Lösa katter
Hur en domstol kan kräva orimligheter:
En domstol har givit kattägare rätt att ha sina katter lösa och ålägger mig att hålla dörrar och fönster stängda. En tingsrätt tycker att den som inte vill ha främmande katter i sitt hus skall montera nät för fönstren när man skall vädra! Min vuxna dotter är svårt allergisk och kan inte besöka oss på lång tid efter att grannens katt trängt sig in och gömt sig för att slippa vara ute. Saneringen tar lång tid. Denna katt trängde sig in mellan benen på mig när jag hjälpte min handikappade hustru in i huset. Grannen tyckte jag skulle sparka ut den och hålla dörren stängd! Hans synpunkt stöds alltså i lagen. Slutsats: en domstol har dömt mig att flytta då jag aldrig kan öppna ytterdörren och mitt hus därför är oanvändbart. Dessutom jagar katterna småfåglar i vårt kvarter och tassar omkring under fågelborden där fågelträcken ligger riklig. Vi skulle inte klara ett salmonellaangrepp då vi är över 75. Folkhälsomyndigheten har nyligen larmat om smittorisken. En av hundra smittade dör. Lösa katter är en betydande sanitär olägenhet som inte borde få förekomma!