Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
Snälla män tycker de är snälla, jag håller inte med.
Bara för att du inte kör över kvinnan slår henne skriker eller alltid bestämmer, är du inte automatiskt en trygg människa som är snäll mot din partner.
Jag tycker inte det är snällt att lägga allt ansvar och alla initiativ på kvinnan, jag tycker det är psykisk misshandel att ena partnern gör ingenting,vågar inte bestämma vågar inte uttrycka egna åsikter eller sätta gränser och man måste vara två vuxna modiga ansvariga i en relation, för efter ett tag kommer smällen då kvinnan får veta att hon kört över honom, fast han är den som satt sig där.
Det är OBEHAGLIGT att en människa är snäll (behagar och har inga egna viljor eller gränser) som oftast ljuger pga rädsla att visa sig själv, då vill man hellre ha en man som är fruktansvärt bestämd,men som lär sig att kunna ge lite plats åt kvinnan så man får en bra balans,en bra synk.
Det är dessutom omöjligt för kvinnor med vår biologiska instinkt att föda barn, att dras till en man som inte kan skydda hennes barn, "snäll" betyder oftast att kvinnan tvingas lägga bort sin roll som partner,(då man brottas och jobbar tillsammans på toppen och skapar ett team)
Snäll make = kvinnan måste inta en mamma-roll åt både barnen och sin egen partner.
Detta är inte snällt.