Inlägg från: Anonym (Snällt, eller..?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snällt, eller..?)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

xx98978776x skrev 2018-02-13 12:29:06 följande:

älskar män som är lyhörda, lugna  och i kontakt med känslor. speciellt i sängen älskar  män som kan ha förspel länge och inte är ivriga att gå rakt på.Bilden  av manlighet är så förvrängd i media och porr mm..Det är manligt att vara i kontakt med känslor och att vara lugn och försiktigt ibland.  Det ena uteslutar inte det andra.  När en man är känslig, sensuell och samtidigt självsäker nog att vara bekväm i sina känslor. Att vara över matcho och hård känns mer som en osäkerhets grej. Du är man.. finns inget att bevisa, bara va dig själv. Däremot ska man fortfarande kunna ta för sig och inte vara konflikt rädd

Detta var perfekt beskrivning av balansen en man ska ha för en bekväm självständig kvinna. Kort beskrivet, han ska vara lugn jordnära till naturen men behövs det kommer hans agressiva sida fram och han är inte rädd för att sätta ner foten, ta exemplet om en lärare ursäktar att er son blivit slagen och nerpissad i skolan, vill jag ha en man som kan trycka upp läraren och hota hela hans familj till livet om det hjälper vårt barn, JA, vill jag ha en töntig vek man som sitter artigt och respekterar läraren och försöker lugnt och försiktigt att tala om att vår son nästan kvävdes till döds av piss och att det vore trevligt om läraren tog detta på allvar medan läraren fortsätter ursäkta sig och märker att min man är en vek jävel man inte behöver respektera, NEJ

Är du min man då gör du whatever it takes för så fungerar jag,min familj är ALLT. Sen hur resten av världen uppfattar mig eller tror om mig det skiter jag blankt i.

Min pappa är bra exempel på att våga vara macho när det behövs, när jag var utsatt i skolan och lärarna fysiskt passerar när en hel grupp är på mig, och rektorn säger att han kan inte betala ut busskort så jag kan gå i en annan skola längre bort så tryckte pappa upp rektor mot väggen och sen tog det fem minuter så hade jag ett nytt betalt busskort. Detta räddade min skolgång. Ingen skadad rektorn fick bara se på motsatsen till "snäll man"

En snäll man hade inte fått något busskort till barnet. Självklart om man kan sköta det lugnt ska man, men en riktig man är redo för att sköta det skitigt , allt för din familj! Detta tycker samtliga honor av alla djuren om sina hannar med, för är det riktigt strängt, honan finner hanen värdelös och vill inte ens para sig med honom om han inte visar att han kan slåss mot andra hanar.
    Tecum skrev 2018-02-13 20:33:56 följande:

Bra inlägg, det visar precis det som de flesta män i tråden noterat! Kvinnor vill ha lagom våldsamma män som kan slåss när det behövs. Att diskutera sig fram till lösningar är omanligt. Skulle de råka hamna i fängelse är det bara häftigt och ett bevis på manlighet.

Problemet med den typ av män är att de har svårt att hålla lagomnivån. Som kvinna med en sån man gäller det att ligga lågt annars kan manligheten och viljan att ta till våld som problemlösning drabba dem själva...

Inte då,man väljer män som kan kontrollera sig, som vet hur mycket volym som behövs så att säga, inte bara en av eller på-knapp.

Men om mitt barn är i fara och det enda som kan rädda barnet är att pappa bryter lagen då gör han det och den tryggheten slår allt annat i världen för mig.

Sen vad ni har för fördomar om konfrontationer eller kriminalitet är inte mitt intresse tack och Hej.
    Anonym (Tvärtom) skrev 2018-02-13 19:41:41 följande:

För mig är det tvärtom. Intelligenta introverta män, sk ?nördar? med akademisk bakgrund med tillhörande sen eller icke existerande sexdebut är min typ.

Ekman kan vara sjukt nördige men ändå ha ryggrad när det behövs. :) Varför välja när man kan ha det perfekta psktet med perfekta balansen? Kärleksfull dominans. :)
    Smecker skrev 2018-02-14 18:10:13 följande:

Fast nu har vi konstaterat att det du räknar som snälla män är män med olika funktionsvariationer. Du menar alltså att du skall behöva lära män med funktionsvariationer hur de skall vara för att attrahera kvinnor? Det förutsätter ju att de kan överkomma sina funktionsvariationer, och att kvinnor är attraherade av män med funktionsvariationer.

