Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Smecker skrev 2018-02-14 09:38:44 följande:

Det där är inte snäll och försiktig, det där är slätstruken, menlös och konflikträdd, på gränsen till neurotisk. Hur många promille av Sveriges män är sådana? 0,0004??

Nja, det är relativt vanligt. Skulle vilja påstå att majoriteten svenska män inte ens får godkänt på tre ovannämnda faktorer. Sedan finns det ett mindre antal som inte får godkänt på något. Det ska dock nämnas att det är en flytande skala där männens beteende är mer eller mindre dåligt, utifrån möjligheten att attrahera kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 10:48:14 följande:

Jag känner två personer som har svårt för ögonkontakt ( båda är för övrigt kvinnor). Jag känner inte en enda man som inte kan ha vanlig ögonkontakt eller som pratar så entonigt att det är störande, eller inte pratar alls av rädsla. Jag har svårt att tro att detta är ett särskillt utbrett problem, även om det förstås är jobbigt för de det gäller. I vilket fall har det ju inget att göra med att kvinnor inte skulle gilla snälla och försiktiga män. Man kan ju vara både snäll pch försiktigt och samtidigt kunna hantera ögonkontakt, prata med olika tonlägen och våga prata med andra.

Fast det visar ju att du inte förstår vad jag pratar. Det är en flytande skala. Det är inte så att du antingen gör det eller inte gör det. Olika män är olika bra på det och om du är dålig på det som många män är så får du problem att attrahera kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Smecker skrev 2018-02-14 10:06:00 följande:

Den absoluta majoriteten av svenska män har både relationer och sex.

Finns också gott om oattraktiva kvinnor som attraktiva män väljer bort. De oattraktiva kvinnorna är helt enkelt tvungna att vara med de mindre attraktiva männen.
  • Anonym (D.D.)
    snuttplutt skrev 2018-02-14 15:33:22 följande:

stig-helmer har ju en ny brud i varje ny film, så nåt måste han göra Rätt 

Stig-Helmer är den snälle mannen personifierad. Han får bara något sött i filmens värld.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 17:02:55 följande:

Nej han är en karikatyr på någon med grav funktionsvariation som dessutom förstärkts av överbeskyddande förälder

Det kan du ju tycka men han är väldigt snäll.

Förövrigt är det komiskt att jag och andra män ska behöva lära snälla män hur de skall vara för att attrahera kvinnor. Ni kvinnor hade ju kunnat berätta för dem själva istället för att komma med kommentarer som "jag vill ha en snäll man" trots att snällheten aldrig kommer att få dessa kvinnor på fall.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 18:23:51 följande:

Varför ska kvinnor på sin fritid ägna sig åt terapi och stödjande verksamhet för att lära folk hur man umgås social

när kvinnor är ute för att ha det trevligt med de som redan är sociala och trevliga att umgås med

Frågan är varför kvinnor, likt i denna tråd ägnar sig åt stödjande verksamhet och terapi för "snälla män" men ljuger i terapin.

Sedan räcker inte vi attraktiva män till för alla kvinnor, så kvinnorna har all anledning att inte ljuga för män så att de fastnar i oattraktiva män träsket.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-14 18:15:21 följande:

Fast det är ju du som har en märklig definition av snäll.

Jag tror för övrigt ibte heller att snällheten är det första man intresserar sig för hos en ny människa - man måste ju lära känna honom innan man vet om han är snäll eller inte. Det syns ju inte utanpå. Så det är ju oftast andra egenskaper som får en intresserad

Ja, så är det. Fast det får inte de snälla männen veta. När de är snälla omöjliggör de sina chanser.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 18:53:06 följande:

Om de attraktiva männen inte räcker så väljer man knappast någon som man inte attraheras av för vad skulle syftet vara att umgås med någon man inte attraheras av när man istället kan umgås med sina vänner som man trivs med.

Den oattraktive mannen hade kunnat vara attraktiv med rätt vägledning. Det är inte så att våra personligheter är ristade i sten.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-14 19:04:46 följande:

Kom inte och ändra definitionen ytterligare en gång. Vi har nyss konstaterat att Stig-Helmer inte är feg, för han vågar prova nya aktiviteter. Och en gång blev han irriterad på sin mamma i telefon. 

En riktig badboy, S-H, med andra ord. Och han håller sig med Ole som wingman. Riktigt dominant.

Ole är trevlig men för snäll. Det är ingen slump att Bruno Anderhage är mest framgångsrik både med kvinnor och i karriären. Svinet personifierad
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-14 19:17:52 följande:

Kvinnor ska alltså leta upp män de inte finner attraktiva och vägleda dem så att de kanske blir attraktiva när de lärt sig socialt samspel? 

Det är snarare nästa generation kvinnor som får körda. Att vi har så många usla män i Sverige är en konsekvens av dålig, feministiskt inspirerad uppfostran.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?