Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:40:44 följande:

Nej precis. Man behöver inte nonchalera andras behov för att optimera sina chanser. Risken är rätt stor att det ger motsatt effekt.

Nej, det är klart att det inte gör det. Däremot är det mänskligt att vilja att det inte ska löna sig men det gör det.

Precis som i fallet med karriären gynnas man av att sätta sina behov främst. Oavsett om det gäller att fånga kvinnor eller att få ett jobb. Det är en viktig orsak till varför de snälla männen faller. Helt enkelt eftersom de inte gör det.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:46:29 följande:

Jag skrev om de som inte låter sina egna behov gå före andras, vilket var vad du skrev.

Hur menar du likställer sina behov med andras?

Om du med det menar en hyffsat rättvis person som har förmåga att se andra och ge uppmärksamhet och uppskattning för vilka de är och deras behov så har jag extremt svårt att se att det generellt skulle uppfattas negativt av kvinnor (eller mön heller för den delen). Det är väl snarare sånt som uppskattas och beundras.

Det beror ju på situation. Om du bara ska attrahera en kvinna är det att sätta sina behov främst som gäller för att maximera sina chanser.

Om du däremot kör den stilen i ett äktenskap lär äktenskapet inte bli långvarigt. Antagligen slutar det i sängen på en yngre kvinna.

De som ser till bådas behov lär ha bäst möjligheter till en lång relation.

De män som inte ser sina egna behov kommer att bli lämnade om de nu hittar någon.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 19:54:42 följande:

Du menar att man för att lyckas i kärlek ska se till både sina egna och sin partners behov?

Och det tycker du är elakt och en anledning till att snälla män ska sluta vara snälla?

En man bör sätta sina behov före andras för att fånga kvinnor. Därefter på sikt kan de lugna ner sig och värdera kvinnans behov.

De snälla killarna faller eftersom de inte fötter dina behov först. De går svårt att attrahera kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 19:59:13 följande:

Du menar på fullt allvar att nä man är på en middag så ska man innan middagen tänka efter om det finns någon singel som kan tänkas vara intresserad av annan singel och då låta bli att prata så att singeln ska få lite taltid

En snäll person värderar allas behov i sällskapet, ja.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 21:09:48 följande:

När man är på en middag är man där för att ha trevligt och inte för att ge talartid till de som inte naturligt faller ini samtal dessutom hur ska någon veta att Bosse och Inger har behov av att resten pausar sina samtal så att de kan få säga något

Rimligtvis ställer man frågor till alla i sällskapet. Det är vanligt hyfs.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 22:48:14 följande:

Har man vanligtvis någon utsedd ordförande vid middagar som ställer frågor eller turas man om så att var och en ställer frågor till alla i sällskapet, jag har då aldrig upplevt den typen av organiserade middagsbjudningar liknar mer någon form av speeddating.

De där middagsbjudningarna finns bara i din fantasi. Jag har då inte talat om dem iaf.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 23:30:40 följande:

10% taltid per person om sällskap består av 10 personer samt ställa frågor till alla är ju vad du påstår är fungerande för middagar. Om man vid middagar klockar samtalstid så blir det ju inte direkt någon middag utan någon form av sammanträde

Så varför kommer du få med idén att klocka middagar?
  • Anonym (D.D.)

Jracoon har rätt och kom med ett bra konkret exempel. Men vissa vill inte lyssna.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (My) skrev 2018-02-22 22:56:20 följande:

Men herregud jrockyracoon, du skriver kilometerlånga föreläsningar om hur saker är och hur kvinnor fungerar och vad vi gillar och vad vi väljer och varför. Jag känner inte igen mej i en enda rad.

För att du inte förstår hur kvinnor funkar.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-23 05:23:55 följande:

Jag vänder mIg mot att man uppmuuntrar unga män att bli mindre snälla mot kvinnor. Att uppmuntra människor att bete sig illa mot och försöka dominera andra väcker stor anstöt hos mig, och jag kan inte förstå att du inte kan förstå det. .

Fast om du nu inte vill se hur det faktiskt är, sånär det inte konstigt att du inte gör det.

Kvinnor attraheras inte ha snälla män.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?