• Orkide

Orkar inte mer..

Har du provat letrozol? Det har ersatt pergotime o vissa svarar bättre på det. Tänker att det är värt att prova eftersom det är mer eller mindre gratis (läkarbesöken kostar o medicin)

• Orkide
    Brbsladderben skrev 2018-02-03 15:43:31 följande:

Jag ringde och hörde med min lokala gyn i veckan.. även tablettbehandling skulle i så fall vara egenfinansierad, och eftersom det inte är ett säkert kort för oss tyvärr så känns det som bortkastade pengar. :/Tyvärr så är det ju taket och ena badrummet som är akut, så det är inget man kan vänta med heller..

Men tabetterna kostar ca 250-300kr räcker till 6 engångsdoser. Har man inte de pengarna kanske man inte heller kan tänka på att skaffa barn?
  • Orkide
    Brbsladderben skrev 2018-02-03 16:29:56 följande:

Ja men alltså det här är att jag måste betala ca 10.000:- för att ens få påbörja tablettbehandling. Tablettkostnaden hade inte vart några problem

Jag har aldrig hört talas om såna summor. Vem har du pratat med? Du går till gyn betalar ca 350kr och läkaren ser att du har pco i journalen du säger att du vill få hjälp läkaren skriver ut tabletter som du hämtar ut för ca 200-300kr sen på dag 9-11 i cykeln går du till gyn kollar äggblåsor 350kr.
  • Orkide

Jag har haft svårt att få barn. Efter barn ett förstod vi att ivf var uteslutit gick till gyn fick pergotime blev gravida efter låång tid. Sen nu med barn tre har vi försökt i tre år och till slut lyckades vi Med hjälp av letrozol.

• Orkide

Det lät verkligen jättekonstigt. Det är ju bara själva ivf som kostar massor

• Orkide
    Brbsladderben skrev 2018-02-04 07:32:12 följande:

Det var så jag tänkte också innan jag ringde, men tydligen så gäller det alla former av behandlingar. Om jag fattade det hela rätt.

Vilket län tillhör du?

Stockholm, men jag har varit i kontakt med andra som också har svårigheter som tillhört andra län. Försök hitta en sida här på familjeliv ?svårt att bli gravid? då kommer du se att vi är ganska många som har svårt av olika anledningar
Svar på tråden Orkar inte mer..