• Meej

BIM MARS 2018

Mandypandy95 skrev 2018-02-12 17:16:57 följande:

Hoppar in i tråden! Detta blir vårt 3:e försök med första barnet :) Bim för mig blir 9-10:e mars om cykeln är på 30 dagar som vanligt. 

Har tänkt prova med ägglossningstest denna månaden bara för att försäkra mig om att den kommit igång som den ska. Tog ut min hormonspiral i december och mensen kom igång direkt. Har varit gravid två gånger tidigare varav en abort och ett missfall (för ca 1,5 år sedan), vid dessa tillfällena blev jag gravid bara av att slarva lite med P-pillerna, så jag tog nog för givet lite väl mycket att jag skulle bli gravid "direkt" nu när jag väl försöker på riktigt. :P 

Någon som vet när jag borde börja med stickorna? Dag 13-14 eller tidigare till och med? (cykel på ca 30 dagar)

Är det första gången och du inte vet när äl brukar vara så skulle jag nog börja lite tidigare. Vet att det ska finnas någon tabell över när man ska testa beroende på cykellängd, men har inte koll på den. Någon annan?
  • Meej
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-12 18:32:44 följande:

Storkkliniken åker vi till.

Tack! Ska vidarebefordra det!
  • Meej
    Emhy89 skrev 2018-02-13 07:47:16 följande:

Hörrni hörrni. Har en ruggigt bra känsla den här månaden, hur känner ni?

För mig är det oklart om min cykel är 28 eller 32 dagar, så från idag fram till den 20:e blir det åka av

Är så fruktansvärt otålig så jag försöker fördriva tiden med att träna så länge och fick in hela 4 pass föra veckan

Hur får ni tiden att gå i väntan på ÄL och sedan BIM?

Haha, ja, det gäller att hålla sig sysselsatt! Träna är ju bra! Jag fördriver tiden med att renovera och bygga :)
  • Meej
    Emhy89 skrev 2018-02-13 13:11:08 följande:

Åh mysigt! Du nestar lite alltså :)

Haha, ja, lite så kanske :P Det är det enda positiva med att plusset dröjer, att vi hinner renovera mer innan jag har en mage ivägen!
  • Meej
    PowerL skrev 2018-02-14 18:44:24 följande:

Oj jag har varit helt ute och cyklat. Fick nääääästan positivt på ältest nu och negativt gravtest. Så jag har väl äl inom några dagar Trodde jag redan haft det. Kroppen är lite klurig sen jag slutade på pillerna... Ska fortsätta testa med äl-tester och sen får vi se vad bim blir.

Jobbigt när det blir så där förvirrat! Men du är välkommen hit! Själv går jag och väntar på ÄL som inte verkar vilja komma.. Du kanske både har haft när du trodde och fått min??!!
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-15 07:09:02 följande:

Fick positivt på digitalt ÄL test idag, fast gubbe! Är så glad, har aldrig fått positivt förrän jag nu testat digitalt!

BIM blir då 1 eller 2 mars...

Härligt! Blir mer och mer övertygad om att digitalt är the way to go. Får nog köra det nästa gång.
  • Meej
    Lindsey77 skrev 2018-02-15 13:35:23 följande:

Jag har tagit hundratals ÄL stickor och stavat, men inga positiva. Bara sett stegring. Ja, jag är säker på att jag haft ÄL. Nr 4 blev till trots negativa test.

Igår fick jag en rund ring, och idag fast gubbe. Varför fick jag inte en blinkande gubbe igår? Började jag testa för sent? För jag borde ju haft hög fertilitet igår?

Jag är i alla fall glad över mitt positiva test!!

Det är väl kanske så att vissa är mer lämpade för äl-test än andra. Min tempkurva har stigit sakta de tre senaste dagarna, så kanske har jag haft äl trots allt. Får väl se om den fortsätter stiga. Bara att vänta och se vad som händer. Och kanske är vi sådana som bara får glatt ansikte eller tom ring, kanske kan vara så att hormonnivåerna stiger fort och är lätt att missa med test, men ändå tillräckligt med hormon för att ägglossning ska ske..? Spekulerar bara :)
  • Meej
    Jeex skrev 2018-02-17 09:38:15 följande:

Vad spännande. Vad man inser hur mycket man inte vet om sin kropp egentligen.

Hur går det för dig ? Blir det någon äl ?

Jag vet ärligt talat inte. Kroppen beter sig konstigt. Vet inte om jag kan ha haft ett väldigt tidigt MF förra månaden (mensen var sen och lite klumpig och konstig också) och att det är därför allt är annorlunda den här månaden. Nu har tempen börjat hoppa upp och ned på kurvan, men går generellt uppåt. Dock bara negativa LH än så länge. Vi har kört på varannan dag så oavsett om och när så bör vi träffa ifall ÄL inte uteblivit helt.

Hur mår du?

Eller hur? Fascinerande ändå tycker jag att läsa om hur hon mådde och vad hon kände varje dag i cykeln.. :)
  • Meej
    carnations skrev 2018-02-17 11:04:59 följande:

Är ny på att tempa, kan någon hjälpa mig? NC har inte placerat ut min ägglossning men fick positivt ÄL-test dag 15 och har nu haft temperaturstegring. Har jag haft ägglossning eller inte?

Det tror jag ju utifrån din kurva. Cd 15 eller 16 kanske? NC kommer säkert sätta ut den, men det tar längre tid när en är ny med att tempa. Ser bra ut! :)
Svar på tråden BIM MARS 2018