Jag har försökt lära "snälla" män och det som händer är att vår relation blir en mor-son relation och dör ut.

Jag skrev högre upp: Läxa aldrig upp en snäll person om det är en partner till dig för det etsar fast din roll som mamma och när du fått den rollen kan du inte bli partner med honom det blir saboterat.

Att få en snäll man mer dominant

är som att göra en banan till en gurka, det blir inte naturligt, de smakar helt olika och innehåller helt lika saker, det här är föräldrarnas roll att göra, inte en partners.

Däremot är det enkelt att få en hård gurka till tsatziki, du bara hackar ner lite blandat med milda mjölkprodukter och wolla! (Att mjuka ner en dominant är inga problem detta sker automatiskt via löööve)

Hahaha vilken avancerad diskussion folk fattar ju inte!

En snäll person det är t.ex en kompis som ställer upp ställer upp ställer upp säger de vill finnas där men de säger inte sanningen att de inte orkar stötta dig att de stör sig på dig etc.

En snäll man. Han har ofta sex mot sin vilja, han följer med på allt han inte tycker om, han sätter ständigt andras behov före sina egna och visst, lite av detta är en fin egenskap, men inte om det kastas emot dig sen som att du borde barnvaktat hans känslor i precis allt han gått med på.

En människa som inte respekterar sig själv kan definitivt inte respektera andra och det är bara en tidsfråga innan den snälla snälla snälla lugna mannen omvandlas till respektlös utåtagerande offer mot dig, och tar ut på dig att han lidit i ett års tid och gjort allt för dig allt han offrat. Här kan Slagen komma. Så nej. Snäll man är aldrig snäll.

Han har ingen karaktär, han litar varken på sig själv eller andra, han gör allt för att duga och hela han bara skriker destruktivt.

Det är min koppling till snäll.

Däremot kan en dominant man ha snälla egenskaper, att han ofta är mån om andra, men aldrig till den grad att han kör över sig själv

Där är skillnaden, vem kan känna sig trygg bredvid en människa som låter sig bli överkörda, och hur ska en Person känna att de blir backade och har en klippa, när klippan faller i bitar och hur ska en kvinna någonsin känna att han är en klippa för barnen om han låter sig själv bli till grus under allas fötter?

Anonym (Rookie) skrev 2018-02-14 22:31:18 följande:

Du verkar inte så kunnig inom detta. Badboys är ofta de som har högst självförtroende.

De har högt självförtroende men extremt saboterad självkänsla så bad Boys är inte bättre än "snäll" man.

Inget av de är stabilt.
    Anonym (Carrera) skrev 2018-02-14 20:05:06 följande:

Du, jag kan kriga själv och har gjort så i hela mitt liv. Flera män har sagt att de inte skulle vilja ha mig till fiende.

Det kan också finnas en finess med att ha en partner som är mer diplomatisk och lite mjukare, olikheter kompletterar varandra.

Jag spelar huvudrollen i mitt liv, om andra kvinnor vill gömma sig bakom sin karl för att de inte kan stå raka på egen hand så får det stå för dem.

Oj du var på hugget!

Jag menade bara att jag vill inte ha en man som ligger vid mina fötter och skakar när något händer, vi står med varandra och är ett team.

Är jag inte med en man då klarar jag mig bra själv, men är jag med en man måste han kunna stå upp för mig, för sig, och för oss. Det tycker jag är fint.
    Anonym (Carrera) skrev 2018-02-14 20:05:06 följande:

Du, jag kan kriga själv och har gjort så i hela mitt liv. Flera män har sagt att de inte skulle vilja ha mig till fiende.

Det kan också finnas en finess med att ha en partner som är mer diplomatisk och lite mjukare, olikheter kompletterar varandra.

Jag spelar huvudrollen i mitt liv, om andra kvinnor vill gömma sig bakom sin karl för att de inte kan stå raka på egen hand så får det stå för dem.

Oj du var på hugget!

Jag menade bara att jag vill inte ha en man som ligger vid mina fötter och skakar när något händer, vi står med varandra och är ett team.

Är jag inte med en man då klarar jag mig bra själv, men är jag med en man måste han kunna stå upp för mig, för sig, och för oss. Det tycker jag är fint.
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-14 20:02:29 följande:

Handlar inte om att spela det ena eller andra, utan att använda rätt del av sin personlighet vid rätt tillfälle.

