• SofiaS95

BIM MARS 2018

maria1992 skrev 2018-02-28 06:22:15 följande:

Hej igen..

Endast en liten höjning från igår. Tror ni äl har uteblivit?

Positivt äl-test med clearblue digital. Fast gubbe.

Jag skulle gissa på att du har äl dag 15. I morgon om tempen fortfarande är över linjen tror jag att NC också sätter ut det.
  • SofiaS95

Fick min högsta temp någonsim på NC idag (äl+7). Usch va jag hoppas denna gång, borde tagga ner! Nu tar jag paus med tempandet till BIM 5/3 eller 6/3

• SofiaS95
    PowerL skrev 2018-03-03 10:45:59 följande:

Plussade BIM-3, blöder nu på BIM :( och har jätteont... Så mest troligt tidigt missfall här :'(

Va synd...blöder du ovanligt mycket?
  • SofiaS95

Nu närmar det sig för mig och jag börjar bli riktigt nervös! Bim på tisdag och brösten ömmar fortfarande. Det brukar avta ca 2 dagar före mens så är hela tiden så nervös att det ska försvinna! Fick vattniga flytningar idag då jag vakna men samtidigt kändes tappen mera öppen än tidigare så det gör att hoppet lite försvinner (brukar ha rätt tjocka flytningar före mens). Är bortrest och har inte tempmätarn med så vet inte om min temp sjunker.

• SofiaS95

Idag kom min mens, blir så ledsen ;( vill så gärna men vet inte om jag orkar med flera besvikelser. Det här var vårt 6. försök

• SofiaS95

Någon som vill ge mig lite hopp och ork att blicka framåt... För hur många av er har det lyckats utan hjälp på försök 7-12??

• SofiaS95
    Joozzaan skrev 2018-03-06 19:00:07 följande:

Det tog 8-9 försök innan jag blev gravid med dottern. Trodde det var något fel på mig men plötsligt tog det sig! :) nu är hon 2 år.

Tack för ditt svar... Är så orolig för endometrios eftersom jag alltid haft riklig mens och mycket menssmärtor. Vid VUL har man inte sett nått men vad jag läst kan man bra ha det ändå. Sen är jag ju bara 23 år så har ju alltid tänkt att man då troligtvis är super fertil... Vet också att mannens föräldrar hade svårt att få barn så då oroar jag ju mig förstås för mannens fertilitet. Har du haft helt vanlig cykel?
  • SofiaS95
    carnations skrev 2018-03-06 19:00:58 följande:

Jag plussade denna månaden på försök nr 8! :)

för ditt svar... Är så orolig för endometrios eftersom jag alltid haft riklig mens och mycket menssmärtor. Vid VUL har man inte sett nått men vad jag läst kan man bra ha det ändå. Sen är jag ju bara 23 år så har ju alltid tänkt att man då troligtvis är super fertil... Vet också att mannens föräldrar hade svårt att få barn så då oroar jag ju mig förstås för mannens fertilitet. Hur har din cykel sett ut och hur gammal är du?
  • SofiaS95
    carnations skrev 2018-03-06 19:26:54 följande:

Min cykel är i snitt 32 dagar och jag är 29. Körde med ägglossningstester och nu sista månaden med tempning.

Okej jag har testat en gång med ÄL test och har i 4 månader kört med tempning. Du ger mig hopp!
  • SofiaS95
    Joozzaan skrev 2018-03-06 20:19:33 följande:

Förstår det... man blir ju orolig när månaderna går och inget händer. Precis innan jag plussade 2015 så hade jag jättelånga cyklar, upp emot 50 dagar så det var jätte jobbigt och skulle precis söka hjölp för det när jag blev gravid. Nu efter dottern har dom blivit mer normala och ligger runt 30 dagar. Går in i vecka 6 i morgon :) har du koll på om du har äl?

Okej. Har typ alltid haft 28 dagars cykel men de två senaste månaderna 31 dagar. Då har Äl varit dag 19 enligt NC. Har tempat och använt NC i 4 månader och den har satt ut äl vid temphöjning. Förra cykeln testade jag med äl test och det stämde bra överens med NC. Vi har prickat äl rätt bra så länge jag tempat. Inte alltid exakt på dagen men åtminstone dagen före.
  • SofiaS95
    citrongräs skrev 2018-03-20 06:58:39 följande:

Det var som...! Trodde jag verkligen inte. ÄL+10, starkt ju! Eller??

Tydligt plus, grattis! :)
  • SofiaS95
    Längtande95 skrev 2018-03-27 18:48:54 följande:

Nu va de äntligen även min tur! :D

Så otroligt lycklig!

Grattis! Har ni försökt länge?
  • SofiaS95
    Längtande95 skrev 2018-03-27 19:07:41 följande:

Tack så mycket! :D

Ja de har känts som en evighet iaf... Vi har försökt i 10 månader så plusset var väldigt välkommet nu! :)

Förstår att det känns extra bra då! Vi är själva in på försök 7 och jag håller på att gå i bitar redan. Är du också född 95? Med tanke på namnet... :)
  • SofiaS95
    Längtande95 skrev 2018-03-27 20:37:31 följande:

Tack så mycket! :DTack så himla mycket! :DJag förstår dig, väntan är otroligt jobbig :/ Men ditt pluss kommer också ska du se! Håller tummarna för dig! :) Ja precis, blir 23år i juli :)

Jaa håller tummarna för att allt går bra hela vägen för er! :) Har BIM på måndag så ska se om jag orkar hålla mig från att testa innan. Okej då är vi lika gamla:)
  • SofiaS95
    Längtande95 skrev 2018-03-27 21:42:54 följande:

Tack! :) Ja de är inte de lättaste att håll sig ifrån testerna alla gånger... Försök hålla dig iaf! Du får gärna uppdatera hur de går sen :)

Okej det ska jag
Svar på tråden BIM MARS 2018