade.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:59:31 följande:

Ok, då stämmer det alltså inte att det är negativt att vara snäll.

Det beror på vad syftet är och definitionen av snäll.

Enligt din definition av snäll möjligtvis, där en man kan bete sig i stort sett hur svinaktigt som helst men fortfarande vara en snäll man, om han har någon form av gott hjärta.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 16:31:38 följande:

Du skrev ju att kvinnor inte bryr sig om ifall man är snäll eller inte. Då spelar det väl ingen roll om du använder din definition av snäll eller den du hittat på åt mig. Det spelar ju fortfarande ingen roll om män är snälla eller ej enligt vad du själv skrev - alltså är det ej negativt att vara snäll.

Du sa ju att Mikael Persbrandt kunde vara en snäll man. Du kan ju ändra definitionen jag skrev för dig om du anser att den var fel.

Ska du locka kvinnor måste du göra många saker som inte är snällt. Att kvinnor inte bryr sig om snällheten betyder inte att den inte påverkar dina chanser.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 16:54:55 följande:

Vart skrev jag att Persbrandt är (kan vara?) en snäll man?

Sorry, ser att det var anonym2 som trodde det.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 16:54:55 följande:

Vad måste män göra för elakt för att locka kvinnor?

Snarare inte snällt.

Exempelvis att ta otillbörligt stor plats. Nonchalera kvinnans behov. Att bortse från vad det du gör och säger får för konsekvenser för andra.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 17:24:01 följande:

Men du menar alltså inte att kvinnor dras till svin, som beter sig elakt mot dem utan du menar att det kan vara svårt om man i varje situation tänker på andra före sig själv? Alltid låter andras behov gå före?

Snarare att inte låta sina egna behov gå före andras.
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 17:19:51 följande:

Vad är otillbörligt stor plats?

Om nu 10 normala personer äter middag är det snällt att ge dig och alla ungefär 10 procent av taltiden. Om syftet är att attrahera en kvinna i sällskapet gör man klokast i att nonchalera de andras behov av att prata. Ta den taltid som maximerar sina chanser med kvinnan i fråga.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:04:03 följande:

Jag skulle bli jätteirriterad på en person som inte lät mig prata. Finner jag inte attraktivt alls. Nån som malde på vörsta mmonologen och inte visade något intresse alls för mig och mina tankar och åsikter.

Men du menar att det är ett krav att bete sig så för att skaffa en partner som man?

Om han nu gör dig irriterad gör han kan han omöjligt optimera sina chanserna.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:15:59 följande:

Jag förstår att det är jobbigt att skaffa relationer, jobb mm om man ladrig någonsin låter sina behov gå före andras. Då skulle man tacka nej till jobb dä det finns andra sökande, låta bli att gå på dejt om det finns andra intresserade av samma person, bli ihop med någon man inte gillar, aldrig köpa en biljett till konsert, bio eller liknande i förväg i fall man skulle råka köpa den sista, alltid låta alla gå före i kön, inte begära löneförhöj ing (eller lön alls förresten), aldrig boka en läkartid om det finns andra efter en i kön osv.

Set låter jäkligt tufft absolut men knappast ett problem bara för män. Även kvinnor som som aldrig någonsin låter egna behov gå före skulle ha problem.

Det handlar ju inte heller om att kvinnor väljer bort dessa män i så fall utan att männen själva tackar nej till förmån fö amdra.

Fast nu pratar du ju om män som låter andras behov gå före dina egna. Jag pratade om män som likställer sina behov med andras. En sådan person vill ju ha jobbet om han är bäst kvalificerad. Däremot kommer han inte att kräva befordran om det finns någon annan bättre lämpad eller vinna poäng hos chefen på andras bekostnad.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?