Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
Klart att ingen letar upp den blyge tyste tillbakadragne utan ögonkontakt för att fråga om de ska ha sex..utan väljer den som verkar tillgänglig och öppen
Klart att ingen letar upp den blyge tyste tillbakadragne utan ögonkontakt för att fråga om de ska ha sex..utan väljer den som verkar tillgänglig och öppen
Ok så det handlar inte om att kvinnor väljer män för att de är elaka utan att de väljer män som de tror är snälla men som sedan visar en annan sida? Kvinnor är dåliga på att läsa av människor?
Varför det? Tråden handlar ju om egenskaperna snäll och försiktig och jag har redan sagt hur jag tänker kring dem.
Jag svarar i denna tråd för att jag reagerar över en märkligtoökning av snäll, att vissa egenskapskombos anses givna och för att vissa hävdar att kvinnor generellt sett vill att män ska bete sig illa mot dem.
Att man inte vill var med nån som man tycker är tråkig är väl rätt självklart men har ingenting led denna övriga diskussion att göra.
Ok, då stämmer det alltså inte att det är negativt att vara snäll.
Du skrev ju att kvinnor inte bryr sig om ifall man är snäll eller inte. Då spelar det väl ingen roll om du använder din definition av snäll eller den du hittat på åt mig. Det spelar ju fortfarande ingen roll om män är snälla eller ej enligt vad du själv skrev - alltså är det ej negativt att vara snäll.
Vart skrev jag att Persbrandt är (kan vara?) en snäll man?
Vad måste män göra för elakt för att locka kvinnor?
Men du menar alltså inte att kvinnor dras till svin, som beter sig elakt mot dem utan du menar att det kan vara svårt om man i varje situation tänker på andra före sig själv? Alltid låter andras behov gå före?
Vad är otillbörligt stor plats?
Jag skulle bli jätteirriterad på en person som inte lät mig prata. Finner jag inte attraktivt alls. Nån som malde på vörsta mmonologen och inte visade något intresse alls för mig och mina tankar och åsikter.
Men du menar att det är ett krav att bete sig så för att skaffa en partner som man?
Jag förstår att det är jobbigt att skaffa relationer, jobb mm om man ladrig någonsin låter sina behov gå före andras. Då skulle man tacka nej till jobb dä det finns andra sökande, låta bli att gå på dejt om det finns andra intresserade av samma person, bli ihop med någon man inte gillar, aldrig köpa en biljett till konsert, bio eller liknande i förväg i fall man skulle råka köpa den sista, alltid låta alla gå före i kön, inte begära löneförhöj ing (eller lön alls förresten), aldrig boka en läkartid om det finns andra efter en i kön osv.
Set låter jäkligt tufft absolut men knappast ett problem bara för män. Även kvinnor som som aldrig någonsin låter egna behov gå före skulle ha problem.
Det handlar ju inte heller om att kvinnor väljer bort dessa män i så fall utan att männen själva tackar nej till förmån fö amdra.