Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-24 10:32:52 följande:

Det blir självutplånande om man inte står upp för att man själv vill ta lite plats

Jag håller med dig men om du nu ska maximera din attraktionskraft ska du ta stor plats, dvs både din och andras plats.

Ta obefintlig plats - Självutlplånande

Ta din plats - Snällt

Ta din och andras plats - ?????
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-02-24 11:43:39 följande:

Ja på den första faller det ju då, och det var precis det jag skrev, att kvinnor idag är inte beroende av män för sin försörjning.

Nja, kvinnor är beroende av män för att få upp levnadsstandarden nu precis som då. Däremot kan jag hålla med om att kvinnor idag inte är lika beroende av män längre men de är fortfarande beroende.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-24 15:48:35 följande:

Inte män som de har en relation till. Det är fullt möjligt som singelkvinna att få upp sin levnadsstandard.

Går och går. För gemene kvinna innebär det betydligt lägre levnadsstandard om hon är själv.
  • Anonym (D.D.)
    Mella-Bella skrev 2018-02-24 18:06:26 följande:

Ja det var något annat. Du skrev att kvinnor är beroende av män för att få högre standard. Så är det naturligtvis inte. Om hon baravill och lägger manken till så fixar hon det själv.

Inte för gemene kvinna som sagt. Dagens samhälle är utformat så att du får det betydligt bättre ekonomiskt och bättre levnadsstandard om du lever i ett hem med två inkomster. Singlarna är de ekonomiska förlorarna.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Maya) skrev 2018-02-24 18:57:26 följande:

Mitt ex gillade att jag var snäll, försiktig och omtänksam. I början... Jag var annorlunda än de andra "tuffingarna" som försöker vara manliga.

När hon var otrogen var det sen dessa punkterna jag fick tillbaka som en käftsmäll.

Klassiskt.

Om den snälle killen väl lyckas få till ett förhållande blir han bedragen.

Jag hoppas du lärde dig något.
  • Anonym (D.D.)
    jrockyracoon skrev 2018-02-24 19:59:37 följande:

Jag vill också gärna ta upp att de män som kommer från samma bakgrund som mig, de snälla männen, inte kommer att bli elaka även om de tuffar till sig. Även om man jobbar hårt med sig själv finns det "snälla" ändå kvar. Risken för att den snälla blir en missdådare är i princip obefintlig. Det handlar mer om att den snälle ska kunna växa och genomgå en personlig resa för att kunna bli mer attraktiv och få tillgång till vänner, kärleksrelationer och en vanligt liv.

Exakt. Den "snälla killen" har potential att bli en drömpartner. Men han måste utveckla sin personlighet så att han blir attraktiv för kvinnor.
  • Anonym (D.D.)

Forskningen visar att såväl gifta kvinnor som män mår bättre och lever längre.

"Married people and those living together as a couple were found to be more satisfied with their lives than singles, even beyond the honeymoon period and into old age."

metro.co.uk/2017/12/22/study-shows-that-married-people-are-more-satisfied-with-life-than-the-rest-of-us-7179380/

"Gifta lever längre än de som inte är gifta"

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/

• Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-03-11 01:43:54 följande:

Fråga Google vad "sunt ledarskap" är så kanske du kommer lite närmare.

Det kan också vara bra att träna upp social kompetens som inte påminner om apstadiet om man vill känna sig lite vuxen.Då kan de lika gärna lyssna på en riktig psykolog.

Det ena utesluter inte det andra.

Lyssnade igenom hela youtube-klippet du länkade till. Intressant men relativt grundläggande som dock tål att upprepas. "Den snälle" killen gör i regel båda misstagen psykologen talar om. Den s.k. badboyen inte något av dem.

Dessutom ska psykologen ha cred för att han medger att mindtricks fungerar, trots att det är en obekväm sanning.
  • Anonym (D.D.)
    KlunsSmurfen skrev 2018-03-11 01:42:31 följande:

Det är inte optimalt för ett förhållande för att det innebär att de blir olyckliga och sprider ångest och ev. hat och om man nu ska kunna stötta varandra i ett förhållande måste man till att börja med kunna vara ärlig och det går inte om man undviker konflikter.

Hur uppfostrar man sina barn om man är för snäll och mesig?

Det blir svårt.

Nu ogillar jag att dra personliga exempel men eftersom det var så slående kan jag inte låta bli. Jag var på återträff med universitetsklassen förra helgen och utfallet var vad man kunde förvänta sig med några få undantag. Vi sociala killar levde familjeliv eller parliv. De lågmälda och försiktiga levde ensamma. Detta trots att de sistnämnda hade bra och högavlönade jobb. Det slog mig dock att de hade lägre energi i samtalen och var tråkigare att prata med.
  • Anonym (D.D.)

@jrocky

Jag kan faktiskt förstå om de s.k. snälla männen blir bittra och hatiska. Eftersom dessa män ständigt uppmanas av kvinnor att inte förändra sig trots att det så uppenbart är det de behöver.

Samtidigt kan jag inte låta bli att bli trött på dessa män. De måste väl rimligtvis redan i 15-års åldern notera att den snälla killen ständigt hamnar sist i kön. Likväl träffar man gott om snälla killar som är lika mesiga i 30-års åldern som när de var 15. Hur är det möjligt?

Man vill bara ruska om dem och skrika till dem: "vakna upp för i h*lvete".

Hur kommer det sig att de flesta gör resan från pojkar till män medan många av dessa s.k. snälla män står och stampar, år in och år ut.

• Anonym (D.D.)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 13:44:01 följande:

Men varför inte vara genuin och ärlig mot sig själv istället för att formas av majoriteten? Allt för vadå...en kvinnas skull? Nej då förstår jag de så kallade "mesiga" killarna som du beskriver. Åter igen, mesig i vems ögon...en kvinnas.

Utvecklas gör du rimligtvis för dig själv. För att du får ett bättre liv om du gör det.

Att någon väljer att vägra att utvecklas och därför lever ett plågsamt liv är bara korkat. Vi är en del av vår samtid vare sig vi vill eller inte.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 14:05:55 följande:

Men om de killarna ska utvecklas för sig själv, varför ska då tjejerna diktera villkoren för vilken väg den utvecklingen ska ta för dem? Att skylla på att alla är en del av vår samtid känns aningen slappt som förklaring. På så sätt blir vi ju även ett resultat av vår samtid, vare sig de killarna vill eller inte. Troligen inte vill.

För att det fungerar och ger ett bra liv. Anpassa dig efter omgivningen eller dö. Så har det fungerat i alla tider. Varför skulle du utveckla dig mot något som varken fungerar eller är eftertraktat? Det är inte konstigare än att du väljer bort att utbilda dig till arbeten som är på väg bort.

I slutändan är det du som får belöningen i form av ett gott socialt liv med familj och vänner samt ett bra och utvecklande arbete.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (cAf) skrev 2018-03-11 15:26:36 följande:

väljer bort det men ändå anser sig ha ett bra liv vara misslyckade?

Poängen är att de öppet klagar över sina liv. De söker sex och kärlek men blir utan.

Du tycks vara ännu en kvinna som vill hjälpa dessa män genom att påtala att de inte ska utvecklas. Sedan blir männen bittra på sådana som dig för att de gör som kvinnor säger men förblir ensamma.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?