Skall flytta till ett skyddadboende i en annan stad - Måste lämna allting
Jag måste lämna allt ifrån min gamla stad.
I lång tid har jag haft problem med ensamhet och familjen. Innan har jag inte haft någon bekymmer att ta mig till en annan stad, så länge jag får hjälp, tänkte jag för mig själv.
Men nu när jag faktiskt börjat bli mer öppen, och skaffat vänner. Känns allting jättetufft allt lämna bakom mig. Jag skall till ett skyddad boende, och måste lämna allting bakom mig. Det är inte ''Bara att skaffa nya vänner''. Utan dessa vänner älskar jag, och jag har lärt mig så mycket och utvecklats genom de. Nu måste jag ta farväl och flytta ifrån min stad bara för att komma till en trygghet.
Det känns bra, men samtidigt en enorm ångest.
Dessutom har jag någon i min bekantskap som jag är förälskad i. Varje gång jag ser denna människa, blir jag otroligt glad, varje gång vi ses blir jag otroligt glad och allt känns bara så himla bra och alla bekymmer glöms bort.
Jag tror inte riktigt denna bekant skulle ta sig till en annan stad för att hälsa på mig. Vi har inte blivit så nära i varandra, samtidigt är personen blyg, det är lite komplicerat att förklara. Men kort sagt, allt känns så oerhört bra att träffa människa, när vi väl ses.
Nu måste jag lämna personen och framförallt mina vänner. Allt måste jag lämna i min stad för att komma till ett helt annan ställe, för att komma till tryggheten.
Dessutom tar jag körlektioner och studerar upp mina betyg. Allt känns väldigt krångligt.
Det här är någonting jag har velat i mycket, mycket lång tid. Och nu när jag blivit mer öppen, skaffat vänner, tagit beslut om körkort och plugga upp betyg för att komma in på högskola. Nu känns allt bara jättetungt.