• XAHHA92

BIM MARS 2018

Iekba skrev 2018-03-02 10:26:38 följande:

Sån jäkla ?mensvärk? i magen idag. Tror jag är på BIM - 9 idag då jag troligtvis hade ägglossning den 25/2 (positivt ägglossningstest den 24/2 morgon) Så egentligen BIM den 11/3. Undra om jag borde flytta bak mig på listan. :-/

Har en fråga, tar ni folsyra/ gravidvitaminer hela tiden innan ni blir gravida eller börjar ni först när ni blir gravida? Beställde igår apotekets vitaminer (som var på extrapris för medlemmar 78kr, tips!)

Så undrar när jag borde börja ta dom? Eller ska jag köpa folsyra och börja med dessa först?

Hoppas ni alla får en fin fredag.

Det rekommenderas egentligen att ta folsyra tre månader innan man blir gravid, men du kan börja ta dom när paketet kommer. :)
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

Någon mer här som tempar? Jag har rätt mycket högre temp än vad jag brukar ha, som ni kan se på bilden. Någon som varit med om liknande? Är ej sjuk och tempar precis som man ska.
  • XAHHA92
    bastamamman1 skrev 2018-03-03 15:03:55 följande:

jag ligger över 37, hade 37,5 på ÄL+5. Ligger annars på 36,5 ca, så en hel grads höjning efter äl är vad jag brukar ha.

Då är det ju vad du brukar ha :p Jag brukar ju inte ha så högt som du kunde se på bilden :)
  • XAHHA92
    bastamamman1 skrev 2018-03-03 16:14:12 följande:

Du kanske e sjuk?

Nej jag är inte sjuk. Skrev det också :)
  • XAHHA92
    bastamamman1 skrev 2018-03-03 16:26:10 följande:

Vad kan det då vara? Fel på termometern?

Det är inte fel på den då jag rätt ofta gör en sån där kalibrering för att se till att den stämmer. Det var just därför jag skrev här i hopp om att någon varit med om liknande. Om de som plussat kanske har haft liknande. Har försökt bli gravid i snart två år så känner att det borde vara min tur nu :)
  • XAHHA92
    stragge skrev 2018-03-03 17:25:48 följande:

Ser lovande ut tycker jag ! Vilken dag har du bim? :) håller tummarna för att den håller sig så hög :)

Bim om tre dagar och inga spottings har dykt upp än! :)
  • XAHHA92
    Mirs115 skrev 2018-03-03 19:04:36 följande:

Jag kan flika in och försöka ge dig lite hopp! :)

Sådär blev det med min kurva också nu när jag plussade i december. Den blev trifasisk, precis som din om tempen fortsätter hålla sig ett steg högre än tidigare. Och det ser väldigt lovande ut i så fall håller tummarna! När ska du testa?

Tänker nog vänta till den 6.e iallafall :) Så slipper jag bli allt för besviken. Dock har jag inga andra tecken på en graviditet :(
  • XAHHA92
    Mirs115 skrev 2018-03-03 21:53:26 följande:

Jag hade inga direkta tecken heller, förutom tempen. Vilken dag är du på? Jag plussade med testa tidigt test på äl+12 men skulle väntat till BIM om det inte vore för en fest jag var bjuden på. Är väl lika bra att vänta så att man får ett tydligt resultat. Har du BIM den 6e?

Ja precis, bim den 6e. Tänkte testa först då! I vanliga fall så är jag en galning när det gäller att ta graviditetstester, men för en gång skull så har jag inga hemma och det är kanske lika bra :p Beställer jag hem ett idag så borde jag få det om cirka tre dagar!
  • XAHHA92

Bim imorgon och tempen håller sig hög än! Gick ner lite idag men ändå högre än vanligt. Tempen har verkligen varit helt annorlunda den här cykeln! Brukar alltid få spottings två dagar innan, men än har den inte börjat! Har iallafall beställt hem graviditetstester som jag hoppas på att få imorgon och att mensen håller sig borta!
  • XAHHA92
    Mirs115 skrev 2018-03-06 14:40:24 följande:

Ser väldigt lovande ut!! Kurvan är trifasisk. Så spännande. Har du vågat testa idag?

Har inte vågat testa än... Bim idag och varken spottings eller mens har börjat! Tänkte testa ikväll :)
  • XAHHA92

Jävla skit också! Spottings kom nu, från ingenstans... Jag som fick upp hoppet med tanke på att det är bim idag och tänkte ta ett test ikväll. Hoppar över till apriltråden. Lycka till alla ni som kämpar och grattis till er som fått plus!

• XAHHA92
    SofiaS95 skrev 2018-03-06 18:33:59 följande:

Någon som vill ge mig lite hopp och ork att blicka framåt... För hur många av er har det lyckats utan hjälp på försök 7-12??

Vill bara säga att stressa inte upp dig innan det gått ett år då det anses som fullt normalt :) Även om det kan kännas jobbigt! Har själv försökt i snart två år och det däremot anses inte som normalt.
  • XAHHA92
    Mirs115 skrev 2018-03-06 20:53:53 följande:

Men fasiken!! Beter det sig annorlunda än vanligt kan det ju vara genombrottsblödning dock. Men förstår om du inte vågar hoppas på något. <3

Tog ett test och det är så negativt det bara kan vara :( Precis som min magkänsla sa. Dumma kropp!
Svar på tråden BIM MARS 2018