Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
Det blir självutplånande om man inte står upp för att man själv vill ta lite plats
Ta obefintlig plats - Självutlplånande
Ta din plats - Snällt
Ta din och andras plats - ?????
Det blir självutplånande om man inte står upp för att man själv vill ta lite plats
Ja på den första faller det ju då, och det var precis det jag skrev, att kvinnor idag är inte beroende av män för sin försörjning.
Inte män som de har en relation till. Det är fullt möjligt som singelkvinna att få upp sin levnadsstandard.
Ja det var något annat. Du skrev att kvinnor är beroende av män för att få högre standard. Så är det naturligtvis inte. Om hon baravill och lägger manken till så fixar hon det själv.
Mitt ex gillade att jag var snäll, försiktig och omtänksam. I början... Jag var annorlunda än de andra "tuffingarna" som försöker vara manliga.
När hon var otrogen var det sen dessa punkterna jag fick tillbaka som en käftsmäll.
Jag vill också gärna ta upp att de män som kommer från samma bakgrund som mig, de snälla männen, inte kommer att bli elaka även om de tuffar till sig. Även om man jobbar hårt med sig själv finns det "snälla" ändå kvar. Risken för att den snälla blir en missdådare är i princip obefintlig. Det handlar mer om att den snälle ska kunna växa och genomgå en personlig resa för att kunna bli mer attraktiv och få tillgång till vänner, kärleksrelationer och en vanligt liv.
Forskningen visar att såväl gifta kvinnor som män mår bättre och lever längre.
"Married people and those living together as a couple were found to be more satisfied with their lives than singles, even beyond the honeymoon period and into old age."
metro.co.uk/2017/12/22/study-shows-that-married-people-are-more-satisfied-with-life-than-the-rest-of-us-7179380/
"Gifta lever längre än de som inte är gifta"
www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
Fråga Google vad "sunt ledarskap" är så kanske du kommer lite närmare.
Det kan också vara bra att träna upp social kompetens som inte påminner om apstadiet om man vill känna sig lite vuxen.Då kan de lika gärna lyssna på en riktig psykolog.
Det är inte optimalt för ett förhållande för att det innebär att de blir olyckliga och sprider ångest och ev. hat och om man nu ska kunna stötta varandra i ett förhållande måste man till att börja med kunna vara ärlig och det går inte om man undviker konflikter.
Hur uppfostrar man sina barn om man är för snäll och mesig?
@jrocky
Jag kan faktiskt förstå om de s.k. snälla männen blir bittra och hatiska. Eftersom dessa män ständigt uppmanas av kvinnor att inte förändra sig trots att det så uppenbart är det de behöver.
Samtidigt kan jag inte låta bli att bli trött på dessa män. De måste väl rimligtvis redan i 15-års åldern notera att den snälla killen ständigt hamnar sist i kön. Likväl träffar man gott om snälla killar som är lika mesiga i 30-års åldern som när de var 15. Hur är det möjligt?
Man vill bara ruska om dem och skrika till dem: "vakna upp för i h*lvete".
Hur kommer det sig att de flesta gör resan från pojkar till män medan många av dessa s.k. snälla män står och stampar, år in och år ut.
Men varför inte vara genuin och ärlig mot sig själv istället för att formas av majoriteten? Allt för vadå...en kvinnas skull? Nej då förstår jag de så kallade "mesiga" killarna som du beskriver. Åter igen, mesig i vems ögon...en kvinnas.
Men om de killarna ska utvecklas för sig själv, varför ska då tjejerna diktera villkoren för vilken väg den utvecklingen ska ta för dem? Att skylla på att alla är en del av vår samtid känns aningen slappt som förklaring. På så sätt blir vi ju även ett resultat av vår samtid, vare sig de killarna vill eller inte. Troligen inte vill.
väljer bort det men ändå anser sig ha ett bra liv vara misslyckade?