• joannaq

BIM MARS 2018

Nineteennintyfive skrev 2018-02-20 14:44:28 följande:

Hoppar in här då jag fick min mens idag. BIM 22/3 såååå långt kvar!

Välkommen även om det va surt att mensen kom :(
  • joannaq

Det sitter ju lymfkörtlar i ljumsken fast lite mer in mot blygdbenet, är det någon mer som har varit öm i den efter äl?

• joannaq
    Baraentilligen skrev 2018-02-21 08:48:52 följande:

Äl+4-5 idag :) Tiden går snabbt den här gången! Hur skönt är inte det?! Om en vecka ungefär borde mensen dyka upp om det inte tar sig nu. Hoppas att det här blir en tråd med rekordmånga plus! Med andra barnet var jag med i en tråd där vi var 12 personer som skulle börja försöka och alla fick plus på första försöket! Helt otroligt. Nu har ju första försöket kommit och gått för de flesta här men en massa fina mars+ vill jag se (:

Va härligt att tiden går fort <3 Jag tycker den kryper fram är på äl+5 :p
  • joannaq
    Emhy89 skrev 2018-02-21 08:56:59 följande:

Jag håller med. BIM -13 här. Hehe. Ska liksom hinna åka utomlands hela nästa vecka innan jag kan testa ens.

Å men va skönt att få åka utomlands! Det har jag drömt om i flera år :) Om jag inte räknar med att jag va till London i somras men det va inte varmt å skönt direkt :P Vill så gärna ha sol och värme! :)
  • joannaq
    Emhy89 skrev 2018-02-21 09:33:09 följande:

Jag ska tyvärr inte till något varmt eller soligt ställe, men det blir ändå skönt med lite miljöombyte och lite egentid med barnen. Skifta fokus lite (hoppas jag) och ta ett testa tidigt på lördag den 3/3 hade jag tänkt =D

Okey, verkligen härligt att få egentid med barnen <3 Mina barn har oxå lov så jag har i alla fall tagit semester :)
  • joannaq
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 13:46:53 följande:

Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?

Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.

Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!

Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?

Det kan ju ha varit något fel på det första. Så om jag var dig skulle jag fortsätta att testa för säkerhets skull :)
  • joannaq
    Lindsey77 skrev 2018-02-21 18:05:16 följande:

Idag har jag känt "stickningar" långt ner i magen. Men det kan ju vara för att jag känner efter. Förra gången jag var gravid kände jag detta. Jag testade pga av det, och visst blev det positivt. Alltså det varade bara några sekunder. Inget mer. Hade egentligen inga mer symptom precis när jag testade.

Jag känner varken av ÄL eller mens. Märker det bara att blodet kommer. Dock känner jag av pms veckan före mens. Känner av det nu också, ska troligen ha mens nästa vecka (eller helst inte).

Jag börjar alltså bli skengravid redan nu. De månaderna jag har varit skengravid har det inte varit något, men den månaden jag blev gravid hade jag egentligen inga symptom.

Ingen idé att känna efter... man kan ju dessutom vara gravid utan symptom. Dock fick jag symptom fyra dagar efter testet- hungrig! Sen försvann det på en dag när jag fick missfall...

Det är så himla sugit att ha symptom utan att det är något.. I december mådde jag illa nästan I en vecka innan jag fick mensen så trodde verkligen att jag va gravid.. För med förra barnet började illamåendet tidigt och sen spydde jag till v 20,, :( Men denna gång tänker jag ignorera alla symptom hehe! Men har inga än som tur :)
  • joannaq
    PowerL skrev 2018-02-21 19:26:18 följande:

Äl+4.

Känner inte ett dugg. Känner mig inte gravid. Borde man det om man är det?

Hur har ni andra det som passerat äl?

Nej du kan inte känna något tyvärr.. Om ägget är befruktat så har det knappt fäst än. Möjligtvis att du skulle kunna känna lite när ägget fäster men hur det känns vet jag ej, jag har två barn och kände inget med dem två.

Bara att vänta :)
  • joannaq
    Elsaida skrev 2018-02-22 06:48:14 följande:

Weiho, de händer något, idag fick vi blinkande smiley på digital

Ni som använt digitala äl tester, hur länge har ni väntat innan den går från blinkande till fast?

Jag fick fast gubbe på dag 13 i cykeln, och hade 3 dagar med blinkande gubbe innan jag fick en fast Solig
  • joannaq
    bebislängtan25 skrev 2018-02-22 10:36:56 följande:

Har haft molvärk i magen sedan i söndags och i söndags hade jag strålande smärta upp i vänster äggstock/äggledare. Igår fick jag så ont i tjejmagen att jag fick sätta mig på huk i köket i en kvart och sen fick jag ha värmedyna på magen resten av kvällen. Är på ÄL+4, men tror inte det är något och jag tror jag tänker för mycket på det, och hittar symptom på det viset :/ Just nu är jag bara fundersam över om det har blivit något, hur lång tid det tar innan ägget i så fall fäster och om det kan påverkas negativt av att jag ska på VUL den 27e för att kolla om något är fel där inne. Har mycket mindre mens än vad jag normalt haft och nu i feb hade jag knappt någon blödning alls och det var mest bruna flytningar i en dag :/ så jobbigt allt detta!

Ja smärtorna kan bero på så mycket, men det kan ju ha varit att ägget fäste ellr så. Men va skönt att du ska få ett VUL Solig
Svar på tråden BIM MARS 2018