• Snuttis2

Hur får man bebis 9 mån att sova genom natten?

Gods rutiner är ett måste men barnet kommer inte sova längre stunder förren det är redo hur gärna du än vill. Sen vet du att en hel natt för ett spädbarn är 5 timmar så när ex en läkare säger eller du läser att en 12 mån kan sova en hel natt så är det 5 timmar räknat!

• Snuttis2

Min 6 mån sover allt från 20 min till 2 h får jag över någon timma är jag nöjd, sov får man efter 18 år sa bvc till oss!

• Snuttis2

Ursäkta men jag blir lätt provocerad av att du ? läst på nätet? o att den information är mer vetenskaplig än kunskapen någon har som jobbar med detta på heltid. Barn som födds låga i vikt ska stödmatas för att inte få lågt socker( kan bli farligt).

Skönt att barnet verkar må bra- det kan ju vara för att barnet fick extra maten den behövde o inte tappade onödigt på kurvan!

• Snuttis2

Min sex månaders äter fortfarande minst 3 g per natt! Jag frågade bvc om det eftersom man kan läsa att de efter 5 månader inte ska behöva , den info sa hon är inkorrekt då det är individuellt utifrån barnets individuella växtfaser. Min son går fortfarande upp i vikt vid 6 månader fast många barn då börjar plana ut- så enligt henne får jag räkna med fortsatt matning nattetid ett tag till. Äter han så sover han direkt längre efter!

Svar på tråden Hur får man bebis 9 mån att sova genom natten?