Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-08 15:10:15 följande:

Frågan är snarare om det var elakt av hennes exman att jaga bort dem. Tycker du det?

Själv tycker jag inte att det var varken "snällt" eller "elakt". Det var modigt och handlingskraftigt. En snäll, modig och handlingskraftig person kan klara av att jaga bort tjuvar, likaväl som en elak, modig och handlingskraftig person. 

Varför tror du att en sån handling går att kategorisera som snäll eller elak? Det är lika konstigt som att försöka avgöra om det är snällt eller elakt att äta middag. 

Det är klart att det inte var snällt. En snäll person hade i det läget frågat hur det varit med dem och bjudit på en kopp kaffe och fika. Kriminella har en historia bakom sig.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-08 19:12:11 följande:

Ah, okej, du är en sån som blandar ihop snäll med korkad.

Det är du som inte förstår att det kan vara en risk att vara snäll. Och att det är pga det kvinnor väljer bort snälla killar. Kvinnorna känner sig helt enkelt osäkra.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-12 22:28:26 följande:

Det är så bra att det finns män som kan komma och förklara hur det egentligen ligger till.

Ja, det är bara att lyssna, så får du veta hur det är.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-02-12 23:19:48 följande:

Nej man ska inte vara dominant eller kaxig. Uäh! Men självförtroende är hett, både för killar och tjejer.

Stämmer inte. Att gå in i mörka triaden är ett säkert sätt att få kvinnor vilket också forskning visar.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 06:58:24 följande:

Forskning och beprövad erfarenhet från alla män som blivit nobbade någon gång och dragit slutsatsen att det beror på att de är "för snälla".

Män generellt inser detta faktum. Dels för att forskningen visar det. Dels för att män noterar vad som attraherar kvinnor.

Som jag skrev är det ett säkert sätt att få kvinnor att vara lite svinaktig och de har de flesta män noterat, helt enkelt genom att testa själva. Den insikten får aldrig kvinnor och det är också därför vissa kvinnor fortsätter sina transhumanism om att de gillar snälla män.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-13 07:25:38 följande:

Vad år det för svinaktigt du brukar göra mot din fru sambo som hon kommer att gör slut med dig för om du slutar med?

När man väl har vunnit en kvinnas hjärta kan man bli lite snällare, vilket jag också är. Det är dock viktigt att man även fortsättningsvis visar att man kan spela på hela känsloregistret samt att vara drivande och en ledare för familjen.

Det de kvinnor inte tycks förstå är att de sopar vägen för psykopater och narcissister, när de inte tidigt börjar utveckla pojkar till män som klarar av att attrahera kvinnor samt leda en familj.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-13 22:38:24 följande:

Med farliga män menar jag alltså killar som har en farlig utstrålning i största allmänhet, och som har lätt att ta till hot och våld. Inte svenssonkillar som blir provocerade när någon hotar dem. Det skulle ju leda till att större delen av världens befolkning, både kvinnor och män, plötsligt måste klassas som farliga.

Ja, men inte den snälle killen/mannen vilket är poängen.

De män du beskriver som snälla pappor är i regel inte "snälla män" utan dessa män tillhör gruppen av män som blir farliga i vissa situationer.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 06:52:24 följande:

Om man ska klassificera någon som en "glad" person - måste de då saknar förmågan att någonsin kunna vara ledsna vad som än händer, enligt dig?

För annars är det ju så att alla människor föredrar ledsna personer, om vi ska använda din logik. 

.

Fast nu heter ju tråden "snälla och försiktiga" för att detta inte ska missuppfattas. Det är allmänt känt att kvinnor väljer bort dessa män, både i forskning och i praktiken.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 08:59:08 följande:

Och enligt dig kan inte en man som uppfattas som snäll och försiktig till vardags, någonsin bli arg. Inte ens om han blir hotad, eller om hans barn blir det.

För då är han ingen snäll och försiktig man, enligt din definition. Då hör han till de farliga. Som 99% av befolkningen, med andra ord. 

Det blir väldigt svårt att diskutera under de premisserna.

Jag utgick från att TS fråga handlade om ifall kvinnor kan falla för män som generellt uppfattas som snälla och försiktiga i största allmänhet. Män som inte går runt och är farliga och beter sig hotfull, utan som håller en låg profil. Som hellre löser konflikter med ord än med våld. Som inte har något behov av att tuppa sig i hackordningen. 

Svaret på den frågan är ja. Det finns gott om kvinnor som inte vill ha burdusa män.

Svaret på din tolkning av frågan är däremot förmodligen nej. Det finns inte så många kvinnor som skulle falla för en man som inte kan bli arg, oavsett vad som händer. Det skulle uppfattas som en personlighetsdefekt av de flesta. Som ett psykiskt problem. Precis som en person som aldrig kan bli ledsen.

Tänk dig följande dialog mellan två personer:

- Nej, hon är ingen glad person, för hon blev ledsen när hennes föräldrar dog.

- Fast jag tycker ändå att hon är en väldigt glad person för det mesta. Det har hon varit så länge jag har känt henne. Det är därför jag gillar henne, för att jag dras till glada tjejer!

- Men det gör du uppenbarligen inte, eftersom du föll för henne, och hon har ju varit ledsen flera gånger sedan dess.

Du resonerar enligt samma mystiska princip när det gäller snällhet kontra farlighet. 

Män sänder ständigt ut dessa signaler. Du behöver inte många sekunder med en man för att avgöra om han är attraktiv hos kvinnor.

Och ja. Den man som är snäll och försiktig vet man har det svårt på den fronten.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 09:23:52 följande:

Så nu är de snälla männen inte bara snälla utan försiktiga också. Hur märks all den snällhet och försiktighet i kontakt med andra i vardagliga situationer där det knappast krävs elakhet och mod.

Bland annat:

* Brist på ögonkontakt

* Talar tyst och utan rejäla betoningar.

* Pratar inte om något som någon skulle kunna tänkas ta illa vid sig av.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?