• SofiaS95

BIM MARS 2018

Hoppar också in här. Har varit helt nere idag pga att mensen kom igår. Var helt säker ett tag på att jag var gravid och hann börja planera och fundera för mycket. Jag är liiivrädd att jag inte kan bli gravid och skulle bara vilja kunna slappna av!! Har alltid haft en liten misstanke om att jag kan ha endometrios även om allt sett bra ut på VUL undersökning. Sedan vet jag om att mannens föräldrar hade svårt att få barn, vilket leder till att jag oroar mig för hans sperma kvalité. Eftersom det "bara" är försök nummer 6 denna månad så är det ju helt normalt vad jag förstått, men hatar denna ovisshet!

BIM Mars 2018;

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder

2/3 Meej, carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95

5/3 Bambi91

6/3 PowerL, Emhy89, hoefilter, Jeex

Plus-lista;

• SofiaS95
    Dimfrost skrev 2018-02-22 18:18:29 följande:

Nu börjar den där jobbiga delen av månaden då man bara ska gå och vänta och försöka att inte analysera nånting alltför mycket.

Enligt NC hade jag ÄL denna månad CD16, för mig alltså den 19/2. Förra månaden verkade det som att det var på CD15.

Jag och killen lyckades få till lyckade ligg med varandra CD11 och 12 och låg även på CD15, däremot ?kom? aldrig killen ordentligt då, men vem vet, en liten försats kanske slank ut?!

Fick aldrig några positiva LH-test denna månad heller trots test mellan CD9-16. Starkaste ökningen var på CD11, däremot ej fullt utslag

BIM blev dessutom framflyttad en dag nu och är istället den 3/3.

Jag blir inte riktigt klok på min kropp helt enkelt och om jag ens har en chans att bli gravid denna månad... känns som att vi kanske tajmade våra ligg lite fel eller vad tror ni?!

Bifogar bilden på min graf enligt NC.

Helt klart finns det en chans men störst är ju chansen en eller två dagar före och äl dagen.
  • SofiaS95
    Dimfrost skrev 2018-02-22 22:27:44 följande:

Ja, så är det ju. Får vänta och se helt enkelt!

Tack för svar

Förra månaden blev jag hemskt skengravid under dagarna mellan ÄL och mens och trodde att det kanske gått vägen. Hoppas på att jag slipper vara skengravid denna månad och försöka att inte tänka/analysera symptom för mycket.

Ja det händer så lätt att man blir skengravid. Värst var det för mig på första försöket och på fjärde försöket. Känner att jag är liiite mera avslappnad nu, även om jag kommer analysera de sista dagarna innan bim.
  • SofiaS95
    Jagvetdåinte skrev 2018-02-24 06:35:04 följande:

Fan min natural cycles hittar inte min äl då jag varit sjuk å haft lite svajig å ovanligt hög temp innan förmodad äl. Har dock pms ömma bröst som jag brukar efter äl. Hoppas jag haft äl även om tempen inte är så hög som den brukar än efteråt. Men är ju högre än den brukar vara innan äl iaf. Någon mer som tempar?

Precis så är det för mig denna månad också då jag varit flunssig
  • SofiaS95

Uppdaterade min BIM eftersom ägglossningen troligtvis var senare...

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder, Elizai

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun,

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, Entriss, Joannaq, PowerL

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass, Liten 2018

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92, SofiaS95

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08

10/3 Långväntanefterdig, bastamamman1

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

14/3 - H0nd3ndär

17/3 - YaseminL, Anonym1891

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

21/3 Litenoliv92

22/3 Lyckligast80, sycamore[/quote

• SofiaS95
    carnations skrev 2018-02-25 09:26:43 följande:

På åttonde försöket tog det sig äntligen! Kan knappt tro det är sant! Är så glad att jag haft dessa trådar att följa och alla ni är så snälla och fina mot varandra. Önskar er all lycka och hoppas att ni alla får ert efterlängtade plus snart! <3

Grattis vad roligt! Det ger också oss hopp som är inne på sjätte försöket
  • SofiaS95

Vet inte om jag kommer ihåg fel men efter äl brukar min tapp vara typ helt stängd men nu på äl+4 känner jag fortfarande öppningen bra. Någon med samma erfarenheter?

• SofiaS95
    Asale skrev 2018-02-25 20:44:31 följande:

Mrs-A: ja det är klart att alla reagerar olika.

Ja det är vårt första vi försöker få till. Hoppas verklige det är vår tur nu!

SofiaS95: jag är nu på Äl +5

Har kännt på min tapp igenom typ hela dagen och oj vad den ändrades fort. I morse och på dagen var den lågt placerad, hård och öppen. På eftermiddagen hade den ändrats men fortfarande lågt placerad, nu var den mjuk och mer stängd än tidigare och fuktigt typ vattnig. Hoppas det tyder på något bra ;)

Har läst att tappen aldrig stängs helt så du inte känner hålet. Så den kommer alltid vara öppen typ. Men man kanske måste lära känna mellan öppen och lite mer stängd. Eller vad vet jag haha! Det är en hel vetenskap bakom den där tappen!

Joo det har jag också noterar tidigare, att den förändras mycket på kort tid...
  • SofiaS95

Någon som har en vettig förklaring till det här:

Min äl flyttade från dag 19 till dag 20 enligt NC då jag satte in dagens temp. Ser ingen anledning till det med tanke på hur kurvan ser ut? Hade inte heller någon äl sekret mera dag 20, endast lite dag 19...och tappen var mest öppen runt dag 17 och 18. Var också väldigt flunssig så min temp varirade mer än vanligt runt äl.

• SofiaS95

Jag som var så lugn kring Äl och tänkte att denna månad ska jag kunna hålla mig lugn hela cykeln ut och inte börja analysera. Har trott så många gånger att jag är gravid. Nå nu på äl +6 sitter jag som en tok och analyserar och hajar till varje gång jag känner av lite i magen. Visst har jag känt av ilningar och molvärk i magen idag men det gör jag varje cykel så varför kan man inte bara tagga ner en aning! Vilken tur att det blir en resa i morgon så slipper jag kanske att analysera 24 timmar i dygnet ;)

Svar på tråden BIM MARS 2018