Nailed it

Som min man han kan låtsas vara invandrare och bryta ibland precis som jag låtsas vara turist eller 10 år yngre. Spela dum gör jag massa gånger, spela offer spela svår spela auktoritär spela med samhället och få sin vilja igenom. Ibland funkar det bra att spela snäll med, att vara lugn och trevlig, medan vissa gånger drar vi på masken av "agressiv farlig"

Man har olika roller och anpassar sig hela tiden.

Allt för varandra och det vi har!
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:49:03 följande:

Mannen skall alltså 2018 sörja för båda sin egen och kvinnans trygghet? 

Förstår inte din fråga, var skrev jag något om att sörja?
    Youtoo52 skrev 2018-02-14 19:49:03 följande:

Mannen skall alltså 2018 sörja för båda sin egen och kvinnans trygghet? 

Förstår inte din fråga, var skrev jag något om att sörja?
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-14 22:56:58 följande:

Vadå "nailed it" - betyder inte det att du håller med om det du citerade? Han skrev ju klart och tydligt att det INTE handlar om att spela.

Att använda rätt del av din personlighet

Och en personlighet innebär många olika roller vara sig du är medveten om dina roller eller inte, vi anpassar oss,

Inte sitter du och svär till gamla farmor på pensionatet, inte talar du till dina barn under 5 som du talar till din chef och kommer du undan böter för din trasiga lampa har du säkert spelat dum för att klara dig undan. Människor som blir tagna av polisen väljer ofta att vara lugna för det kan mildra deras straff ibland till och med så att polisen gör undantag och släpper dig. Föräldrar till barn som blivit lovade och slagna i skolan kommer inte och säger med försiktig röst "vad ska ni göra åt detta?" Utan är mest troligt rakryggade höjer rösten och visar på allvaret med gester och artikulerade.

Människan är en manipulativ varelse som medvetet eller inte hela tiden gör det som ger dig det du vill. Det är målet och vi har alla olika sätt att ta oss fram.

Hade jag sett ut som en invandrare hade jag dragit det kortet var än det hade hjälpt mig, man får ju ta vara på sina egenskaper och göra de till rätt verktyg.

Jag har ingen respekt för samhället men de som är schyssta mot mig och min familj de har inget att oroa sig över.
    Anonym (Drautmigihåret) skrev 2018-02-15 16:56:56 följande:

Aha, ok ja du verkar känna dig själv. Bra.

Isåfall gillar jag Svensson-killar: mysiga goa glada lugna romantiska spontana äventyrliga simpla och bekväma, men som smäller till dig direkt du provocerar de, som inte tar skit, som inte låter någon behandla hans nära och kära illa utan att få sota för det.

Den där mobbaren som älskar att slåss och som älskar att söka bråk bara för rusets skull som inte kommit längre än så är fortfarande ett barn som ropar på hjälp så nej han går bort.
    KlunsSmurfen skrev 2018-02-15 15:24:52 följande:

Att använda rätt del av sin personlighet vid rätt tillfälle är inte att spela eller att vara manipulativ om man nu inte är en som spelar och är manipulativ.

Det är många tjejer som drar offerkortet, det är inte bättre än att vara "snäll", "snälla" har också en tendens att spela offer. Narcissister brukar spela både snäll och offer.

Face fact

Alla spelar och är manipulativa det hör till mänskligheten precis som att vi alla har ett ego vi går efter, men vissa står för det, medan andra tror det betyder att de är narcissister eller psykopater eller vill mörda och skada andra och aldrig tänker på andra och därför förnekar och säger att de är inte alls manipulativa.

All manipulation betyder inte skadlig. Läs wiki:

" Manipulation är något de flesta gör, medvetet eller omedvetet. Barnet som berömmer sina föräldrar för något innan de ställer frågan de vet att det är risk för ett nej, mannen/kvinnan som förför sin motpart. Manipulation är ett sätt att försöka få igenom sin vilja. Som allt annat kan det vara i gott syfte, eller i ett dåligt syfte."

Finns mer källor om wiki inte var tillräckligt.
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 15:51:17 följande:

AGERA snällt med självförtroende, men SÄG aldrig till en tjej att du är snäll.

