• XAHHA92

BIM MARS 2018

Tempen störtdök imorse och mensen kom, två dagar för tidigt! Så jag hoppar nu in här i marstråden :) ÄL 19/2 och BIM 6/3

Detta blir försök 23 för oss och hoppas på att äggledarspolningen som jag ska få göra om en vecka visar bra resultat!

Lycka till alla!

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92
    joannaq skrev 2018-02-06 11:28:24 följande:

Så tråkigt  Hoppas verkligen spolningen hjälper!

Själv va jag å köpte nya folsyretabletter och rosenrot nyss.. Vet att det finns blandade erfarenheter av rosenroten men jag tänkte att jag kan prova fram till ÄL och sen sluta och börja med progesteronkrämen istället

Har själv testat rosenrot och progesterAll, men det gav tyvärr inget resultat på mig. Hoppas det fungerar bättre på dig! :) Har hört bra om det annars!
  • XAHHA92

Fy fan vad sur jag är... Vår utredning om barnlöshet har hittills tagit 8 månader och till och med vårdgarantin har bryts! Enligt läkaren som jag träffade i förra veckan skulle jag få göra en spolning av äggledarna när jag fått min mens, vilket är idag. Skulle då alltså få göra en spolning i nästa vecka, men såklart var allt fullbokat och nästa lediga tid är den 13/3!!! Alltså kommer vi inte hinna påbörja någon insemination/IVF innan sommaren. Suck för den här sjukvården!!!

• XAHHA92

BIM Mars 2018;

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Joannaq, Neptun, Liten 2018

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95

5/3 Bambi91, Eal92, madly

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, Jeex, XAHHA92

10/3 Långväntanefterdig

Plus-lista;

• XAHHA92
    Baraentilligen skrev 2018-02-13 14:14:24 följande:

Åh, hade bestämt mig för att inte räkna ut eventuellt bf datum innan jag fått plusset men nu gjorde jag det i alla fall och bf skulle vara på vår bröllopsdag. Hur perfekt vore inte det då?! (Kommer garanterat inte att bli gravid den här månaden bara för det...)

Jag har också gjort del felet.. Man bygger upp en sån stor förväntan och blir bara ännu mer förkrossad när mensen dyker upp. Så beräkna inte bf innan du fått plusset för din egna skull! :(

Sen önskar jag såklart för din skull att du blir gravid den här månaden nu när du vet om när bf kommer ske! :)
  • XAHHA92
    Lindsey77 skrev 2018-02-17 14:08:57 följande:

Verkligen! Kan inte alla göra en snabbpresentation så vi vet vilka som är här inne? :)

Själv är jag 40 år, har fyra barn. Försökt med femman sen aug -17. Fick missfall i december.

Är 25 år och vi har försökt bli gravida med första barnet sedan maj 2016. 23 ägglossningar och ännu inget plus!
  • XAHHA92
    bluegrass skrev 2018-02-22 06:35:21 följande:

Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?

Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?

Håller med dig, man ska leva som vanligt fram tills plus :) I början så drack jag varken alkohol eller kaffe men insåg ganska snabbt att det är bättre att leva som vanligt. Men man behöver ju inte dricka sig askalas bara för det haha. Vi har försökt i 23 månader nu så för min del hade det varit en tortyr att leva så strikt i alla dessa månader.
  • XAHHA92

Äl+ 7 och har mina helt vanliga symptom jag brukar ha innan mens. Härligt... Man bygger upp någon förväntan månad efter månad och intalar sig själv att NU minsann är det min tur att få plussa, men icke. Att planera och försöka få barn ska vara något underbart, inte gråt och negativa tester i flera år.

Håller tummarna för er andra här :)

• XAHHA92
    maria1992 skrev 2018-02-27 07:55:42 följande:

Hej tjejer! 

Höjs tempen alltid rejält efter plus på stickan? jag fick plus i söndags men ingen rejäl temphöjning ännu. Vill någon tyda min kurva?  

Jag får alltid min temphöjning två dagar efter positivt äl test, dock så höjs det inte extremt utan bara precis ovanför medel för att sen höjas mer under några dagar. Så bara fortsätt att tempa så kommer din temp säkert att höjas och NC sätter ut äl
  • XAHHA92
    maria1992 skrev 2018-02-27 08:36:18 följande:

Ah okej, beror det på att ägget ej släppt eller vad kan de bero på? Försvinner också ägget då? Hmmm.

Har inte hört att ett ägg skulle försvinna bara för att tempen inte chockhöjs efter positivt äl-test :p Så länge tempen höjs stadigt 1-2 dagar efter ett positivt äl-test så är det nog inga konstigheter!
Svar på tråden BIM MARS 2018