• sofiaaaaaa

BIM MARS 2018

Jag trodde jag skulle ha ÄL imorn, men tog ÄL test precis och ingen gubbe. Borde det inte komma upp dagen innan iaf? Hade molvärk och känning igårkväll så trodde den va på G så tog test igårkväll också (alltså 2 test igår, känns som jag slösar dom nu, hehe så dyra). Men till min fråga kan man ha ÄL utan att det visar på testen?

• sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-17 08:53:16 följande:

De digitala ÄL testen ska man endast ta en gång varje morgon. Sen jämför testet varje dag, för att hitta en stegring.

ÄL test är inte helt tillförlitliga. Man kan ha ÄL trots negativt test samt ingen ÄL trots positivt.

Å okej, men hur menar du jämföra det är antingen en rund ring el gubbe. Så ngn stegring kan jag inte se :/. Jag får köra en gång om dagen och se vad dom sker.
  • sofiaaaaaa
    Jeex skrev 2018-02-17 08:55:31 följande:

Det kan ju vara så att du har en kort lh-stegring och då är det lätt att missa själva stegringen. Läste någonstans att om man skulle ha en kort så är det bäst att testa mitt under dagen.

Så absolut kan man få äl trots inga positivta tester.

Ja jag tror oxå det är så. Men jag hade ganska fjuttig molvärk så tror inte det var självaste ÄL. Kanske skulle ta mitt på dagen istället då!! Tack :)
  • sofiaaaaaa
    joannaq skrev 2018-02-17 10:20:58 följande:

Jag gick fast gubbe på 4 dagen men iofs så testade jag inte den dagen innan jag fick min första blinkande gubbe. Men min kompis fick en fast gubbe på 5e dagen :)Är du säker på att du har ett sådant digitalt som visar blinkande gubbe? Det finns ju två varianter :) det andra ger enbart en fast gubbe vi äl och inga blinkande innan.

Näe jag har bara en rund ring el gubbe och ingen som blinkar. Så då kommer kanske gubben 48 timmar innan el?
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-17 14:08:57 följande:

Verkligen! Kan inte alla göra en snabbpresentation så vi vet vilka som är här inne? :)

Själv är jag 40 år, har fyra barn. Försökt med femman sen aug -17. Fick missfall i december.

Det var väl en bra idé! Jag är på tredje försöket med tredje. Har 2 flickor på 5 och 3 år sen innan och längtar ihjäl mig efter en liten. Är 36 år.

Vad ledsamt med missfall, var du långt gången?
  • sofiaaaaaa

Jag trodde att jag skulle ha ÄL i söndags 18/2 enligt app och enligt tidigare cykler. Tidigare har jag gått på ÄL känning. Det är första månaden med ÄL test och hittills bara en rund ring. Blir lite smått frustrerad, har testat varje dag sen i torsdags. Hade ÄL känning i fre och i söndags sen ingenting! Brukar känna betydligt starkare. Förra graviditeten hade jag billigare ältest och tog 3 ggr om dagen och lyckades hitta men har insåg då att jag har väldigt kort stegring. Så frågan är om jag redan haft ÄL eller om den är senare än vanligt! El uteblivit helt, kanske inte ens har varje månad, gahhhh. Dör lite då! Jag äter en rad olika grejer denna månad:

1000ml bidrottningsgele

1 tablett bisolvon

1 tablett b vitamin komplex

Någon som har erfarenhet av sen ÄL vid ngt av det? Kissar neongult av b vitaminerna kan det göra att koncentrationen i ruiner blir annorlunda och därför man inte kan se LH?

Sorry för långt meddelande men är riktigt deppig just nu :(

• sofiaaaaaa
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-20 11:06:49 följande:

Jag trodde att jag skulle ha ÄL i söndags 18/2 enligt app och enligt tidigare cykler. Tidigare har jag gått på ÄL känning. Det är första månaden med ÄL test och hittills bara en rund ring. Blir lite smått frustrerad, har testat varje dag sen i torsdags. Hade ÄL känning i fre och i söndags sen ingenting! Brukar känna betydligt starkare. Förra graviditeten hade jag billigare ältest och tog 3 ggr om dagen och lyckades hitta men har insåg då att jag har väldigt kort stegring. Så frågan är om jag redan haft ÄL eller om den är senare än vanligt! El uteblivit helt, kanske inte ens har varje månad, gahhhh. Dör lite då! Jag äter en rad olika grejer denna månad:

1000ml bidrottningsgele

1 tablett bisolvon

1 tablett b vitamin komplex

Någon som har erfarenhet av sen ÄL vid ngt av det? Kissar neongult av b vitaminerna kan det göra att koncentrationen i ruiner blir annorlunda och därför man inte kan se LH?

Sorry för långt meddelande men är riktigt deppig just nu :(

Urinet inte ruiner :p
  • sofiaaaaaa
    Emhy89 skrev 2018-02-20 11:21:00 följande:

Förstår din frustration och lider med dig..

Det enda jag egentligen kan ge svar på att B-vitaminerna färgar bara av sig på urinen, det ändrar inte koncentrationen. Har nämligen likadant själv. Ju mer jag kissar desto mer späder jag ut färgen dock, men det stör inte koncentrationerna av annat i urinen.

A tack snälla <3. A men va skönt då vet jag de iaf.
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-20 19:23:16 följande:

Är det någon som fått positivt på ÄL test, och inte det har stämt med mensen? Dvs om man har en lutealfas på 14 dagar, och så har mensen inte dykt upp trots ÄL test. Alltså att man ändå fick ÄL senare, och inte testet stämt...?

Jag har svårt med tilliten till ÄL test. Har ju blivit gravid trots negativa test. Nu blev det ju positivt med digitalt för första gången... jag känner ingenting och verkligen försökt analysera flytningar. De var ju lite vattniga ÄL dagen, om det nu var ÄL.,.

Jag har inte heller någon tillit till ÄL test. Känns skönt och höra att du har plussat trots neg test. Då finns det hopp för mig :).

Är din mens sen nu?
  • sofiaaaaaa
    Lindsey77 skrev 2018-02-20 20:40:27 följande:

Du kan vara lugn trots negativa ÄL test. :) Har tagit hundratals ÄL test, ser bara stegring men aldrig positivt. Jag har liksom fyra barn... men nu när jag provade digitalt fick jag helt plötsligt mitt första positiva ÄL test!!

Nej, min mens är inte sen. Borde ha BIM tidigast 2/3 om ÄL testet stämmer... men vi fortsätter med mys varannan dag för säkerhets skull. :)

Enligt testet har jag i så fall 36 dagars cykel vilket kan stämma då jag brukar ha mellan 35-45 dagar. Förra cykeln hakade upp sig efter missfall. Fick ÄL på dag 30 och missade att ha mys de dagarna. Tyvärr känner jag ingenting vid ÄL...

Får du alltid negativa ÄL test?

Låter toppen med varannan dag, ska införa det oxå :). Det är första månaden (denna graviditet) som jag kör med ÄL och då digitalt. Förra graviditeten hittade jag ÄL efter att testat 3 ggr om dagen. Hade väldigt svagt på morgonen, sen mer under lunchen för att sen vara lika starka streck på kvällen. Så har en snabb stegring. På morgonen dagen efter var den tebax lika snabbt. Så hade jag bara tagit säg på morgonen så hade jag inte sett ngt positivt ÄL. Kommer använda upp dessa sen inte köpa fler (tror jag). Blir lite stressad av dom. Jag mår nog bättre av att hålla mig till varannan dag å så lite extra då appen säger ÄL. Då har vi BIM nästan samma. Spännande!
Svar på tråden BIM MARS 2018