Detta borde stå med som råd vid dejting för männen som är rara och menar väl men istället blir utnyttjade lurade och behandlade som en kvinnas vän eller tillfälliga tjänare.
    Pissarro2 skrev 2018-02-15 22:39:50 följande:

Men på en dejtingsida är det ofta man ska beskriva sig själv, och då är det lätt man skriver sådant som glad, trevlig, snäll etc. Något jag lärt mig man helst ska undvika. Bättre att berätta om sig själv på ett mer levande sätt. T ex skriva om sånt som får en att förstå att man är snäll.

"jag tycker om att massera och är inte kräsen när det kommer till mat, om det är någon i mitt liv jag uppskattar som mest så är det Erik, han är min systerson och är mitt allt!"

T.ex

Då har han indirekt sagt att han kan få kvinnan att njuta, han tar hennes behov först och han är barnkär och vill ha familj = En omtänksam attraktiv pålitlig kärleksfull man

Check check check!
    the absolute truth skrev 2018-02-15 23:02:02 följande:

En tjej som beskriver sig själv som smart, snygg, glad och snäll skulle iallafall gå hem hos mig. Har dock aldrig hittat kombinationen. Det är just egenskapen snäll som är svår att hitta.

Tycker det låter som recept på en egoistisk brud, "Jag är snäll" om någon är snygg, om någon är snäll behöver de inte övertyga andra genom att peka ut sina egenskaper, då låter de andra se det självmant.
    KimLinnefeldt skrev 2018-02-15 16:15:05 följande:

Så om hen är vacker så kan hen vara attraktiv även om hen är arrogant, egoistisk, våldsam, ohjälpsam och elak? Men du skämtar kanske.

Ja tyvärr har människor en låg standard.

För mig är det tvärtom, en person kan inte bli attraktiv om de är egoistisk arrogant elak ohjälpsam då är de bara usch fula i mina ögon. (Oavsett deras yttre)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:17:05 följande:

Jag är näst intill livrädd alltid när jag försöker närma mig en tjej. Men försöker jag inte övervinna rädslan och närma mig en tjej så lyckas jag garanterat aldrig.

Jag backar alltid om hon nobbar mig eller slutar prata med mig.

Jag vet en man som hade sett mig några gånger och blev hemligt förälskad och tog upp i terapi hur han så gärna ville våga gå fram till mig med självförtroende och bara våga lära känna mig, jag visste han bara som "någon blyg kille i bakgrunden" och kom inte ihåg honom förrän han nämnde vissa situationer då vi till och med suttit bredvid varandra, sant har jag hälsat på han i förbifarten utan att veta vem han var. Han fick mig. Hur gjorde han? Han hade tur att vi hamnade i en gemensam grupp med någon gemensam länk av en kompis och att jag blev nyfiken vem han var så jag skrev till honom, han berättade att han satt och hade panik "det är hon!! Vad ska jag svara??!!" Han svarade, och jag tog initiativet, hade inte jag gjort det och vi inte hamnat i gemensam situation hade han aldrig existerat för mig. Hade inte kommit ihåg att han fanns. Hela vår relation gick ut på att jag skulle hjälpa han bli mer trygg i sig själv, tillslut gick det så långt att jag var mer en mamma / terapeut än hans flickvän.

Min nuvarande sambo gjorde likadant, han fick en chock att jag skrev till honom och funderade vad han skulle göra , här är det viktigt att ni män SVARAR

Allt du svarar är bättre än inget svar för inget svar = inget intresse.

I verklig situation om en tjej kommer fram, eller du går fram till en tjej, föreställ dig att du är Ironman och får vilka tjejer du vill, du måste gå in i att du är bäst, så du sänder ut till tjejen "Hej här är jag och du vill lära känna mig!" Inte "Jag är så osäker och ingen vill ha mig så undvik mig " - signaler.

Fake it till you create it

Hur är en självsäker version av dig? Öva i spegeln och öva på hur du gör pratar rör dig klär dig hållning attityd, och skapa den personen i dig.

Detta fick jag göra med mig, från början var jag en osäker blyg "mobbad" tjej som trodde jag var värdelös, men har jobbat upp mig och tränat bort den bilden av mig själv, framkallat en ny bild att jag är Fucking Queen och nu blir jag behandlad som en så fort jag träffat någon

Du är inte vem du är - Du är det du tror att du är

Så du är som en lera, forma dig till det du vill.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?