Inlägg från: nnnnnnnn |Visa alla inlägg
  • nnnnnnnn

v.26, söka fast jobb endå ?

Sök jobb, är du rätt person så väntar de gärna på att du kommer tillbaka.
    I bristyrken är det vanligt att man anställer även de som kommer att vara FL eller liknande, för då har man någon som kommer tillbaka iallafall istället för att inte hitta någon varken nu eller sen.
    Det är händer också att man anställer 2 st fast till 1 tjänst om den ena ska vara FL och det är en stor organisation = kan räkna med att någon hinner sluta eller gå på FL tills det är dags att komma tillbaka efter FL.

• nnnnnnnn
    RJEL skrev 2018-01-31 12:31:09 följande:
    Tack för tips! Skriver jag att jag är gravid i personliga brevet så att dom inte kallar mig på en "onödig" intervju? Elr hur hade ni gjort ?
    Eftersom det syns rätt tydligt så hade jag avslutat med det. Först alla meriter och varför du vill jobba där osv. Sen:
    "hoppas att jag blir kallad på intervju, trots att jag är gravid med bf den xx/yy och därefter tänker vara föräldraledig under XYZ månader"

Om du får tillbaka ansökan med "tack för visat intresse... tillsatts av annan sökande..." så hade jag skickat tillbaka den och skrivit, "ni får gärna spara denna ifall ni får en tjänst ledig, jag skrev att jag tänkte vara ledig till den xx/yy, men det går att förhandla om ifall det finns en ny spännande tjänst till mej" eller något liknande.

Ifall det blir läge så kanske de hellre ringer dej, än att dra igång en ny ansökningsprocess? Kanske kan funka?
Svar på tråden v.26, söka fast jobb endå ?