• Meej

BIM MARS 2018

Lindsey77 skrev 2018-02-17 14:08:57 följande:

Verkligen! Kan inte alla göra en snabbpresentation så vi vet vilka som är här inne? :)

Själv är jag 40 år, har fyra barn. Försökt med femman sen aug -17. Fick missfall i december.

Jag är 33 år i år, har två barn på 8 och 6 år sedan innan. Tog ut min hormonspiral i somras men har bara tempat och testat med äl-stickor i två månader.
  • Meej
    carnations skrev 2018-02-17 21:34:23 följande:

Tack! :) har du haft ÄL än?

Nej, jag tror inte det. Inga positiva LH-test i vilket fall. Tempen hoppar lite upp och ned konstigt nog. Borde haft ÄL i mitten på veckan som gått dock, så något knas är det.
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-17 19:23:03 följande:

Så tråkigt om det var ett MF :( Men i så fall är det ju en väldigt bra förklaring till varför din kropp beter sig lite annorlunda. Tycker det låter bra att ni kör på varannan dag :)

Jo men jag mår ganska bra. Lite trött och lite illamående, vilket jag brukar känna av vid äl och tempen steg ganska ordentligt idag. Så känner mig ganska positiv till att äl kommer ske denna månaden. Dock lite stressad över att vi bara fick till det två gånger då vi är mitt uppe i en flytt.

Ja, väldigt fascinerande och intressant :) Så sorgligt att man faktiskt inte får lära sig mer om kvinnans kropp i skolan.

Verkligen. Men det känns ju som att det är på väg åt rätt håll nu. Så det kanske är bättre när våra barn växer upp och har sexualundervisning. Hoppet finns!

Det ska ju räcka om det är välplacerade gånger! :) Håller tummarna för dig (er)! Flyttar ni till större?
  • Meej
    carnations skrev 2018-02-17 22:02:39 följande:

Okej. Håller tummarna att du får ägglossning snart! Har NC satt ut någon dag?

NC flyttar fram den hela tiden allt eftersom jag lägger in negativa LH-test. Lite sugen på att radera alla testresultat och se om NC sätter ut ÄL då.. Men tempen har liksom ändå inte stigit så där markant som den brukar.. Jag får helt enkelt ge det några dagar till och se vad som händer. Tack raring!
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-17 22:35:58 följande:

Ja verkligen. Om inte annat så har man lärt sig väldigt mycket själv och kan föra den infon vidare till sina barn :)

Ja, vi fick till det två dagar och en dag innan äl så chanserna är väldigt goda :)

Ja, vi flyttar till en trea. Känns skönt att ha det avklarat :)

Ja, det är det ju verkligen. Vi gjorde inte det innan vårt första utan bodde kvar i en två som jag trodde att vi skulle kunna bo i tills hon fyllde två eller så.. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur mycket plats ett barn (not. ett barns saker) skulle behöva..!

Håller tummarna för dig!
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-18 08:47:16 följande:

Haha, kan tänka mig det. Tog det lång tid innan ni flyttade till större ?

NC har nu satt ut min äl. En sådan lättnad att kroppen funkar igen :)

Haha, nej, vi började leta nästan direkt och köpte en fyra när hon var några veckor gammal. Flyttade när hon var tre månader ungefär. Så länge stod vi ut!

Så skönt att du verkligen haft ÄL! Förstår ju frustrationen nu när min segar sig också..! Vet du varför du inte hade ÄL förra månaden? Eller var det bara en av de där månaderna per år som en ibland inte har ÄL tror du?
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-18 12:36:03 följande:

Haha, förstår jag verkligen. Hur gick flytten med en liten spädas ? Blev det jobbigare än vad en flytt ALLTID ;) är i vanliga fall ? Lägenheten som vi flyttar till nu är en mellanlandning innan vi hittar drömhuset.

Jag tror nu när jag tänker efter att min kropp har varit lite ur balans sedan jag fick mitt x i aug-17. Mina cykler har varit ovanligt långa och jag tror att min äl också blev påverkad av det.

Det gick nog ändå helt okej. Vi fick väldigt mycket hjälp av föräldrar och vänner. Sen mådde jag inte så bra efter förlossningen och nu i efterhand har jag förträngt mycket från den tiden, så om du frågar min partner får du kanske ett helt annat svar..! Allt är lite luddigt i mitt huvud..! :)

Vi flyttade in i vårt drömhus i höstas och har renoverat hela den gamla delen snart (är mitt uppe i köksrenoveringen) och det är en underbar känsla att bo någonstans där en känner att en vill bo resten av sitt liv! Rekommenderar det ;) Hoppas ni hittar ert drömhus snart!

Det är ju inget konstigt att allt blir lite konstigt efter en sådan grej. Du fick ta bort ena äggledaren? Var det så? Det måste ju också rubba hormonerna kan jag tänka mig.
  • Meej

Yey!!! Tog precis ett LH-test utan något hopp alls, men efter tio dagar med svaga streck var det äntligen starkt!! Så himla skönt!

• Meej

BIM mars:

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq

4/3 Sofiaaaaaa, Theresu

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, XAHHA92

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig

12/3 Lillefiddelin

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +

• Meej
    Jeex skrev 2018-02-18 17:37:48 följande:

Men jösses vad jag stavar som en kratta :O

Ja, det är klart. Man kan ju aldrig veta hur man ska må efteråt och risken finns väl att allt blir lite dimmigt :) Men låter ju helt underbart att vara färdig och hittat det man vill bo i och kunna lägga tid på bebisverkstan istället :)

Precis, fick ta bort höger äggledare och tror absolut att det har påverkat mer än vad jag trodde. Nu när jag kollar tillbaka på mina cykler innan mitt X och då ligger dem på 28 dagar. Och nu från sep-jan har dem legat på runt 32-36. Och nu är den tillbaka på 28 dagar igen om den håller sig till planen ;)

Såg att du fick ett starkt test. så roligt :) När har du bim i så fall ?

Skönt om cykeln börjar återvända till hur den var! Det är ju verkligen inte konstigt att det tar tid för kroppen att ställa om efter en sådan grej. Hoppas hoppas att det är sista månaden du behöver fundera på cykellängd nu!!

Jag var tvungen att testa igen nu eftersom både tester och temp varit så konstiga, men det var två starka streck på det här testet också! Nästan lika glad över det som om jag hade plussat! Överreagerar helt klart..! ;P
Svar på tråden BIM MARS 2018