Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Hanna) skrev 2018-02-23 07:20:37 följande:

Jag håller inte med.

Visst kan män och kvinnor som tänker i första hand på sig själva och inte på vad ens handlingar kan ge för konsekvenser för andra har vissa fördelar i livet. Inte minst torde det vara ganska skönt att slippa dåligt samvete.

Men det gör det inte ok att sprida myten att kvinnor vill bli dominerade och illa behandlade. Man kan vara en schysst person och fortfarande vara attraktiv för det motsatta könet. Så är det.

Ja, det kan du vara men om du nu ska maximera dina chanser så är det bättre att mannen lägger snällheten åt sidan när han jagar kvinnor.

Varför blir du upprörd förresten. Är det för att man uppmanar till att inte vara snäll? Eller för att du anser att det inte stämmer?

Hur som helst ska du ha beröm för din argumentationsteknik. Du är schysst.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 09:05:18 följande:

Du drar helt felaktiga (och, i ärlighetens namn, korkade) slutsatser. Du kan inte få reda på "vad kvinnor söker" genom att fråga män. Lika lite som du kan fråga kvinnor vad det är män letar efter. Vad du får om du ställer de frågorna är rationaliseringar utifrån sina egna erfarenheter. Och rationaliseringar som är baserade på vilken typ av kvinna/man den du frågar raggar på.

Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 09:05:18 följande:

Tycker du att män som kollektiv är lika på samma sätt som kvinnor också?

Ja, män är också ett kollektiv som av kvinnor kan analyseras precis som männen analyserar kvinnor som grupp.

För att använda ett klassiskt citat så ska du som kvinna vara kåt, glad och tacksam för att optimera dina chanser hos en man. Om du bara vill attrahera en man så är det framhävande av timglasfigur som gäller.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (My) skrev 2018-02-23 10:27:15 följande:

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:[/quote-nick]Skö

Därmed inte sagt att kvinnor inte har önskemål och preferenser och " biologiska drifter" Jag erkänner glatt att jag gillar intelligens och karisma och snygga kroppar. Men grejen är nog att du tänker snäll= mesig och med dåligt självförtroende och jag tänker snäll= vänlig och godhjärtad.

Det är därför lämpligt att göra annat ordval än snäll.

Jag har inte läst the game men i allmänhet så är de råd som ges män för raggning realistiska och stämmer.

Däremot måste man förstå att det är en sak att få en kvinna i säng. En annan att bygga en framgångsrik relation och familj.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 12:22:55 följande:

Med ditt resonemang blir det svårt att förklara att det finns så många kvinnor utan timglasfigur och som inte är "kåta, glada och tacksamma" som har relationer, både kortvariga och långvariga.

Inte alls eftersom många män hellre väljer en småfet gnällig kvinna än lever ensamma. Framgångsrika män får de snygga och trevliga kvinnorna. Sedan är det en trappa neråt för mindre och mindre framgångsrika män får mindre och mindre attraktiva kvinnor.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 12:22:55 följande:

Jag skulle vilja dra det så långt att säga att det finns en tydlig klasskillnad. Att lågutbildade är de som mer dras till det som är traditionellt kvinnligt och manligt.

Ja, så är det eftersom högutbildade och människor från högre klasser är mer pragmatiska och tänker mer långsiktigt. Social status blir viktigare än att du beter dig manligt. Däremot finns dessa faktorer fortfarande kvar.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 13:03:39 följande:

Så du menar att män i större utsträckning nöjer sig med något de inte vill ha för att de är så rädda för att vara ensamma? Menar du att män med normal självkänsla och självrespekt hellre väljer att leva med något de inte attraheras av (på något plan) än lever ensamma tills de hittar någon som fyller upp deras krav?

Då handlar det ju inte längre om att kvinnor ställer för höga krav, utan att män ställer för låga. Det hade varit en sorglig värld om det var så.

Eller så accepterar man att folk attraheras av helt olika saker och att det inte finns någon "standard" som går att applicera på alla.

Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 13:50:32 följande:

Fast det kanske inte är ett långt liv man eftersträvar, utan ett lyckligt?

Du får ett lyckligare liv om du har en partner som du trivs med.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 14:32:36 följande:

Finns säkerligen mycket få män som stött på 1000-tals kvinnor att säga hej eller försöka ha ett samtal är inte att stöta på någon. är om. tveksam om man under sin livstid ens har ett samtal med 1000-tals människor

Beror på hur du definierar "stöta". Sedan behöver du i många fall inte ens stöta själv eftersom kvinnorna "stöter" på dig.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 14:54:08 följande:

Jag definierar inte stöta att man har ett samtal med någon av motsatt kön eftersom merparten pratar med andra utan några avsikter dessutom pratar de flesta lyckligt gifta med motsatta könet utan tanke på något annat än just prata

Jag definierar det inte heller som prata. För egen del pratar jag med över 1000 olika kvinnor bara på ett år.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?